Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 17-vuotiaalle lapsenvahdille tunnista?

Vierailija
17.07.2008 |

Eli 4-vuotias tarvitsee viikoksi lastenhoitajaa kotiimme. Löysin kivan 17-vuotiaan tytön, joka kävikin jo tutustumassa ja hän olisi kaikin puolin sopiva. Pyysi palkkaa 9 Euroa/h. Musta se kuulosti hiukan suolaiselta huomioiden, että kyseessä on alaikäinen ja tuon 4-vuotias on superhelppo ja kiltti otus.

Itse olin ajatellut 6,5 Euroa/h ja sekin on aika hyvin, koska haemme hänet kotoa ja viemme takaisin eli ei tule matkakuluja ja työhön ei sisälly mitään muuta kuin lapsen kanssa oleilua ja hänen leikkien seuraamista.

Olenko ihan kitupiikki, jos alan esittämään tuota 6,5 Euroa? Entäs, jos ehdottaisi, että tekee pieniä kotitöitä (imuroi ja laittaa ruuan) ja sitten maksamme sen 7,5-8 Euroa/h.

Tuntuu vaan oudolta maksaa noin paljon, kun vaki-pph:kaan ei saa paljoa enempää ja on aikuinen, ammattilainen ja vastuussa neljästä lapsesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain perushoitajan sijaisuudesta viime kesänä 10e/h, mikä oli ihan peruspalkka. Olen aikuinen, minulla on juridinen vastuu työstäni ja tietyt velvollisuudet potilaita kohtaan, potilaat ovat oikeasti sairaita ja niitä on monta.

Voit perustella palkkaa juuri tuolla, ettei aikuinen ammattilainenkaan saa enempää. Ei nuorta saa kasvattaa luulemaan, että raha kasvaa puussa ja mistä vaan puuhastelusta voi veloittaa omaisuuksia.

6,5 euroa on mielestäni erittäin reilu palkka. Siihen jo voi sisällyttää ruoanlaittoa ja siistimistä. Oleilusta ja seurailusta en maksaisi noin paljoa.

Vierailija
2/3 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tehdä joku viikon juttu kuin olla pitempään palkattuna. Lyhytaikaisista töistä pitää maksaa kunnolla. Pitää sille nuorelle jäädä vähän käteenkin viikon duunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ajattelitko maksaa veroja myös tuosta?

Sitten on ihan eri asia.

Ja täytyy muistaa että nuoren yleensä ei tartte maksaa kotona vuokraa tai ruokaa tms.