Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulut alkoi liki kaksi viikkoa sitten, kävin Wilmassa viime perjantaina

Vierailija
20.08.2018 |

ei siellä ollut muuta kuin kesälomatoivotukset kesäkuulta, yhteisviesti.

Seuraavan kerran vois käydä ens kuun lopulla, ellei lapsi sitten sairastu ja ilmotan siellä.

Pökertykää wilmariippuvaiset!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan Wilmaa kännykkäsovelluksen kautta. Sinne tulee tietoa, jota emme muuten saisi, esim. vanhempainillat, poikkeukset koulupäivässä (tyyliin ensi tiistaina koulu loppuu vasta klo 15, kun koulussa on poliisi kertomassa työstään), muuttuneet suunnitelmat ulkoliikunnan suhteen, esim. koulun luistinradalla tuplabuukkaus, menemmekin hiihtämään, sukset mukaan.

Omasta lapseedestani muistan, miten välillä raahasin kouluun sekä suksia, luistimia että sisävaatteita, kun en muistanut, mitä olikaan sovittu ja kaverit yhtä pihalla. Ja Reissuvihko saattoi unohtua pulpettiin jne.

Meidän lapsen opettajat antavat aika vähän tuntimerkintöjä, jos siis tästä on kyse ja tätä kritisoidaan? En ymmärrä, miten hyödyllistä informaatiota voi joku kritisoida, paitsi ketjun kaltainen henkilö, joka ei lue edes sähköpostiaan kuin kerran kahdessa kuukaudessa. Missä ammatissa hän toimii, kun tavallisille ruumiillisen työn tekijöillekin tulee työasiaa s-postissa säännöllisesti?

Vierailija
22/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katjasusanna kirjoitti:

No voi herranjestas! Eikö teillä ole Wilma appia? Näkee heti kännykän ruudulta onko sinne tullut viesti.

Samallalailla toimii kuin esim. WhatsApp, Instagram, Facebook yms...

Wilmaan tulee tieto joulujuhlista, kevätjuhlista, poistumisharjoituksista, seuraavista liikuntatunneista/-varusteita, koepäivistä ja kokeeseen tulevista sivuista, poikkeuksellisista koulupäivistä, retkistä, koenumeroista ja monesta muusta.

Miten joku äiti/isä/muu huoltaja ei muka tarvitse Wilmaa? Mieluummin luodaan lapselle tilanne, että koko luoka nousee bussiin uimapukujen kanssa ja sinun lapsesi kävelee uimahallia ympäri, kun äitiä ei oikein kiinnostanut? Uskomattoman huonoja vanhempia.

Jospa koululainen kuuntelee koulussa mitä seuraavalla liikuntatunnilla tehdään ja huolehtii itse asiasta. Näin Suomessa on toimittu jo 100 vuotta, miksi se ei yht'äkkiä enää olisikaan mahdollista?

Tätä mäkin ihmettelen, kyllä mun muksu on osannut aina sanoa mitä niillä liiksassa seuraavaksi on, ei mun sitä ole tarvinnut wilmasta katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen pointti on? Ei ainakaan yläkoululaisen Wilmassa tarvitse koko ajan ravata, ellei lapsen koulunkäynnissä ole jotain tarkempaa seurattavaa, esimerkiksi lintsaamistaipumus. Yläkoululainen osaa itsekin kertoa kotona, että meillä on kohta taksvärkki, käy kuittaamassa se open viesti. Alakoulussa voi olla eri juttu, en tiedä.

Naurettavin saamani valitus Wilma-viestintään liittyen on sellainen, että äiti kysyi Wilmassa, miten lapsen opinnot sujuvat aineessani. Vastasin samana päivänä. Ei ollut ihan pelkkää kehua, jos ei mitään kovin epätavallista huoltakaan. Noin kuukauden päästä sain äidiltä hyvin näreän vastauksen. Hänen olisi pitänyt saada tietoa näistä asioista aiemmin ja enemmän ja vaikka mitä. Itse hän ei ollut käynyt Wilmassa lukemassa vastaustani kuukauteen, mutta tämä ei tokikaan estänyt valittamasta minulle hitaasta viestinnästä.

Se on näissä hommissa vähän niin, että teet sitten niin tai näin, aina se on jotenkin väärin.

T. ope

Vierailija
24/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisen viestit kännykästä kun ne tulee. Pidemmät sepustukset luen illalla.

Kyllä mua vähän lounastunnilla mietitytti kun rehtori laittoi viestiä 4H-kerhosta.... että ois kai sitä voinut syödä rauhassa ilman wilmaa, toisaalta jos siellä olis ollut asiaa, ei olisi harmittanut.

Vierailija
25/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä seuraan Wilmaa kännykkäsovelluksen kautta. Sinne tulee tietoa, jota emme muuten saisi, esim. vanhempainillat, poikkeukset koulupäivässä (tyyliin ensi tiistaina koulu loppuu vasta klo 15, kun koulussa on poliisi kertomassa työstään), muuttuneet suunnitelmat ulkoliikunnan suhteen, esim. koulun luistinradalla tuplabuukkaus, menemmekin hiihtämään, sukset mukaan.

Omasta lapseedestani muistan, miten välillä raahasin kouluun sekä suksia, luistimia että sisävaatteita, kun en muistanut, mitä olikaan sovittu ja kaverit yhtä pihalla. Ja Reissuvihko saattoi unohtua pulpettiin jne.

Meidän lapsen opettajat antavat aika vähän tuntimerkintöjä, jos siis tästä on kyse ja tätä kritisoidaan? En ymmärrä, miten hyödyllistä informaatiota voi joku kritisoida, paitsi ketjun kaltainen henkilö, joka ei lue edes sähköpostiaan kuin kerran kahdessa kuukaudessa. Missä ammatissa hän toimii, kun tavallisille ruumiillisen työn tekijöillekin tulee työasiaa s-postissa säännöllisesti?

Muuten...mutta on työpaikkoja joissa duunareilla ei ole s-postia, koska eivät sitä tarvitse eli työasiat hoidetaan muilla keinoin. Mm. 15 hengen "tehdas".

Vierailija
26/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheenisi kirjoitti:

Mulla lienee wilma tunnukset, koskaan en ole käyttänyt. Jos ei lapsi ilman niitä koulua läpäise niin jääkööt luokalle.

Miten ilmoitat poissaolot, vai ovatko sairaina koulussa?

Kun lapsi on poissa niin se on poissa. Minä mitään poissaoloilmoituksia rupea näpyttämään. Pistäkööt linnaan jos siitä on kiinni.

Itse olen itseni akateemisesti itseni kouluttanut, menestyksekkäästi ilman wilmojen pimputtelemisia. Lapselleni suon samat edellytykset.

Vierailija
27/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheenisi kirjoitti:

Mulla lienee wilma tunnukset, koskaan en ole käyttänyt. Jos ei lapsi ilman niitä koulua läpäise niin jääkööt luokalle.

Kun lapsi on poissa niin se on poissa. Minä mitään poissaoloilmoituksia rupea näpyttämään. Pistäkööt linnaan jos siitä on kiinni.

Itse olen itseni akateemisesti itseni kouluttanut, menestyksekkäästi ilman wilmojen pimputtelemisia. Lapselleni suon samat edellytykset.

Joo. Minulla on ollut pari tällaista oppilasparkaa. Lähivanhempi kieltäytyi käyttämästä Wilmaa, joten poissaolot selvitti toinen huoltaja, joka ei asunut edes samassa kaupungissa. Eli siis kuittasi tietämättä asiasta sen enempää.

Toinen näistä jäi sitten luokalleen, koska ei tullut enää kouluun kovinkaan usein. Toisen keskiarvo laski poissaolojen ja tekemättömyyden takia niin paljon, että poika ei päässyt ysin jälkeen mihinkään kouluun. Lähihuoltaja oli kyllä sitten tästä kovin näreänä hakutulosten selvittyä, mutta eipä ollut enää minun murheeni.

Lähinnä säälittää ne lapset, jotka menettävät vuoden elämästään, koska vanhempia ei napostele seurata koulunkäyntiä ja patistaa murrosikäistä. Saatat toki olla trolli, mutta valitettavasti tiedän, että tuollaisia "huoltajia" on oikeastikin. Tosin onneksi hyvin vähän.

T. ope

Vierailija
28/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheenisi kirjoitti:

Joo. Minulla on ollut pari tällaista oppilasparkaa. Lähivanhempi kieltäytyi käyttämästä Wilmaa, joten poissaolot selvitti toinen huoltaja, joka ei asunut edes samassa kaupungissa. Eli siis kuittasi tietämättä asiasta sen enempää.

Toinen näistä jäi sitten luokalleen, koska ei tullut enää kouluun kovinkaan usein. Toisen keskiarvo laski poissaolojen ja tekemättömyyden takia niin paljon, että poika ei päässyt ysin jälkeen mihinkään kouluun. Lähihuoltaja oli kyllä sitten tästä kovin näreänä hakutulosten selvittyä, mutta eipä ollut enää minun murheeni.

Lähinnä säälittää ne lapset, jotka menettävät vuoden elämästään, koska vanhempia ei napostele seurata koulunkäyntiä ja patistaa murrosikäistä. Saatat toki olla trolli, mutta valitettavasti tiedän, että tuollaisia "huoltajia" on oikeastikin. Tosin onneksi hyvin vähän.

T. ope

Terve

Kovin kapea-alainen katse sinulla on lasten kasvatukseen, jos jonkin nettiporttaalin käyttämättä jättäminen syöksee lapsen turmioon. Välittää voi lapsestaan niin monella muullakin tavalla kuin nettipalvelimen kautta.