Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulut alkoi liki kaksi viikkoa sitten, kävin Wilmassa viime perjantaina

Vierailija
20.08.2018 |

ei siellä ollut muuta kuin kesälomatoivotukset kesäkuulta, yhteisviesti.

Seuraavan kerran vois käydä ens kuun lopulla, ellei lapsi sitten sairastu ja ilmotan siellä.

Pökertykää wilmariippuvaiset!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lienee wilma tunnukset, koskaan en ole käyttänyt. Jos ei lapsi ilman niitä koulua läpäise niin jääkööt luokalle.

Vierailija
2/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan mahtavaa te molemmat! Oman lapsen elämän tärkein asia ei kiinnosta pätkääkään, mutta av:lla jaksetaan käydä kommentoimassa. "Vuoden Vanhempi! -mitalit on jo postissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole edes jaettu tunnuksia.

Lapsella on ja se viime hetken sekava säätö on jo käynnissä. Sunnuntaina illalla myöhään ilmestyy viesti että koulu ei alakaan lukkarin mukaan maanantaina.

Vierailija
4/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ilmoitus sähköpostiin wilmaviestistä ja sähköpostin luen päivittäin. Ei siis tartte kytätä.

Vierailija
5/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki informaatio ainakin minulle tervetullutta. Aina se on selkeämpää niin.

Vierailija
6/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenisi kirjoitti:

Mulla lienee wilma tunnukset, koskaan en ole käyttänyt. Jos ei lapsi ilman niitä koulua läpäise niin jääkööt luokalle.

Miten ilmoitat poissaolot, vai ovatko sairaina koulussa?

Vierailija
7/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee ilmoitus sähköpostiin wilmaviestistä ja sähköpostin luen päivittäin. Ei siis tartte kytätä.

Miten sen ilmoituksen saa s-postiin? Oltu jo helisemässä, kun toka koulupäivänä olisi pitänyt olla jo koulukuvauslappua ja pari muuta lappua allekirjoitettuna, pulpettipaperia, tossua, uikkaria ja pyyhettä laukussa ja muutoksia opetuksen kellonaikoihin yms., kun enhän minä ollut edes ehtinyt lähellekään mitään wilmaa vielä...

Vierailija
8/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen ilmoituksen saa s-postiin? Oltu jo helisemässä, kun toka koulupäivänä olisi pitänyt olla jo koulukuvauslappua ja pari muuta lappua allekirjoitettuna, pulpettipaperia, tossua, uikkaria ja pyyhettä laukussa ja muutoksia opetuksen kellonaikoihin yms., kun enhän minä ollut edes ehtinyt lähellekään mitään wilmaa vielä...

Sieltä oppilaan ja huoltajan tiedot lomakkeesta, joka pitää käydä joka syksy kuittaamassa. Kohdassa "Lomakkeet", sinne vaan molempien huoltajien spostit.

Vierailija
9/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranjestas! Eikö teillä ole Wilma appia? Näkee heti kännykän ruudulta onko sinne tullut viesti.

Samallalailla toimii kuin esim. WhatsApp, Instagram, Facebook yms...

Wilmaan tulee tieto joulujuhlista, kevätjuhlista, poistumisharjoituksista, seuraavista liikuntatunneista/-varusteita, koepäivistä ja kokeeseen tulevista sivuista, poikkeuksellisista koulupäivistä, retkistä, koenumeroista ja monesta muusta.

Miten joku äiti/isä/muu huoltaja ei muka tarvitse Wilmaa? Mieluummin luodaan lapselle tilanne, että koko luoka nousee bussiin uimapukujen kanssa ja sinun lapsesi kävelee uimahallia ympäri, kun äitiä ei oikein kiinnostanut? Uskomattoman huonoja vanhempia.

Vierailija
10/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan mahtavaa te molemmat! Oman lapsen elämän tärkein asia ei kiinnosta pätkääkään, mutta av:lla jaksetaan käydä kommentoimassa. "Vuoden Vanhempi! -mitalit on jo postissa...

Mussutimussuti neurootikko. Kyllä minua lapseni asiat kiinnostaa erittäin paljon, mutta wilma ei kiinnosta. Millanen tollo kytkee äitiyden yhteen wilmariippuvuuden kanssa.

ap

Vierailija
11/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katjasusanna kirjoitti:

No voi herranjestas! Eikö teillä ole Wilma appia? Näkee heti kännykän ruudulta onko sinne tullut viesti.

Wilmaan tulee tieto joulujuhlista, kevätjuhlista, poistumisharjoituksista, seuraavista liikuntatunneista/-varusteita, koepäivistä ja kokeeseen tulevista sivuista, poikkeuksellisista koulupäivistä, retkistä, koenumeroista ja monesta muusta.

Miten joku äiti/isä/muu huoltaja ei muka tarvitse Wilmaa? Mieluummin luodaan lapselle tilanne, että koko luoka nousee bussiin uimapukujen kanssa ja sinun lapsesi kävelee uimahallia ympäri, kun äitiä ei oikein kiinnostanut? Uskomattoman huonoja vanhempia.

Onneksi mulla ei ole älykännykkää, enkä sellasta meinaa hommatakaan, niin kauan kuin saa tavallisia kännyköitä.

ap

Vierailija
12/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheenisi kirjoitti:

Miten ilmoitat poissaolot, vai ovatko sairaina koulussa?

Toihan oli isi, onko vaikea arvata kuka ne ilmottaa, se oikea huoltaja.

ap

Vierailija
13/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mussutimussuti neurootikko. Kyllä minua lapseni asiat kiinnostaa erittäin paljon, mutta wilma ei kiinnosta. Millanen tollo kytkee äitiyden yhteen wilmariippuvuuden kanssa.

ap

Vaikutat hirveeltä ihmiseltä ja lapsesi tulee varmasti siitä kärsimään, kun sulta jää oleellista tietoa koululta saamatta.

T. En ole toi, jolle vastasit

Vierailija
14/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostia vilkasin viimeksi kesäkuussa, kun etsin sieltä sähköistä laskua. En lue sitä muutoin ollenkaan saati availe niitä, käyn joskus poistamassa vain, ettei sähköset laskut huku roskan sekaan.

ap

Vierailija
15/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tiedotteet leirikoulusta, koululiikunnasta, vanhempain toimikunnan (ei kiinnosta) ja sitten toistakymmentä erilaista hyvä-merkintää.

Vierailija
16/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vaikutat hirveeltä ihmiseltä ja lapsesi tulee varmasti siitä kärsimään, kun sulta jää oleellista tietoa koululta saamatta.

T. En ole toi, jolle vastasit

Olen hyvä äiti ja turvallinen äiti, saan halauksia ja pusuja joka päivä, joten pieleen meni profilointi.

Kysyn joka päivä koulun jälkeen miten meni, se riittää. Lapseni on yläasteella, sillä on jo omat wilmatunnukset, saa hoitaa kyttäyksen itse.

Tosin en ole ollut wilmariippuvainen aikaisemminkaan, lapseni ei ole häirikkö ja sillä menee koulu hyvin, ei ole ollut tarvetta kyttäillä wilmaa. Koulun toimintaan en osallistu, joten ei siellä ole mitään mitä mun pitäisi kyttäillä päivästä toiseen.

Käyn vain ilmottamassa jos poissaoloja.

ap

Vierailija
17/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on terve ja normaali. Toisin kuin wilmanarkkarit.

Vierailija
18/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katjasusanna kirjoitti:

Jospa koululainen kuuntelee koulussa mitä seuraavalla liikuntatunnilla tehdään ja huolehtii itse asiasta. Näin Suomessa on toimittu jo 100 vuotta, miksi se ei yht'äkkiä enää olisikaan mahdollista?

Vierailija
19/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä en ole käynyt vielä ollenkaan, kun en ole saanut tunnuksia. Eipä tuo ole minulle koskaan riippuvuutta aiheuttanut. Kerran parissa viikossa tulee käytyä, jos muistan. 

Vierailija
20/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katjasusanna kirjoitti:

Jospa koululainen kuuntelee koulussa mitä seuraavalla liikuntatunnilla tehdään ja huolehtii itse asiasta. Näin Suomessa on toimittu jo 100 vuotta, miksi se ei yht'äkkiä enää olisikaan mahdollista?

Jospa on esim ihan uudessa koulussa, sairaana edellisellä tunnilla tai jospa opettaja päättääkin asian myöhemmin.

Meillä on just nyt esim tilanne että edellisellä tunnilla viime viikolla vain horistu jotain epämääräistä (minun lapseni tunnollinen ja kuuntelee hyvin ja paikalla), mutta osa luokasta flunssassa. Ei ole ollut vanhempainiltaa joten kukaan ei tunne toisia vanhempia, koska painotusluokka. Oppilaat eivät vielä tunne toisiaan, koska painotusluokka.

Mistä sen tiedon sitten saa sunnuntaina? Ja entä js oppilaalla haasteita tai on vaikka vain ujo?