Mitä ajattelet alle 30-vuotiaasta ihmisestä joka ei ole lainkaan somessa?
Minulle tulee mieleen ihminen, joka haluaa väkisin olla kaikkea "uutta" vastaan.
Kommentit (41)
Vaikuttaa älykkäältä ja ahkeralta ihmiseltä. Ei halua olla vakoiltavana eikä halua olla tekemisistään raportoimassa kaikelle kansalle. Käyttää aikansa mieluummin hyödyllisiin asioihin kuin joutavien kuvien jakamiseen ja turhuuksien kommentointiin. Jos on nainen, niin todennäköisesti ns. vaimomatskua.
Älykäs, nuori ihminen, jolla on oikea, oma elämä.
Piste.
Tunnen muutamia 18-30 vuotiasta , jotka eivät ole Facebookissa ,instassa eikä muussakaan. Fiksuja ja sosiaalisia tyyppejä muuten.
En mitään ,kun en itsekään ole.
(Tää av. taas on luonteeltaan pikemminkin vain 'epäsosiaalisten media')
Läheiset jo lähtenyt facebookissa kun jo muuttunut juoruilun lähdemateriaaliksi pahantahtoisille.
Järkevä tapaus.
Elämää ei eletä somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on oikeaa elämää ja tekemistä. Tapaa ystäviään mieluummin vaikka harrastusten parissa.
Pakko kyllä vähän ihmetellä tän kaltaisia kommentteja. En sano, että siinä on jotain pahaa jos ei oo somessa, ihan jokaisen oma valinta tottakai. Enkä sano, ettei voi olla hyvinkin aktiivinen ja sosiaalinen vaikkei somea käyttäisi. Mutta tän kaltaiset kommentit kuulostaa aika vanhanaikaiseen ajattelutapaan sopivilta suoraa sanottuna. Fakta nyt vaan on, että suurin osa nuorista ihmisistä (ja alle 30 v on mielestäni nuoria) on somessa, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Ja etenkin siellä usein on just ne, joilla on paljon "oikeaa elämää", laaja tuttava- ja kaveripiiri, harrastuksia yms. Ite ainakin tunnen paljon tälläisiä noin 20-30-vuotiaita ja kuulun niihin itsekin (ollaan kilpaurheilijoita samassa lajissa kaikki) ja jokaikinen meistä käyttää useita eri someja suhteellisen säännöllisesti. Tietenkään ei olla nenä kiinni ruudussa 24/7 koska ei oo vaan aikaa, mutta ei meistä kukaan somen ulkopuolella kyllä oo. Enkä tiedä kuinka helppo olis edes olla, monet harrastukseen liittyvät jutut esimerkiks tiedotetaan whatsappissa ja facebookissa. Sama koskee opiskelujani AMKissa, 95 % jutuista infotaan somen kautta jne.
T. 22-vuotias tyttö
Jep, some on nykypäivää. Ei sitä ole pakko kenenkään käyttää ellei halua, mutta on hieman outoa hehkuttaa ja nostaa erityisesti jalustalle niitä, jotka eivät käytä. Nykyään monissa harrastuksissa, kouluissa, työpaikoissa jne someen kuuluminen on melkein must-juttu. Ei toki ole pakko olla kaikissa mahdollisissa sovelluksissa eikä päivitellä somejaan aktiivisesti päivittäin, mutta minäkin olen törmännyt siihen, että facebook, whatsapp ja/tai instagram esimerkiksi usein voivat olla tarpeen ja myös se, että niitä osaa käyttää voi olla jopa välttämätön vaatimus esimerkiksi työtehtävien kannalta.
(Olen 27-vuotias, yliopistosta valmistunut, monessa erilaisessa työpaikassa viimeisen 10 v aikana ollut ja kahta eri urheilulajia harrastava nuori nainen)
Todennäköisemmin pidän kömpelönä ja yksinäisenä kuin rohkeana oman tiensä kulkijana. Jälkimmäisiäkin kyllä on, mutta vähemmän kuin ensiksi mainittuja.
No enemmän minä arvostan ihmistä, joka ei ole somessa, kuin sellaista henkilöä, joka postaa jokaisen kauppareissun ja ruokailun someen.
Minä. JA kyllä, mulla on kavereita silti :D olen vain kyllästynyt siihen kiiltokuva-elämään.
Itsekin haluisin löytää miehen joka ei käytä somea.
En ota kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta haluaisin esittää kysymyksen kaikille teille vakoilusta jauhaville tässäkin ketjussa. Mitä vakoilemisen arvoista olisi jossain normaali taviksessa, jonka elämän seuraaminen olisi yhtä mielenkiintoista kuin katsella maalin kuivumista seinässä?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluisin löytää miehen joka ei käytä somea.
Miksi?
Olen hieman yli 30v, enkä voisi kuvitella, että liittyisin facebookiin tai instagramiin. Olen hyvin yksityinen ihminen, enkä halua jakaa oman elämäni tietoja muille kuin hyvin valikoidusti. Kerron eri ihmisille eri asioita elämästäni ja haluan itse päättää mitä kukin tietää. Whatsappin asensin jokin aika sitten ja sen olen kokenut hyödylliseksi yhteydenpitovälineeksi, kun se mahdollistaa valikoimisen.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa suuntaan enkä toiseen, mutta haluaisin esittää kysymyksen kaikille teille vakoilusta jauhaville tässäkin ketjussa. Mitä vakoilemisen arvoista olisi jossain normaali taviksessa, jonka elämän seuraaminen olisi yhtä mielenkiintoista kuin katsella maalin kuivumista seinässä?
Yllättäen ei löytynyt yhtään hyvää vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutamia 18-30 vuotiasta , jotka eivät ole Facebookissa ,instassa eikä muussakaan. Fiksuja ja sosiaalisia tyyppejä muuten.
Kyllä ihminen voi fiksu olla ilman että ois ollenkaan sosiaalinen.
Ei olisi ihmisriippuvainen somessa eikä muutenkaan.
Ajattelin vaan mainita, kun viestistäsi huoku sellanen paniikki, että erakkomaisuus olisi huono asia.
Minä. 28-vuotias, korkeakoulututkinto, työelämässä johtavassa asemassa jo tässä iässä. Minua ei vain kiinnosta some. Olin joskus Facebookissa, mutta eipä siellä mitään mielenkiintoista ollut. Minulla on paljon ystäviä ja saan kyllä kutsuja juhliin ym. En ole lainkaan yksinäinen. Kaikkia ei vain tuollaiset hömpötykset kiinnosta.