Paksuin pajunköysi, jota sinulle yritettiin lapsuudessasi syöttää?
Tai kenties siinä onnistuttiinkin?
Minua peloteltiin vielä 90-luvulla kaivossa asustavalla Näkillä. Ihmettelin jo silloin, että miksi muutenkaan menisin synkkään ja syvään kaivoon kurkistelemaan, sinnehän voi pudota ja hukkua.
Kommentit (59)
Seksi kannattaa säästää avioliittoon, koska avioliitossa se tuottaa ongelmia, jos on aikaisempia kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei ole tärkeä asia, itsensä laittaminen on turhaa ja typerää ja pinnallista. Tärkeintä on hyvä sydän.
No voihan se pinnallista ollakin, mutta elämme pinnallisessa maailmassa. Miehet haluavat kauniin naisen, ei mitään hiirulaista. Kukaan ei välitä siitä, millainen sydän sinulla on, jos tukkasi makaa harmaana päänahkaa myöten. Ystävyyssuhteetkin muodostuvat monesti ihan siitä, että näytät mielenkiintoiselta, ja toinen haluaa tutustua sinuun. Hiirulaiseen ei kukaan tahdo tutustua.
Jos olisin tajunnut tämän lapsena, olisi elämäni muodostunut paljon paremmaksi.
Näin minullakin. Olisin tarvinnut raudat lapsena, mutta kun ne nähtiin turhuutena, niin en mennyt oikojalle kutsusta huolimatta. Nyt aikuisena minulla ei ole varaa usean tuhannen oikomishoitoihin. En hymyile koskaan niin että hampaat näkyisi.
Jos ei ole kiltti äiti vie torille ja myy mustalaisämmälle
Paastattiin miten seksi on syntiä, miehet vain yrittää käyttää hyväksi yms.
Olen estoinen ja seksikammoinen aikuinen.
Uhattiin laittaa kasvatuslaitokseen jos ei tottele tai tappelee sisaruksen kanssa. Lapsena tuon uskoi että niin tosiaan käy ja aina sai pelätä milloin sinne joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki ja huijaus senkun jatkuu tänä päivänä - ajatelkaapa, että koko meidän yhteiskunta ja kulttuuri tukee lapsille valehtelemista!
Tämä. Ihan samaa ihmettelen.
Jos kiroilee jumala pudottaa isonkiven päähän
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini uhkaili vievänsä minut Venäjälle, jos en totellut :D
Tytöiltä on vedetty pippeli juurineen pois, kun ovat olleet tuhmia. ;-)
Tämä pajunköysi oli kyllä pienellekin ihmiselle niin paksua, että lopulta vain naurettiin yhdessä, kun selvisi että huono vitsihän se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini uhkaili vievänsä minut Venäjälle, jos en totellut :D
Tai tarkalleen ottaen hän sanoi lähettävänsä minut Venäjälle. Taisin totella, koska pelkäsin, etten pärjäisi yksin ilman äitiä tai isosisaruksia vieraassa paikassa. Tosin pelosta huolimatta jotenkin samaan aikaan tiesin myös, ettei äiti oikeasti minua minnekään lähettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Uhattiin laittaa kasvatuslaitokseen jos ei tottele tai tappelee sisaruksen kanssa. Lapsena tuon uskoi että niin tosiaan käy ja aina sai pelätä milloin sinne joutuu.
Kasvatuslaitoksella uhattu täälläkin. Nyt sen muistin!
Vierailija kirjoitti:
Syyllistettiin kirjojen lukemisesta hyödyttömänä toimintana.
Minulle myös väitettiin, että liika lukeminen aiheuttaa likinäköisyyttä.
”Tästä ei sit tarvitse kertoa isille eikä äitille”
Tätä pajunköyttä syötti yksi vanhempi sukulaismies joka kerta kun yöllä tuli huoneeseeni kun olin jotain 6v...
Tissit kasvaa kun syö kaurapuuroa.
Makean syönnistä tulee hiiri peppuun ja kahvin juonnista muuttuu mustaksi. Erityisesti lapset.
Vaari kertoi näitä, lähinnä vitsinä. Isä väitti ettei saa viheltää. Tulee käärmeitä pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuslaitoksella uhattu täälläkin. Nyt sen muistin!
Sinne oli oikeasti helppo dumpata lapset, kuten ennen muija Seiliin.
Uskonnontunneilla monenlaista köyttä.
Vierailija kirjoitti:
Aika ankea lapsuus, jos yritettiin pajunköyttä syöttää. Muistan lapsuudesta sen, että mulle yritettiin syöttää lääkkeitä - pääsin helpolla näköjään ;)
Pajun kuoressa on salisiinia, joka muuttuu elimistössä salisyylihapoksi, joka on aspiriinin kaltainen aine.
Ulkonäkö ei ole tärkeä asia, itsensä laittaminen on turhaa ja typerää ja pinnallista. Tärkeintä on hyvä sydän.
No voihan se pinnallista ollakin, mutta elämme pinnallisessa maailmassa. Miehet haluavat kauniin naisen, ei mitään hiirulaista. Kukaan ei välitä siitä, millainen sydän sinulla on, jos tukkasi makaa harmaana päänahkaa myöten. Ystävyyssuhteetkin muodostuvat monesti ihan siitä, että näytät mielenkiintoiselta, ja toinen haluaa tutustua sinuun. Hiirulaiseen ei kukaan tahdo tutustua.
Jos olisin tajunnut tämän lapsena, olisi elämäni muodostunut paljon paremmaksi.