Paksuin pajunköysi, jota sinulle yritettiin lapsuudessasi syöttää?
Tai kenties siinä onnistuttiinkin?
Minua peloteltiin vielä 90-luvulla kaivossa asustavalla Näkillä. Ihmettelin jo silloin, että miksi muutenkaan menisin synkkään ja syvään kaivoon kurkistelemaan, sinnehän voi pudota ja hukkua.
Kommentit (59)
Syyllistettiin kirjojen lukemisesta hyödyttömänä toimintana.
Että homoseksuaalisuus on hirvittävä synti ja sellaisista ajatuksista ja teoista tulee pidättäytyä ja rukoilla parannusta ja mennä hoitoon jotta eheytyisi heteroksi.
No, sain ihanat lapseni heterosuhteesta joka oli kyllä puoleltani lähinnä ystävyyssuhde ja kumppanuutta vanhemmuudessa. Koskaan en kokenut mitään himoa tms häntä kohtaan. Myöhemmin ajauduin haitalliseen suhteeseen väkivaltaisen päihteidenkäyttäjämiehen kanssa. Vasta näin aikuisena olen hiljalleen opetellut ajattelemaan että siinä ei ole mitään väärää että pidän naisista ja että olen ihan normaali ihminen siinä kuin muutkin ja minulla olisi oikeus hyvään parisuhteeseen. Ehkä vielä joku päivä.
Että se hammaslääkärin pora ei satu yhtään. No sattuuhan se ihan s-tanasti, ja 80 luvulla ei todellakaan tarjottu lapsille mitään puudutusaineita.
Lapsena ei ole yritetty syöttää mitään pajunköysiä, koska kasvoin hyvien ja viisaiden ihmisten seurassa.
Aikuisena sitten sitäkin enemmän. Naurattaa katsella ja kuunnella ihmisiä jotka luulee että se uppoaa minuun.
Piimällä piä kasvaa. Näin minulle sanottiin 70-luvulla ja en oo ikänä piimää tähän päivään asti juonut.
Jos hiukset jäätyvät, ne putoavat päästä 20-vuotiaana.
Minulla oli jännittävä päivä, kun täytin 20, mutta mitään ei tapahtunut.
Joulupukki kävi meillä, kun olin pieni.
Kummallista oli, että hänellä oli naapurin sedän talvikengät.
Että kilo höyheniä ja kilo rautaa ei paina saman verran.
Jos menet klo 12 yöllä kynttilä kädessä peilin eteen ja sanot 3 kertaa pi**u, niin saat pi**ua joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tai kenties siinä onnistuttiinkin?
Minua peloteltiin vielä 90-luvulla kaivossa asustavalla Näkillä. Ihmettelin jo silloin, että miksi muutenkaan menisin synkkään ja syvään kaivoon kurkistelemaan, sinnehän voi pudota ja hukkua.
Jumala on olemassa.
Samalla kun tajusin ettei Joulupukkia ole olemassa niin ymmärsin ettei jumalaakaan ole. Ikää oli about 7v silloin.
Kylmä kahvi kaunistaa. En sitten kaunistunut yhtään. :(
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat opettaa omaa uskontoaan johon itsekin uskovat niin ei se ole valehtelua. Valehtelua on sellainen on että tietävät että tämä asia ei ole totta mutta silti uskottelevat lapselleen niin, esim joulupukki, ei siihen kukaan vanhempi itse usko, Jumalaan moni uskoo.
Niin, vanhemmat opettavat uskontoa vastoin parempaa tietoaan, mutta koululaitoksen ei tulisi tehdä sitä veronmaksajien kustannuksella.
Jos katsoo kieroon liian pitkään, niin silmät saattavat jäädä kieroon loppuelämäksi.
Jos kävelee toinen jalka rotvallin reunalla ja toinen jalka tiellä, jää toinen jalka lyhyemmäksi niin kuin Alma-tädillä.
Isompana vasta selvisi että Alma - tädiltä oli leikattu lonkka, jonka takia toinen jalka oli vähän lyhyempi, ei suinkaan siksi että täti olisi sinkoillut rotvallin reunoilla jalat eri tasossa...
Voi sitä ahdistuksen ja pelon määrää kun mittailin jalkojani iltaisin usean vuoden ajan.
Todella.