Onko tyhmää mennä näöntarkastukseen, kun näössä tuskin on mitään vikaa?
Näköni on ehkä hieman huonontunut, lukiessa huomaan asettavani tekstin kauemmas kuin ennen, kirjaimet myös rupeavat "puuroutumaan" jos on liian pientä tekstiä. Olen kuitenkin vasta 28-vuotias ja mietin josko kuitenkin vain kuvittelen nämä muutokset näössäni. Nauraako se optikko mut ulos sieltä jos toteaa että näössä ei ole mitään vikaa?
Kommentit (5)
Olisko kuivasilmäisyyttä? Optikko tykkäis kyllä myydä sulle silmälasit. Jos työskentelet päätteellä t. katsot tietsikan t. tv:ta paljon, se kuivattaa silmiä. Rillit voi auttaa.
Ei tietysti naura. Itse kävin ekan kerran muistaakseni 17-vuotiaana, kun koulupäivien jälkeen oli pää usein kipeä ja huomasin siristeleväni, kun luin taululta tekstiä. Näössä oli vasta niin pieni "heitto", että optikko suositteli vielä pärjäilemään ilman laseja, jos suinkin koin sen vaan mahdolliseksi ja neuvoi hankkimaan kosteuttavia silmätippoja/suihketta.
Mene ihmeessä jos siltä tuntuu. Ei siinä ole mitään hölmöä. Ammatti-ihmisiä ne optikot ovat. Miksi ylipäätään kyselet asiasta palstalla?
Tietysti menet. Siinä ei ole mitään hölmöä. On jopa suositeltavaa tarkastuttaa näkönsä silloin tällöin. Huonoon näköön tottuu. Itse olin ihan varma, että näössäni ei ole mitään muutosta, mutta näkö olikin huonontunut reilusti. Ennen oli -1,5 ja nyt -3!
Ei naura. Sulla on näössä vikaa joten parempi tarkistaa.