Menetän ystäviä, koska kaikki luulevat että yritän iskeä heitä
Taustatietoa: lihoin muutamassa vuodessa 40 kg masennuksen ja lääkityksen seurauksena.
Silloin kun olin hoikka ja nätti mua kuvattiin ihanaksi ja lämpimäksi ihmiseksi. Nyt kun olen lihava ja ruma olen yhtäkkiä ahdistava ja "creepy"
Menetin läheisen ystäväni kun yritin tsempata ja nostaa pinnalle. Olin aina tukena ja lähdin aina seuraksi jos halusi tuulettumaan. Sitten yhtäkkiä alkoi kylmäksi ja lopulta laittoi välit poikki "kun häntä ahdistaa mun käytös"
Luuli siis että olen ihastunut häneen.
Toinen tapaus oli mieheni veljen kanssa. Yksi ilta oli juonut itsensä aivan hirveään kuntoon, katsoin perään ja huolehdin että pääsee kotiinsa. Seuraavaksi kuulen että hän pelkää että olen kiinnostunut hänestä.
Käytökseltäni en ole muuttunut mitenkään ja nämä ihmiset olen tuntenut vuosia.
Ärsyttää ja turhauttaa.
Kommentit (5)
Älä yritä heittää tuota lihomisesi syyksi. Olet masentunut joten siinä jo vastaus miten olet muuttunut vaikka et itse sitä olisi huomannutkaan.
Yksinäisillä tai epävarmoilla ihmisillä on joskus suuri tarve olla pidetty ihminen. Ja usein se näkyy sillä, että ollaan kokoajan saatavilla, laittamalla viestiä tms. Tunkeudutaan toisen elämään. Tai ainakin se tuntuu siltä, ettei ole yhtään omaa tilaa hengittää ja toisen kaikki tekemiset alkavat ärsyttää. Ehkä niin o käynyt ystäväsi kanssa.
Ja tohon toiseen, ihmiset usein luuöevat että heitä isketään vaikka näin ei olisi. Yksinkertaisesti olet voinut hiprakassa olla puheliaampi tai läheisempi mitä normaalisti ja hän on lukenut sua väärin koska uusi tilanne. Tai jotain muuta samantapaista.
Itse itseäsi vertaat lihavana ja laihana. En usko hetkeäkään, että kaikkien mielestä sun persoonnallisuus on muuttunut ihanasta ahdistavaksi ja vain sinä tiedät painosi olevan tämä suuri tekijä tässä. Kyllä sun ulosanti on jollain tavalla muuttunut etkä itse halua nähdä sitä.
Olet siis menettänyt yhden ystävän? Tästä ei mielestäni kannata tehdä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
Nytpähän tiedät miksi sinua pidettiin "ystävänä".
Vierailija kirjoitti:
Olet siis menettänyt yhden ystävän? Tästä ei mielestäni kannata tehdä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.
Miksei miehen veljeä voisi listata kaveriksi?
Kieltämättä olen huomannut samaa lähipiirissäni. Rumien ei parane käydä liian tuttavallisiksi, muuten ahdistutaan.
Onhan se ikävää, mutta tavallaan ymmärrän kiusallisuuden.