Teinpäs juuri h-tin hyvää VEGAANIwokkia!
Ihan on vegaania, kasviksia, sieniä ja riisinuudelia.
Ihanaa ja nam.
Kaikki söivät lautasensa tyhjäksi irvistelemättä.
-----
On varmaan kamalaa, kun ei edes vehnää listalta löydy. ;-)
-----
Että se teille vegaaniuden vastustajille!
En ole vegaani, mutta teen välillä jengille (9- 14- v.) vegaanisafkaa...
... ja ne TYKKÄÄ!!!
Kommentit (37)
Sulla on kriteerit kauniisti sanottuna matalahkot kun riittää että lautanen tyhjenee irvistelemättä ;)
Vegaanin liha on usein sitkeää, joten se kannattaa kypsentää hitaasti hauduttamalla. Ei sovellu wokkeihin.
Ihan normaalia ruokaa siis. Ei kai kukaan opeta lapsilleen että lihaa syödään joka päivä?
Viimeksi tilattua pitsalähettiä on vielä puolet syömättä. Sanoin jo lapsille että vanha pitää syödä ensin pois ennenkuin tilataan uusi. Ymmärrrän kyllä että haluavat uuden. Tuo edellinen oli sitkeä ja vähälihainen. Luultavasti joku piristeillä pilattu polkupyörälähetti?
Mikä sen viinillä marinoidun vartiaisen puh numero olikaan?
En tuputa mitään kenellekään.
Olen vain iloinen, että lapset syövät lautasia nuollen.
En minä uusioperheäitinä jaksa tuputtaa enkä pidä siitä, jos jengi ei syö.
En sano koskaan, että menisivät äitinsä parempien ruokien ääreen, koska tiedän tekeväni maukasta, terveellistä, maustettua, hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia ruokaa siis. Ei kai kukaan opeta lapsilleen että lihaa syödään joka päivä?
Mä en tiedä, missä todellisuudessa elät, mutta taitaa keskiverto suomalaisperhe syödä lihaa joka päivä ja jopa kaikilla aterioilla.
Ihme aloitus. Jos kasvisten kypsennys ja nuudelien heittäminen sekaan on sinusta joku kulinaarinen saavutus ja uusi keksintö, niin huh huh.
Olen sekasyöjä, mutta teen melkein puolet aterioista kasvisruokaa. Ei mikään eritynen haaste ollenkaan enää näinä päivinä, kun kaupat ovat pullollaan hyviä proteiinilähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, missä todellisuudessa elät, mutta taitaa keskiverto suomalaisperhe syödä lihaa joka päivä ja jopa kaikilla aterioilla.
Eikä syö. Kyllä tuo on ollut monella työpaikallakin käytäntö jo pitkään, että kasvisruokaa on tarjolla, ja sitä syö ainakin meillä myös miehet.
Eiköhän suurin osa ihmisistä syö tuollaista ruokaa, tavallista ja normaalia. Meillä on "vegaaniruokaa" varmaan viitenä päivänä viikossa ja sitten kerran kalaa ja kerran kanaa/punaista lihaa, keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä syö. Kyllä tuo on ollut monella työpaikallakin käytäntö jo pitkään, että kasvisruokaa on tarjolla, ja sitä syö ainakin meillä myös miehet.
Oletko lukenut uutisointia aiheesta? Lihan kulutus on jatkuvasti kasvanut. Kukahan sitä sitten syö?
Vierailija kirjoitti:
Niin on, normaalia.
Jokapäiväinen lihansyönti ei ole tarpeen.
-
Onko teillä lihaa päivittäin? Missä muodossa?
Me emme syö lihaa, mutta katsomme tarkasti sen, että proteiinia kukin saa tarpeeksi.
Alle puolet suomalaisista syö lihaa päivittäin tai lähes päivittäin. Vajaa kymmenesosa ei syö lainkaan lihaa.
http://www.lihatiedotus.fi/ajankohtaista/liha-maistuu-edelleen-suomalai…
Riisinuudelia pitäis kyllä testata
Minäkin tein juuri vegaaniruokaa, kuten joka päivä. Tosin en kokenut tarvetta tehdä aiheesta ketjua
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kriteerit kauniisti sanottuna matalahkot kun riittää että lautanen tyhjenee irvistelemättä ;)
Niinpä. Vähän toista kun isin tekeleet joita kehutaan ja halutaan lisää.
Mä en tiedä, miksi alapeukutatte viestiäni. Ei se lihan mässäily musta mitenkään hieno asia ole, mutta valitettavasti totta. Lukekaa lehtiä, jos ette mua usko. Eipä oo kauaakaan, kun Hesari uutisoi aiheesta.
Nro 8
Vierailija kirjoitti:
Ihme aloitus. Jos kasvisten kypsennys ja nuudelien heittäminen sekaan on sinusta joku kulinaarinen saavutus ja uusi keksintö, niin huh huh.
Olen sekasyöjä, mutta teen melkein puolet aterioista kasvisruokaa. Ei mikään eritynen haaste ollenkaan enää näinä päivinä, kun kaupat ovat pullollaan hyviä proteiinilähteitä.
Ihmealoituksia on tämä palsta ihan täynnä.
Tämä kuuluu vähiten ihmeellisiin.
Miksi pitää tuputtaa!