Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinpäs juuri h-tin hyvää VEGAANIwokkia!

Vierailija
19.08.2018 |

Ihan on vegaania, kasviksia, sieniä ja riisinuudelia.
Ihanaa ja nam.
Kaikki söivät lautasensa tyhjäksi irvistelemättä.
-----
On varmaan kamalaa, kun ei edes vehnää listalta löydy. ;-)

-----
Että se teille vegaaniuden vastustajille!
En ole vegaani, mutta teen välillä jengille (9- 14- v.) vegaanisafkaa...
... ja ne TYKKÄÄ!!!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ruokaa siis. Ei kai kukaan opeta lapsilleen että lihaa syödään joka päivä?

Mä en tiedä, missä todellisuudessa elät, mutta taitaa keskiverto suomalaisperhe syödä lihaa joka päivä ja jopa kaikilla aterioilla.

Eikä syö. Kyllä tuo on ollut monella työpaikallakin käytäntö jo pitkään, että kasvisruokaa on tarjolla, ja sitä syö ainakin meillä myös miehet.

Oletko lukenut uutisointia aiheesta? Lihan kulutus on jatkuvasti kasvanut. Kukahan sitä sitten syö?

Osa syö ehkä entistä enemmän, mutta kaikki ei syö sitä päivittäin. Ei edes lihateollisuuden etujärjestön teettämän tutkimuksen mukaan - itse asiassa vain 44 % suomalaisisya syö lihaa päivittäin tai lähes päivittäin.

http://www.lihatiedotus.fi/ajankohtaista/liha-maistuu-edelleen-suomalai…

Niin että kukahan tässä nyt on jättänyt uutiset lukematta...?

Vierailija
22/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, miksi alapeukutatte viestiäni. Ei se lihan mässäily musta mitenkään hieno asia ole, mutta valitettavasti totta. Lukekaa lehtiä, jos ette mua usko. Eipä oo kauaakaan, kun Hesari uutisoi aiheesta.

Nro 8

Ehkä siksi, että olet väärässä, ja sulle on jo se osoitettu tutkimuslinkin kanssa, mutta ehkä et osaa lukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tartarpihvin, ehkä se tasapainottaa asian

Vierailija
24/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihanaa saada joskus hyvää vegaaniruokaa. Mistä sellaista saa? Itse en kyllä saa ruuasta hyvää ilman kermaa tai aurajuustoo tai muuta juustoo.

Vierailija
25/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ruokaa siis. Ei kai kukaan opeta lapsilleen että lihaa syödään joka päivä?

Mä en tiedä, missä todellisuudessa elät, mutta taitaa keskiverto suomalaisperhe syödä lihaa joka päivä ja jopa kaikilla aterioilla.

Eikä syö. Kyllä tuo on ollut monella työpaikallakin käytäntö jo pitkään, että kasvisruokaa on tarjolla, ja sitä syö ainakin meillä myös miehet.

Oletko lukenut uutisointia aiheesta? Lihan kulutus on jatkuvasti kasvanut. Kukahan sitä sitten syö?

Osa syö ehkä entistä enemmän, mutta kaikki ei syö sitä päivittäin. Ei edes lihateollisuuden etujärjestön teettämän tutkimuksen mukaan - itse asiassa vain 44 % suomalaisisya syö lihaa päivittäin tai lähes päivittäin.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005767102.html

Vierailija
26/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, miksi alapeukutatte viestiäni. Ei se lihan mässäily musta mitenkään hieno asia ole, mutta valitettavasti totta. Lukekaa lehtiä, jos ette mua usko. Eipä oo kauaakaan, kun Hesari uutisoi aiheesta.

Nro 8

Ehkä siksi, että olet väärässä, ja sulle on jo se osoitettu tutkimuslinkin kanssa, mutta ehkä et osaa lukea?

Miten sitten lihan kulutus ei ole vähentynyt? Pidän sitä parempana mittarina kuin kyselytutkimusta.

Vierailija
27/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei s**tana kuinka kivaa kuulla!!!!!!1

Vierailija
28/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen maustekastike wokissa?

Vierailija
29/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää miettiä tuon kanssa miten usein ihmiset syö lihaa on se, että millä tavalla ihmiset luokittelee lihan.

Olen tavannut esimerkiksi ihmisiä, jtoka sanovat ettei kala ole lihaa. Tai ettei kana ole "oikeastaan lihaa". Eli he luokittelevat pelkästään punaisen lihan lihaksi.

Myöskään ei luokitella lihaksi esimerkiksi leikkeleitä.

Vierailija
30/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resepti?

Wokkipannulle:

-suikaleina/paloina kesäkurpitsaa, paprikaa, porkkanaa, sipulia, herkkusieniä

-soijasukaleita (esikeittettynä)

-runsaasti chayennepippuria ja valkosipulia, mustapippuria, paljon persiljaa, maltilla himalajanvuorisuolaa

Lisuke:

- Mama-merkkiset riisinuudelit

-kurkku, tomaatti, retiisi

Vierailija
31/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 8

Olen eri kuin lainaamasi, mutta .mm. tilstot kertovat ihan toista totuutta kuin sun tutkimus. Hesarin juttu 24.7.2018 aiheutti paljon keskustelua täälläkin. Lihan kulutus ei ole vähentynyt, se on lisääntynyt jatkuvasti:

SUOMALAISTEN lihankulutus henkeä kohden ei vähentynyt viime vuonna. Edellisvuosina se jopa lisääntyi. Tämä selviää Luonnonvarakeskuksen (Luke) vuosittain julkaisemasta ravintotaseesta.

Kuinka se on mahdollista? Mediassahan on pitkään hehkutettu kasvissyöntibuumia. Esimerkiksi HS:ssä vegaaniruokaa ja kasvissyöntiä käsitteleviä tai sivuavia juttuja julkaistiin viime vuonna noin 200. Vuonna 2013 määrä oli vain puolet tästä.

”Media haistelee, mikä on trendikäs aihe ja mikä saa ostamaan lehtiä”, sanoo Tampereen yliopiston tutkijatohtori Markus Vinnari.

”Jutut kertovat luultavasti todellista muutosta enemmän siitä, että helsinkiläistoimittajat ovat omanlaisensa kuluttajaryhmä.”

Kasvissyöntijuttuja googlailemalla selviää, että vaikka on paljon tasapainoistakin uutisointia, päällimmäiseksi mielikuvaksi jutuista jää kasvissyönnin läpilyönti.

Uusien kasvispohjaisten tuotteiden, kuten nyhtökauran ja härkiksen, myynnin kasvusta kertovissa jutuissa muistetaan yleensä – mutta ei aina – mainita hurjien kasvuprosenttien johtuvan siitä, että liikkeelle on lähdetty lähes nollasta. Lihattomasta lokakuusta on tehty paljon juttuja, mutta harvemmin on hoksattu kertoa, että lihanmyyntiin se ei vaikuttanut.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005767102.html

https://www.talouselama.fi/uutiset/luulitko-etta-suomalaiset-hurahtivat…

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005272030.html

Vierailija
32/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää korostaa ruoan olleen vegaanista?

Vierailija
33/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää miettiä tuon kanssa miten usein ihmiset syö lihaa on se, että millä tavalla ihmiset luokittelee lihan.

Olen tavannut esimerkiksi ihmisiä, jtoka sanovat ettei kala ole lihaa. Tai ettei kana ole "oikeastaan lihaa". Eli he luokittelevat pelkästään punaisen lihan lihaksi.

Lihaan kuuluu kala ja kana, mutta moni rajoittaa ruokavalion niin että esim ei syö punaista lihaa= nisäkkäitä, koska mieltää ne liian samankaltaisiksi ihmisten kanssa ja ovat älykkäämpiä kuin kana ja kala. Eli vege ei syö kalaa ja kanaa, mutta eritavoin rajoittavat kyllä.

Itsekin välttelen punaista lihaa , toisaalta inhoan syödä broileriakaan ja kala on minulle aina välillä paras vaihtoehto. Vegaani en ole silti, mutta niin kauan kuin tehotuotanto on, mitä on, niin pyrin siitäkin syystä välttämään tiettyjä lihoja.

Vierailija
34/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitä muuten ole mitään iloa ellei sitä kaikille kuuluta. Vegaanisuudessa tärkeintä on sillä päteminen. Vaikka salaa söisi lampaan villoineen.

Vierailija
35/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässä sun linkkaamassa tutkimuksessakin mainittiin lihan kulutuksen kasvaneen: nyt lihaa syö päivittäin tai lähes päivittän 44 %, aikaisemmassa tutkimuksessa näin teki vain 41 %

Vierailija
36/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitä muuten ole mitään iloa ellei sitä kaikille kuuluta. Vegaanisuudessa tärkeintä on sillä päteminen. Vaikka salaa söisi lampaan villoineen.

Eiköhän se ole ihan siitä että siinä syödään lihattomasti mikä on hyvä juttu ja se että jotkut väittävät ettei tule hyvää ruokaa kasvisruoasta. Tosin AP laittoi täysin provosoiden yhden vegaaniruoan. Sitten taas toisaalta lihansyöjät provosoituvat ja dissaavat. Ikuinen kierre.. vaikka harvoin näitä vege provoja tuleekaan. 

Vierailija
37/37 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaan kuuluu kala ja kana, mutta moni rajoittaa ruokavalion niin että esim ei syö punaista lihaa= nisäkkäitä, koska mieltää ne liian samankaltaisiksi ihmisten kanssa ja ovat älykkäämpiä kuin kana ja kala. Eli vege ei syö kalaa ja kanaa, mutta eritavoin rajoittavat kyllä.

Itsekin välttelen punaista lihaa , toisaalta inhoan syödä broileriakaan ja kala on minulle aina välillä paras vaihtoehto. Vegaani en ole silti, mutta niin kauan kuin tehotuotanto on, mitä on, niin pyrin siitäkin syystä välttämään tiettyjä lihoja.

Ei vegaani ole ettei pelkästään syö lihaa, tuohan tarkoittaa että on kasvissyöjä. Vegaani on silloin, kun mukana ei ole mitkään eläinkunnan tuotteet, luettuna maitotuotteet ja kananmunat. 

Mutta tosiaan, vaikka kala ja kana ovatkin lihoja niin silti jotkut ihmiset ajattelevat, etteivät syö paljon lihaa kun eivät juuri syö paljoa punaista lihaa, vaikka kala ja kana on yhä lihaa.