Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko uskaltaisit ottaa reilun 2000 euron nettotuloilla lainaa?

Vierailija
19.08.2018 |

Olen eroamassa ja pohdin erilaisia asumisvaihtoehtoja. Haluan ehdottomasti säilyttää lasten koulun ennallaan, mutta ongelmana on ettei alueella ole vuoteen vapautunut vuokra-asuntoja. Vuokra-asuntoja on hyvin vähän ja niihin on pitkät jonot. Asoja olen myös katsonut, mutta numeroni on niin tuore ettei sillä saa vielä pitkään aikaan mitään. Omistusasunnot ovat melko kalliita yhdelle lainanmaksajalle, mutta tällä hetkellä ainoa mahdollisuus. Kysynkin teiltä viisaammilta, miltä tämä tilanne näyttää ulkopuolisen silmin.

Eli perheessä äiti ja kaksi alakouluikäistä lasta. Perheen tulot ovat n 3000 euroa (nettona reilu 2000e) ja lapsilisät ja elatustuki yhteensä 600 e/kk. Olen vakityössä hyvin työllistävällä alalla. Omaa rahaa olisi 25000e.
Mitä veikkaatte paljonko pankki voisi olla valmis antamaan lainaa? En itse uskalla kovinkaan isoa lainaa ottaa, mutta pelkään että minut nauretaan pankista pihalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästäsi. Jos olet verraten nuori, ottaisin lainaa n.150000 säästösumman päälle korkeintaan. Myös asuinpaikka tietysti vaikuttaa ja kykysi tehdä/ teettää remontteja. Pankeista se selviää. Ammatti olisi oltava sellainen, että jos jäät työttömäksi, uudelleentyöllistyminen onnistuu.

Vierailija
2/4 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen yksityiskohta: pääkaupunkiseudulla vai muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asumme ja ikää on 35. Täällä röttelötkin maksavat helposti paljon. Olen lisäkouluttautunut niin, että työllistyn helposti myös tulevaisuudessa. Nyt siis vakituinen työ.

Olen myös laskeskellut, että ehdoton maksimi olisi 140-150 tuhatta, vaikka lainamäärä hurjalta tuntuukin. Jo pelkät vastikkeet ovat perheasunnoissa satasia!

ap

Vierailija
4/4 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista, kuinka paljon saat. Arvioni on 140 000 - 250 000. Jos asut kasvukeskuksessa, ostaisin tyynesti 250k asunnon noilla spekseillä. Jos netto kuitenkin 2600 kuussa, 250k laina kustantaa noin 800 kuussa ja siihen vastike, vesi ja sähkö n 300 e päälle eli asumiseen 1100.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän