Millä perusteella SSRI lääke on mielestäsi plaseboa?
Kommentit (24)
Tutkimusten perusteella. Pystyt itsekin googlaamaan.
työttömien ei tule itse alkaa arvioimaan lääkkeiden tehoa. Heillä ei ole tieteellistä pätevyyttä lääkkeiden hyöty-haitta suhteen arviointiin
ssri lääkkeiden kanssa tulisi aina antaa myös sähköshokkihoitoa
Sitä käytetään seksirikollistenkin halujen vähentämiseen placebo vaikutuksen takia?
Vierailija kirjoitti:
Mulle auttoi paniikkihäiriöön ja pahimpaan ahdistukseen.
Siihenhän se tehoaa hyvin. Edes nuo lääkevastaiset eivät kai yritä sentään sitä kieltää?
Vierailija kirjoitti:
ssri lääkkeiden kanssa tulisi aina antaa myös sähköshokkihoitoa
masennusken, ahdistuksen ja skitsofrenian hoidoossa sähköshokkihoito toimii hyvin. mutta esim persoonallisuushäiriöihin plasebo on yhtä tehokasta
ONks sitä vaikea saada? paljon maksaa?
Ei varmasti ole. Niin huonon ja krapulamaisen olon sain nyt kun otin vain puolikkaan. Eilen aloitin. Meneekö tää ohi vai pitääkö jättää sikseen? Kauhea ahdistus, masennus yms.
En sanonut että se on plaseboa, vai sanoinko?? T. ap
Saako jollain lääkkeellä aivosolujen määrä lisättyä aivoissa jotta tulisi superviisaaksi? auttaako sähköshokki hoito siihen?
thtdhthdht kirjoitti:
Saako jollain lääkkeellä aivosolujen määrä lisättyä aivoissa jotta tulisi superviisaaksi? auttaako sähköshokki hoito siihen?
Jos negatiivisella virralla lähtee aivosolut niin positiivisella niitä saa lisää. Töpseli toisinpäin ja menoksi.
Eivät ole plaseboa, vaikka kaikki eivät toki kaikille sovi.
Itselleni olleet valtava apu. Eikä kyse kuvittelusta, en yleensäkään kuvittele jonkun lääkkeen ottaessani että "kohta helpottaa". Vaan odotan ja katson helpottaako vai ei.
Ennen moderneja masennuslääkkeitä ja terapioita masennuksesta parannuttiin nopeammassa ajassa kuin nykyään. Toki sitä diagnosoitiinkin vähemmän.
Eli katsoisin, että kyseessä on ennen kaikkea kulttuurin sairaus. Se ei toki tarkoita, etteikö kyseessä olisi todellinen ja vakava sairaus ja etteivätkö lääkkeet voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän se tehoaa hyvin. Edes nuo lääkevastaiset eivät kai yritä sentään sitä kieltää?
Mun mielestä yrittää.
Masennus, ahdistus ym. johtuu aivokemioiden häikästä. SSRI vaikuttaa niihin. Ei se sen kummallisempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten perusteella. Pystyt itsekin googlaamaan.
Ei pidä paikkaansa. On tehokkaampaa kuin placebo (joka siis sekin oikeasti auttaa) tutkitusti.
Vierailija kirjoitti:
Masennus, ahdistus ym. johtuu aivokemioiden häikästä. SSRI vaikuttaa niihin. Ei se sen kummallisempaa ole.
Miksi alapeukku? Tää on vaan yksinkertainen fakta.
Googlettamalla Fimean sivuilta:
"Lyhytkestoisten tutkimusten perusteella hoitovasteen sai 46–49 % vortioksetiinia ja 34 % lumetta käyttäneistä. Tämä tarkoittaa, että kun vortioksetiinilla hoidetaan seitsemää potilasta (number needed to treat, NNT), saadaan yksi hoitovaste enemmän kuin lumeella. 11:tä potilasta hoidettaessa vortioksetiinilla saavutetaan yksi remissio enemmän. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin muillakin masennuksen hoitoon tarkoitetuilla lääkkeillä. Vastaavasti haitan vuoksi vortioksetiinihoidon keskeyttää yksi potilas 36 hoidetusta (number needed to harm, NNH)."
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu. Tiede ei ole voinut todistaa teoriaa. Masennus voi aiheuttaa samaiset ongelmat. Siksi SSRI-lääkkeitä ei kehitetä. Nykyisin masennusta ajatellaan tulehduksena ja esimerkiksi LSD tehoaa paremmin kuin monet lääkkeet. Suolistobakteeritkin vaikuttavat olevan aika pinnalla aiheen suhteen.