Miksi jokaisen ihmisen vartalo olisi muka kaunis?
Tosin makuasia mutta kuitenkin. Kuka on muka määrännyt että pitäisi kaikki vartalot nähdä kauniina? Jos joku näkee rumia kehoja, niin sitten näkee. Se vaan on niin.
Kommentit (59)
Koska kauneus on jatsojan silmässä. Ja mikä tahansa keho on aina kauniimpi kuin ruma luonne.
Sitten pitäisi valehdella että on niin kaunis näky että....voi voi kun on nättiä.
ap.
Ettei lihaville tulisi paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäisi valehdella että on niin kaunis näky että....voi voi kun on nättiä.
ap.
Miten niin pitäisi? Voi sitä myös olla hiljaa tai kehua siinä ihmisessä jotain mikä on kehumisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Ettei lihaville tulisi paha mieli.
Ihmisillä on kummallisia kohtia vartaloissaan, painoivatpa he ihan mitä tahansa. Törröttäviä luita, kummallisia suonia, kaameita luomia, karvoitusta merkillisissä paikoissa, kuten olkapäissä, rumat korvat, huvittava nenä, tynnyrimaha, outo napa, selluliittia polvien yläpuolella ja miehillä on usein läskiniska.
Pyöreys tiettyyn rajaan asti voi olla ihan kaunista ja seksikästä. Mutta sitten kun se muodokas pyöreys menee ihan vaan lihavuudeksi, niin siinä ei vaan ole mitään kaunista. Minä en ymmärrä lihavia ihmisiä. Miksi he ovat itsensä ajaneet moiseen kurjuuteen? Se kun on vaan äärettömän simppeli yhtälö: Kulutat enemmän kuin syöt, niin et liho.
Koska se, että jos joskus oppisin näkemään edes oman vartaloni kauniina saattaisi auttaa syömishäiriöstä selviytymiseen. En siis tarvitse sitä, että muut pitäisivät sitä kauniina enkä tiedä pitkävätkö jos eivät päin naamaa sano minua rumaksi. On äärimmäisen ahdistavaa kokea olevansa niin ruma ja ällöttävä ettei ansaitse elää. Ja koska mammat tätä epäilee niin olen tällä hetkellä normaalipainoinen...
Vierailija kirjoitti:
Pyöreys tiettyyn rajaan asti voi olla ihan kaunista ja seksikästä. Mutta sitten kun se muodokas pyöreys menee ihan vaan lihavuudeksi, niin siinä ei vaan ole mitään kaunista. Minä en ymmärrä lihavia ihmisiä. Miksi he ovat itsensä ajaneet moiseen kurjuuteen? Se kun on vaan äärettömän simppeli yhtälö: Kulutat enemmän kuin syöt, niin et liho.
Ihmiset reagoivat esimerkiksi stressiin eri tavoin. Minä syön.
Todella moni juo liikaa, tupakoi tai pahimmillaan käyttää huumeita.
Kauneutta ei voi olla ilman rumuutta.
Jos kaikki vartalot olisivat veistoksellisen täydellisiä, se olisi normaalia, eikä yksikään vartalo olisi kaunis tai ruma.
Totta ja valhetta.
On varmasti totta, että jokainen vartalo on jonkun mielestä kaunis.
On myös totta, että jotkut vartalot ovat vain hyvin harvojen mielestä kauniita.
On totta, että jotkut vartalot ovat enemmistön mielestä kauniita.
Tyhmää yrittää luoda sellaista mielikuvaa kenellekään, että kaikki vartalot olisivat kauniita, koska siinä halutaan kieltää se tosiasia, että jotkut vartalot ovat vain hyvin harvan mielestä kauniita, toiset melkein kaikkien mielestä.
Makuasiaa ei voi muokata paljonkaan manipulaatiolla, joita yritetään esim. artikkeleilla "kaikki ovat kauniita" kuvasarjoineen erilaisista vartaloista.
Tottakai vartalot ovat kauneimmillaan nuorena, pakko se on tunnustaa, vaikka itse on yli 50. Eivätkä kaikki ole silloinkaan yhtä kauniita.
Koko ajatus, että kaikki ovat kauniita on älytön. Kauneus vertautuu suhteessa toisiin, kun jotain sanotaan kauniiksi, vaikka vartaloa, se tarkoittaa että se on paremman näköinen kuin vartalot keskimäärin. Tämä pätee ihan kaikkeen. Jos kaikkialla olisi samanlaista, kuin maailman kauneimmaksi kokemasi maisema, mikään ei tuntuisi eikä näyttäisi kauniilta.
Toinen voi olla hoikka, toinen vähän pyöreämpi, mutta siinä vaiheessa, kun esim kurvit alkavat kärsiä ja niiden väliin tulee makkaroita ja reidet ym. menevät selluliitille, pyöreys on mennyt liiallisuuksiin. Ja kaikki rehelliset ihmiset tunnustavat, ettei riippuminen ole kaunista. Miehillä iän myötä muuttuvat rintalihakset man boobseiksi, vaikka kuinka treenaisi ja alla olisi paljon lihasta, naisilla....no me tiedämme.
Kannattaa olla rehellinen itselleen ja muille. Kun siihen kykenee, voi alkaa työstämään itseään siihen suuntaan, ettei ulkonäöllä ole paljon merkitystä elämässä. Terveys ja mielenkiintoinen elämä ovat loppujen lopuksi merkityksellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset reagoivat esimerkiksi stressiin eri tavoin. Minä syön.
Todella moni juo liikaa, tupakoi tai pahimmillaan käyttää huumeita.
Lisäksi vaikuttaa esim. sairaudet. Mulla on niin kiero selkäranka, että mulla tulee aina olemaan notkoselkä, toinen lapaluu törröttää ja pömppövatsa vaikka treenaisi kuinka.
Pääasia, että on itse tyytyväinen.
50+ miehenä voin sanoa ihan rehellisesti itseni ja puolison puolesta, sekä yleisestikin, että siinä entisajan tyylissä "pimeässä peiton alla" on enemmän viisautta kuin häveliäisyyttä. Keski-ikäisenä, vartalon parhaan terän menettäneenäkin hämärässä ja pimeässä puuhastelu onnistuu paremmin molemmilta, etenkin visuaalisilta ihmisiltä, kun ei näe kovin tarkasti tai ollenkaan. Ihmisen mielikuvitus on rikas ja se on välillä parempi kuin raaka totuus kirkkaassa valossa :)
Jos jonkun keho on jonkun mielestä ruma niin ei sillä olekaan mitään väliä. Anna muiden kehojen olla ja pidä suusi kiinni aiheesta. Tällä säännöllä pääsee pitkälle. Jokainen huolehtikoon omasta kehostaan ja sen hyvinvoinnista. Muiden kehojen tuijottelu ja niiden rankkaaminen mielessään rumiksi tai kauniiksi on täysin turhaa. Jos sinun on pakko ajatella sellaista, sen kun ajattelet mutta anna muiden olla ja elää sellaisina kuin ovat ja ole kommentoimatta muiden ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se, että jos joskus oppisin näkemään edes oman vartaloni kauniina saattaisi auttaa syömishäiriöstä selviytymiseen. En siis tarvitse sitä, että muut pitäisivät sitä kauniina enkä tiedä pitkävätkö jos eivät päin naamaa sano minua rumaksi. On äärimmäisen ahdistavaa kokea olevansa niin ruma ja ällöttävä ettei ansaitse elää. Ja koska mammat tätä epäilee niin olen tällä hetkellä normaalipainoinen...
Selfiet, belfiet, itsensä arvioiminen ulkonäön perusteella, jopa se että meitä kehotetaan amerikkalaiseen teennäiseen tyyliin kehumaan toistemme ULKONÄKÖÄ; "näytät kauniilta", "onpa sinulla hieno kampaus", "olet seksikkään näköinen", vievät ihmisiä yhä enemmän kiinnittämään ulkonäköönsä huomiota ja antamaan sille suuremman painoarvon. Se johtaa anoreksiaan ja muihin ulkonäköön liittyviin henkisiin ongelmiin.
Tuollaiset opit ovat myrkyllisiä ja ne pitäisi lopettaa. Sen sijaan, että kommentoisimme toistemme ulkonäköä "myönteisesti" ja "kannustavasti", meidän tulisi olla toisillemme aidosti ystävällisiä, antaa palautetta vain rehellisesti esim onnistuneesta käden taidoista, ystävällisestä eleestä ja palveluksesta, kuuntelemisesta. Niissäkään ei saa mennä teennäisyyksiin. Ei ihminen tarvitse jatkuvasti ja paljon palautetta siitä, millainen hän on, vaan toisten ihmisten seuraa, kivaa tekemistä ja rinnalla elämistä. Mitä enemmän kiinnitämme positiivisestikin ihmisten huomiota itseensä, sitä enemmän he itseään pohtivat ja sitä itsekeskeisemmäksi kaikki muuttuvat. Se on omiaan lisäämään itsetunto ongelmia, kun ohjataa jatkuvasti ihmisiä, toinen toisiamme miettimään millainen MINÄ olen.
Mitä jos keskityttäisiinkin intohimon ja kiinnostuksen kohteisiin, niistä puhumiseen ja niiden tekemiseen. Huomio pois ihmisistä kiinnostavampiin asioihin, mukavaan tekemiseen, matkoihin, harrastuksiin, kiinnostaviin ASIOIHIN. Silloin ihmiset lakkaavat turhaan miettimästä itseään. Ennen vanhaan ei ihmiset edes joutaneet miettimään itseään. Huomio oli kiinnittyneenä puuhiin.
Niin jokaisella on omat mieltymykset kauniista vartalosta. Monta mielipidettä on siitä mikä on kaunis, toisille se saattaa olla lihaksikas isoilla hartioilla kun toinen innostuu pehmeistä piirteistä. Kukaan ei voi määritellä mikä on kaunis vartalo, jokaisella saattaa tietenkin olla oma henkilökohtainen mielipide, eikä se ole keneltäkään pois.
Vierailija kirjoitti:
50+ miehenä voin sanoa ihan rehellisesti itseni ja puolison puolesta, sekä yleisestikin, että siinä entisajan tyylissä "pimeässä peiton alla" on enemmän viisautta kuin häveliäisyyttä. Keski-ikäisenä, vartalon parhaan terän menettäneenäkin hämärässä ja pimeässä puuhastelu onnistuu paremmin molemmilta, etenkin visuaalisilta ihmisiltä, kun ei näe kovin tarkasti tai ollenkaan. Ihmisen mielikuvitus on rikas ja se on välillä parempi kuin raaka totuus kirkkaassa valossa :)
Juuri näin. Kun nainen näkee jaloistaan ohentuneen, takapuolesta kutistuneen ukkelin häärimässä kimpussaan ja mies ohutjalkaisen pömppömahaisen riipputissin, niin molemmilla lopahtaa. Mitä järkeä. Hämärässä vaaleat vartalot sulautuvat yöhön ja kaikki tuntuu paremmalta :) Niin koettua.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Viisas äitini sanoi näin: Ellet osaa mitään kaunista sanoa, pidä turpasi kiinni.
Joten, ap, pidä turpasi kiinni, ellei sinulla ole ihmiskunnalle muuta annettavaa kuin oksentaa luonnevikasi tänne.
Valtaosa ihmisistä on vaatteet päällä paremman näköisiä kuin alasti.
Moni vaatteet päällä viehättävä ihminen on alasti varsin ruma.
Työni puolesta olen tämän faktan todennut jo vuosikymmenien otannalla.
Rumuus on totta ja aikuisen ihmisen pitäisi kestää se.