Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla uskonnollisia hengellisiä kokemuksia?

Vierailija
19.08.2018 |

Jos on niin kerro joku. :)

Oletko esim. jollain tavalla kohdannut Jeesuksen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en ole täysin sekopää vielä

Vierailija
2/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastori antoi meille kaikille rippikirkossa Marie-keksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!

Koen arjessani lähes jatkuvaa pientä tai suurempaa johdatusta. Elän rukoillen yhteydessä Jumalaan. Uskon Jeesukseen. Vaikea valita yhtä kokemusta, mutta yhtenä sellaisena pienenä arjen esimerkkinä:

Olin hirveässä rahapulassa ja ei ihan oikeasti ollut rahaa ruokaan itselleni ja lapselle lähipäiviksi. Rukoilin apua. Kaverini sitten kyseli olisiko mulla myydä hänelle, hänen vähän omaa lastani nuoremmalle lapselleen, lapseni pieniksi jääneitä vaatteita. Olihan mulla ja sain 20 e ruokaan.

Vierailija
4/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hengellinen kokemus aina joku hallusinaatio?

En ole nähnyt jeesuksia emkä neitsytmarioita, mutta tunsin joskus

Jumalan läsnäolon ja johdatuksen.

Tulin myöhemmin järkiini.

Jumalan johdatus olikin vain shit happens.

Maailma on yhtä kaunis ja ja ihmeellinen ilman taustalla häärivää henkiolentoakin.

En usko enää mihinkään yliluonnolliseen.

Vierailija
5/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On!

Koen arjessani lähes jatkuvaa pientä tai suurempaa johdatusta. Elän rukoillen yhteydessä Jumalaan. Uskon Jeesukseen. Vaikea valita yhtä kokemusta, mutta yhtenä sellaisena pienenä arjen esimerkkinä:

Olin hirveässä rahapulassa ja ei ihan oikeasti ollut rahaa ruokaan itselleni ja lapselle lähipäiviksi. Rukoilin apua. Kaverini sitten kyseli olisiko mulla myydä hänelle, hänen vähän omaa lastani nuoremmalle lapselleen, lapseni pieniksi jääneitä vaatteita. Olihan mulla ja sain 20 e ruokaan.

Juuri tuollaisia pikkujuttuja itse pidin johdatuksena.

Isommista voisi mainita puolison löytyminen.

Mutta miksi jumal-olettamus?

Eilenkin sain reistailevan koneen kuntoon ilman rukoilua js uskoa yliluonnolliseen, kun ennen se olisi ollut

johdatusta.

Yhtähyvin voisi puristaa kainalossaan nallekarhua ja pyytää:

Rakas Nalle-Kalle, suo liikeneuvottelun ratketa minulle edullisesti.

Nalle-Kalle sitten johdattaa.

Vierailija
6/32 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä hengellinen kokemus. Muutama vuosi sitten äitini sairastui syöpään ja olin todella peloissani ja ahdistunut. Kerran yhtenä päivänä löysin ulkoa maasta virsikirjan sivun ja siinä oli lohdullinen virsi. Tuntui lohdulliselta, että kaiken ahdistuksen keskellä löysin juuri sen.

Vierailija
7/32 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varastanut 5 vuotiaana. Omatunto oli niin kipeä. Olin varastanut rakkaan isäni taskusta rahaa. En uskaltanut nukkua. Ajattelin. En uskalla kertoa isälle hän voi suuttua. Lopulta oli pakko tunnustaa, kun tuli mieleen, jos nyt kuolen pääsenkö luojani luo. Uskovainen isäni otti minut lämpimästi syliinsä ja julisti evankeliumin, joka kuuluu kaikille katuvaisille.

Minun syntini on maksettu Golgatan ristillä.

Olin niin onnellinen ja tyyny, jolla nukuin, oli

Pehmeä.

Vierailija
8/32 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut nähdä muutaman unen, joissa Jeesus on kuunnellut, lohduttanut💖 se tunne joka näissä oli, oli aivan ihmeellinen.. Hän todella todella todella välitti minusta ja elämästäni. Ja tiedän että välittää samoin meistä jokaisesta mutta että silti hän kohtaa näin suoraan myös minutkin miljardien joukosta. Ja rukoillessa Jeesuksen nimessä tuntenut monet monituiset kerrat Pyhän läsnäolon ja kirkkauden.

Vierailija
9/32 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varastanut 5 vuotiaana. Omatunto oli niin kipeä. Olin varastanut rakkaan isäni taskusta rahaa. En uskaltanut nukkua. Ajattelin. En uskalla kertoa isälle hän voi suuttua. Lopulta oli pakko tunnustaa, kun tuli mieleen, jos nyt kuolen pääsenkö luojani luo. Uskovainen isäni otti minut lämpimästi syliinsä ja julisti evankeliumin, joka kuuluu kaikille katuvaisille.

Minun syntini on maksettu Golgatan ristillä.

Olin niin onnellinen ja tyyny, jolla nukuin, oli

Pehmeä.

En edes ole uskovainen, mutta jotenkin liikutuin tästä. Mummoni on välillä kertonut omasta isästään saman tyyppisiä juttuja. Seudulla ja kaiketi tuohon aikaan muutenkin Jumala oli pelottava hahmo ja lapset etenkin pelkäsivät ties mitä outojakin juttuja, kun heitä peloteltiin niin paljon.

Mummoni isä oli kuitenkin lempeä mies ja puhui lapsilleen (12 lasta!) ihan eri tavalla. Totta kai hän oli myös ankara ja piti kuria, muttei koskaan kuulemma rangaissut ketään ilman hyvää syytä ja hän oli muutenki viisas. Hän puhui kuulemma rakastavasta Jumalasta, kun kodin ulkopuolella mummo kuuli juttuja helvetistä ja ties mistä.

Vierailija
10/32 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokemukseni osoitti minulle. Miksi lapset ovat esikuvia meille aikuisille. Uskon salaisuus on juuri siinä, että uskoo yksinkertaisesti pysyen Jumalan edessä pienenä. Etsivä löytää.

"Etsikää ensin Jumalanvaltakuntaa ja hänen vanhurskauttaan niin kaikki muu teille annetaan" myös maallinen siunaus.

Vierailija
11/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa meidän perhettä rukouksin on erittäin vaikeaa

Vierailija
12/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on henkinen puoli mutta ei sen tarvitse mihinkään uskontoon tai yliluonnolliseen liittyä. En minäkään rukoile mitään jumalaa tms. kun esimerkiksi toivon voimia selvitä jostain vaikeasta tilanteesta. Se on vaan sen pienen kirkkaan hetken ymmärrys siitä että elämää ei voi täysin kontrolloida ja eiköhän tämä elämä minutkin kanna, jnejnejne.

Vierailija
13/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusiferin, valitettavasti.

mies54v

Vierailija
14/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua syvästi loukannut ihminen vaivasi mieltäni vuosia. Pyysin jumalalta pitkään, että hän rankaisisi jos näkisi kärsimykseni sen arvoiseksi. Ja todellakin rukoilin tätä, joka ikinen päivä. Ihminen sai aivoifarktin, halvaantui ja menetti työkykynsä.

Vierailija
15/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusiferin, valitettavasti.

mies54v

Mitä tapahtui?

Vierailija
16/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, mutta sitten heräsin osastolta.

Vierailija
17/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Onko hengellinen kokemus aina joku hallusinaatio?

En ole nähnyt jeesuksia emkä neitsytmarioita, mutta tunsin joskus

Jumalan läsnäolon ja johdatuksen.

Tulin myöhemmin järkiini.

Jumalan johdatus olikin vain shit happens.

Maailma on yhtä kaunis ja ja ihmeellinen ilman taustalla häärivää henkiolentoakin.

En usko enää mihinkään yliluonnolliseen.

Mitä yliluonnollista Jumalassa on?

Vierailija
18/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua syvästi loukannut ihminen vaivasi mieltäni vuosia. Pyysin jumalalta pitkään, että hän rankaisisi jos näkisi kärsimykseni sen arvoiseksi. Ja todellakin rukoilin tätä, joka ikinen päivä. Ihminen sai aivoifarktin, halvaantui ja menetti työkykynsä.

Kehoitan sinua lukemaan ajatuksella Isä Meidän rukousta joka päivä.

Vierailija
19/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoitan sinua lukemaan ajatuksella Isä Meidän rukousta joka päivä.

Olen eri, mutta miksi? Kyllä jumalalta saa pyytää myös oikeutta. Iän kaiken on kristityt sodissa anoneet vihollisten tuhoa. Paha on hyvin subjektiivinen asia - ja jumala on tuomari.

Vierailija
20/32 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on monta  kertaa tuntematon ihminen tullut sanomaan mitä on tapahtunut ja tapahtuu .