Mistä töitä rakaana olevalle (aktiivimalli)
Olen raskaana, vielä 4kk laskettuun aikaan ja 3kk äitiysloman alkuun. Maha on siis jo selvästi näkyvissä.
Olen käynyt useassa työhaastattelussa siivouksesta puhelinmyyntiin, mutta vaikka joistain haastattelijoista on rohkeaa ja hienoa, että haen töitä raskaana, ei työsopimusta kuitenkaan synny. Kuulemma äitiysloman jälkeen voidaan asiaa katsoa uudestaan. Laitontahan se on, mutta minkäs teen...?!? Olen 30v., minulla on yliopistotutkinto ja lähes katkeamatonta työhistoriaa (osa-aikatöitä toki myös) yli 10v. oman alan lisäksi markkinoinnista, asiakaspalvelusta, siivouksesta jne. ja olen aina ennen saanut töitä helposti.
Alkaa näyttää hieman huonolta aktiivimallin suhteen. Saan ansiosidonnaista, joten leikkuri vie useita satasia. Äitiysloman jälkeenhän työttömyysturva ja aktiivisuuden seurnta jatkuu siitä mihin jäi, eli jos en saa töitä niin päiväraha pienenee kahdelta tarkastelujaksolta eli 6kk ajalta.
Otan kaikki vinkit vastaan mitä töitä kannattaisi hakea ja kokemukset mistä olette saaneet töitä raskaana ollessa!