Mitä tehdä kun toivoa ei enää ole? Mitä muut teette?
Ei toivoa työllistymisestä. Ei toivoa parisuhteesta. Ei ylipäätään toivoa mistään positiivisesta elämässä. Ainoa minkä avulla jaksan ylipäätään elää on runsas liikunta, muuten olisin varmaan jo mullan alla. Niin ja ennen kun joku huomauttaa opiskelut on tehty jo, en saa opiskella enää lisää. Ei myöskään varaa terapiaan. Eikä siinä olisi järkeäkään koska masennus johtuu tästä tilanteesta.
Kommentit (33)
Aloitan alusta. Uusi yritys, johon kerään tarvittavat palikat yksi kerrallaan.
Aina on onnistunut.
Vasta kun olemme irrottaneet otteen kaikesta, olemme vapaita tekemään mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on oikeesti aika tylsää vaikka kaikki olisi hyvin. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ovat intopinkeinä joka päivä. Jokaiseen työpaikkaankin kyllästyy parissa vuodessa ja sitten haluaa jo jonkunlaista muutosta.
Tee joka päivä kaikki asiat tahallisesti eri tavalla kuin yleensä. Mene ulos aamiaiselle. Sen jälkeen mene eri reittiä kotiin kuin yleensä. Etsi joku ihan kumma harrastus ja kokeile sitä viikko.
Öö, kivoja ohjeita mutta tylsistyneelle työssökäyvälle ihmiselle, ei epätoivoiselle työttömälle ihmiselle.
Kyllä työtönkin voi kävellä eri reittiä kuin tavallisesti? Tai harrastaa uutta?
Olen harrastanut tähän asti. Nyt en enää jaksa. Tuntuu vaan turhalta puuhastelulta. En jaksa oikeen tavata ihmisiäkään. Elävät kaikki niin eri maailmassa kuin minä.
Mä olen turvautunut Jeesukseen. Koska toivoa ei muuten ole. Olen menettänyt kaiken ja elämä ilman uskoa olisi merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nuorena perustaa perheen ja saa pari kolme lasta, on he koko elämäsi ja enemmänkin merkitystä.Nyt ja myöhemmin mummina. Itse hankkisin lapsen sillä periaatteella ettei lasta totutetakaan materiaan vaan syntymästä asti muut arvot ja tuki. Kyllä siinäkin saa lapsilisän ja valtion tuen eri asuntoon ja kaikessa autetaan helpommin. Jos olet raitis yms.ei lasta oteta pois. Itse elän vähän samaa elämää paitsi on lapsi ja mies vielä..Lapsi on kaikki kaikessa ja elämän tarkoitus.Muut murheeni on naurettavia verrattuna lapsen kasvattamiseen.
Jos et saa valtiolta tukea keinohedelmöitykseen hedelmäistä se itse. Joo on väärin jossakin mielessä mutta sellaisiakin miehiä löytyy ketkä haluaa vain siittää.Olen liian vanha lisääntymään. Lisäksi se tässä tilanteessa olisi mielestäni hyvin vastuutonta. En pystyisi tarjoamaan lapselle onnelllista tai edes hyvää elämää.
Kaikki lapsettomat sanoisivat ideaa vastuuttomaksi.
Itse olen läsnäoleva, leikin ja olen kiinnostunut saamaan lapsen hymyn huulille. Tuen kaikessa harrastuksista kouluun ja neuvon kaverisuhteissa jne.
Ei ole paljoa rahaa mutta lapsella kaikki hyvin ja meillä läheinen suhde. Lapsi onnellinen.
Suomessa saa opiskella vapaasti, ei sinua voida kieltää opiskelemasta.
Työ ja parisuhde ovat ulkoisia, yhteiskunnan luomia paineita.
Oikea mielenrauha tulee siitä, että tekee itselleen mielekkäitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa opiskella vapaasti, ei sinua voida kieltää opiskelemasta.
Kyllä TE-toimisto voi kieltää. Avoimessa saa hitaaseen tahtiin, mutta en ole havainnut mitään vaikutusta työllistymiseen noilla.
Älä etsi onnea ulkopuoleltasi. Etsi itseäsi hiljaisuudessa (rukoile, meditoi, hiljenny), nyt se onnistuu hyvin kun saat olla rauhassa eikä velvotteita ole. Tulet yllättymään, nimittäin sielusi ennen pitkää vastaa ja ymmärrät, miksi olet täällä. Se ei tosin ole mikään pikavastaus tässä pikaruokalakulttuurissa, jossa kaikki pitää saada heti mulle nyt ja tyydytys välittömästi. Mutta se on _ainoa_tie.
Suosittelen Totuuden talon sivustoon tutustumista, voimia!🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on oikeesti aika tylsää vaikka kaikki olisi hyvin. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ovat intopinkeinä joka päivä. Jokaiseen työpaikkaankin kyllästyy parissa vuodessa ja sitten haluaa jo jonkunlaista muutosta.
Tee joka päivä kaikki asiat tahallisesti eri tavalla kuin yleensä. Mene ulos aamiaiselle. Sen jälkeen mene eri reittiä kotiin kuin yleensä. Etsi joku ihan kumma harrastus ja kokeile sitä viikko.
Öö, kivoja ohjeita mutta tylsistyneelle työssökäyvälle ihmiselle, ei epätoivoiselle työttömälle ihmiselle.
Kyllä työtönkin voi kävellä eri reittiä kuin tavallisesti? Tai harrastaa uutta?
Minä kävin kävelyllä tänään kuten muinakin päivinä. Kävely on ilmaista kivaa mutta ei ihan riitä elämän sisällöksi. Nykyään tulee ajateltua lähinnä synkkiä ajatuksia kävelylläkin. 8
Liikuntaharrastukset on hyväksi, pidä niistä kiinni. Mulla on vähän samanlaisia tunnelmia, elämän suunta aika totaalisen hukassa ja yksinäinenkin olen.
Voi. Katselen vierestä miltä tuntuu kun ei ole enää toivoa pisaraa enempää, syöpä ja saattohoito. Nuori ihminen, joka ei haluaisi jäättää perhettä ja elämää.
Sinulla on paljon toivoa.