Ystävä imee voimat ja minun ideat
Koen, että harvoin kun näemme, ystävä vie minulta voimia ihan älyttömästi. Oon ihan väsynyt! Nyt näimme 2 päivää sitten, pääsimme juttelussa aika syviinkin vesiin, mutta olin sen jälkeen ärsyyntynyt, hämmentynyt hieman alentavista kommenteista ja mies taas muistutti että älä näe enää kuin hyvin harvoin. Koen, että jos kerron jostain omasta elämästä, tämä itsekäs ystävä peilaa sen heti omaansa ja jotenkin "ottaa" sen ihanan asian ja omistaa sen itselleen, en osaa selittää!!
Ystävä taas päivitti tapaamisen jälkeen facebookia ja julkaisi minun pohtimat oivallukset ominaan ja sai tosi paljon tykkäyksiä ja joku jopa sanoi että kirjoita kirja.. jotenkin koen että tämä ystävä on oikein latautunut siten, että miten saa hyödynnettyä minua mahdollisimman paljon!
Kommentit (13)
Niin, kaiken lisäksi kun tuli tavallaan ihan keskusteluissa esille se, että hän arvottaa, että on olemassa parempia, eli suositumpia ihmisiä ja sitten on toisia.. minusta hän puhuu rumasti ja ajattelee varmaan että on joku suosittu ihminen, mutta sitten kun hän postaa facebookiin, kaikki on ihan että ai miten ihanaa..
Ap.
Joo ja en kyllä halua nähdä enää. Tavallaan sain jopa ajatuksen, että jos hän noin vahvasti imee minulta vaikutteita, vaikka onkin alentuva minun edessä, niin ehkäpä syötän hänelle sellaisen idean, että emme näkisi enää niin paljon.
Voisin syöttää sen että olen kiireinen ja minulla on paljon ystäviä.
Ap.
Vähentäminen ei riitä, jos haluat kokonaan eroon haitoista, sun pitäisi erota ystävästä. Ei edes fb kontaktia. Ei hänelle tarvitse viestiä aiheesta tai olla kohtelias, koska et enää näe koskaan. Voi olla että pitää ideoitasi hyvinä, mutta tuo energian vieminen ei ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Mikset kommentoi sille että kiitos vaan ajatusten kopioimisesta
Juuri näin. Lopeta yhteydenpito kokonaan äläkä lue facebookia.
Tunnen tällaisia. Sen lisäksi että olen vähentänyt tapaamiset minimiin, olen vähentänyt ideoideni kertomista heille.
Minkä ikäisiä olette? Jos olette vähän yli 20, saattaa ystävä vielä ymmärtää ja alkaa kehittyä. Jos yli 30-vuotias ihminen on tuollainen, hän tuskin tulee muuttumaan.
Mulla on samanlainen läheinen... Yksi ominaisuus myös, että hälle tärkeää korostaa aina että on tehnyt/tiennyt jonkun asian ennen minua. Rasittavaa.
Mua ainakin ärsyttäisi tuo ajatusten kopiointi sen verran paljon, etten voisi olla kommentoimatta jotain nasevaa. Ja jos loukkaantuisi siitä, niin ei varmaan enää tarvitsisi nähdä.
Et tarvitse tuollaista ihmistä elämääsi. Äläkä anna hänen 'tarvita' sinua.
No se on energiavampyyri ja ihan hirvee! Mikis ihmeessä tapaisit sitä!
Ja kirjota itse omat mietelmäsi sinne faceen jos kerran ajattelit niitä ensin, sitä varten face on että sinne voi jokainen tunkea joka ikisen mietelauseen.
Tunnen tuon ihmistyypin, ajatusten "omimista" myöten. Todella harvakseltaan tavattuna ok, kunhan muistaa olla varuillaan. Jos mahdollista, niin tietysti kannattaa tipauttaa kokonaan pois, jättää pelkäksi tuttavaksi.
Tuollaiset energiasyöpöt kannattaa jättää kokonaan pois ystävistä.