Miten suhtaudut vuodenaikoihin?
Minusta on jotenkin jännää että koko ajan on menossa joku vuodenaika. Mutta se on aina se, eikä mikään muu. Kaikilla Suomessa sama. Mutta ne on pitkiä ajanjaksoja, eivät mitään luokkaa yksi viikko. MUMMUU mutta joutuu elämään siinä nykyisessä vuodenajassa aina, esim. loska säässä. Jos ei sitten matkusta. Mutta jos haluaa asua Suomessa. Niin eikös ole jännä, että noin puoli vuotta täytyy vaan elää talvessa, jos haluaa olla Suomessa, eikä esim voi matkustaa.? Eikö ole j'nnä? Että on vaan pakko. Mutta ja jos jotkut ei tykköö kuumasta, niin kesäki onvaan pakko elää sillin kun se on. Mitä sanot sihen?
Kommentit (8)
Suomessa on todella upeat vuodenajat. Rakastan niiden vaihtelua. Uuden vuodenajan alkupuoli on aina paras, koska siinä vaiheessa on kerinnyt jo alkaa tottumaan ja kyllästymään edelliseen vuodenaikaan. Ilmasto on asia, jota ei voi muuttaa, eli jos siitä ei pidä, kannattaa ilman muuta muuttaa sellaiseen maahan, jossa ilmasto on mieluinen. Kaikki selitykset esteistä muutolle ovat tekosyitä. Järjestelykysymys.
On niitä vuodenaikoja etelässäkin. Vihaan suomalaista syksyä ja talvea, olen asunut jo toistakymmentä vuotta lämpimässä ja viihdyn.
Pidän kyllä! Juuri vaihtelu on hienoa.
Mä kyllä vihaan niitä enimmäkseen....75% niistä on ihan pa?koja. Mun mielestä ei tartteis olla ainuttakaan. Oltais vaikka avaruudessa kuun takapuolen varjossa koko ajan.
Vaikka kaamos on minulle joskus vaikeaa, on siinä hyviäkin puolia. Ainakin se, että pimeän talven jälkeen kevään tulo ja auringonvalon lisääntyminen on erityisen ihanaa. Talvellakin on joskus niitä häikäisevän kauniita päiviä, kun on lunta, pakkasta ja aurinkoa. Ensilumen päivästä/yöstä pidän erityisesti. Minulla on elämäni varrelta monia ihania muistoja ensilumesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sillä ajatuksella, että vaihtelu virkistää. :) Kaikissa vuodenajoissa on jotakin kivaa odotettavaa ja kaikkiin niihin kyllästyy ajan mittaan niin, että ilolla ottaa vastaan seuraavan vuodenajan. Tai no syksystä en kyllä koskaan saa kyllikseni, se menee aina liian äkkiä!
Kannatan niiden olemassaoloa.