Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

estynyt mies

onko toivoa?
18.08.2018 |

Olen ollut rakastunut erääseen mieheen jo pitkään ja välillemme on kehittynyt syvä ystävyys. Meidän on erittäin helppo keskustella kaikesta ja jakaa syvimpiäkin tuntoja. Olen varma, että mies aistii mun tunteet ja vaistoan hänenkin puoleltaan "miehistä kiinnostusta". Voimme heittää mustaa, piikittelevää huumoria toisillemme ilman että toinen loukkaantuu. Toivoisin jonkinlaista etenemistä intiimimpään suuntaan, eli fyysiseen suhteeseen. Tässä tulee se vaikea asia; mies on hyvin estoinen parisuhde- ja hellyysasioissa. Itse osoitan miestä kohtaan lämpimiä tunteita, saatan taputtaa harteille. Oon joskus humalassa lähestynyt miestä varovasti (silitin tukkaa tms.) ja mies meni aivan kipsiin. Hän sanoi tilanteessa parisuhdeasioiden olevan hänelle vaikeita. Hienotunteisuudesta en enempää alkanut kysellä ja oon sen jälkeen ollut hyvin varovainen kaikissa tunteiden osoituksissa, etten loukkaisi miestä. Oon kuitenkin hyvin rakastunut mieheen. Tiedän, että miehellä ei ole pitkiä seurustelusuhteita. Hän ei kuitenkaan erityisesti jännitä naisia tai ole muissa asioissa estoinen. Kannattaako mun jäädä vaan nauttimaan platonisesta ystävyydestämme, hyvistä keskusteluistamme ja unohtaa toiveet läheisemmästä suhteesta vai voinko "auttaa" miestä jotenkin? Tiedän, että hän toivoo parisuhdetta, eikä ole erakko tai aseksuaali. Voihan olla, etten vaan ole miehen mielestä tarpeeksi kiinnostava seksuaalisesti tms.? En haluaisi mieheltä suoraan kysyä asiaa, koska pelkään nolaavani itseni ja mahdollisen kielteisen vastauksen vaikuttavan ystävyyteemme. Mitä voin tehdä?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen ap-n kuvailemaan miestyyppiin

Vierailija
82/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, no onpa outoa. Mä olen tavannut montakin tuommoista miestä. Kivoja ja reiluja miehiä arkisissa asioissa, tottuneet puhumaan asioistaan mutta nuo läheisyysasiat ovatkin sitten vaikeampia. JOillekin miehille naisen läheisyys on vaan arka asia, tulee suorituspaineita, ulkonäköpaineita, pelottaa naisen reaktiot, miettii mitä nainen haluaa, tuleeko pakit ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän se "miehinen kiinnostus" sitten ap n tapauksessa on? 

Vierailija
84/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
85/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitähän se "miehinen kiinnostus" sitten ap n tapauksessa on? 

En ole ap, mutta ehkä tuollaisen syvimpien tuntojen jakamisen ja luottamuksen voi käsittää niinkin, että jos kyseessä ei ole vain kaverimies, toinen voi tulkita sen joksikin hyväksi henkilökemiaksi tai sielunkumppanuudeksi..ja varsinkin kun toinen ei ole flirttaileva mies tai yritä pöksyihin. Jokin jännite ilmassa keskustelujen aikana?

Tai sitten miehen katseessa on voinut näkyä jotakin?? Katsekontaktin pituus tai katsekontaktin välttely??

Tiedä häntä :)

Vierailija
86/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, no onpa outoa. Mä olen tavannut montakin tuommoista miestä. Kivoja ja reiluja miehiä arkisissa asioissa, tottuneet puhumaan asioistaan mutta nuo läheisyysasiat ovatkin sitten vaikeampia. JOillekin miehille naisen läheisyys on vaan arka asia, tulee suorituspaineita, ulkonäköpaineita, pelottaa naisen reaktiot, miettii mitä nainen haluaa, tuleeko pakit ym.

Onko se nyt ihmekään, jos kokemukset sellaisia, ettei mikään naiskokemus elämässä ole ollut itsetuntoa kohottava ja kannustava. Itse ehkä vain parin käden sormin olen elämäni aikana siellä nuoruuden puolella naisia lähestynyt tavalla tai toisella, mutta jokaisella kerralla on tullut kieltäytyvä reaktio. Lähdetkö tanssimaan? "ei kiitos". Hei mä voisin tulla sinne sun mukaan? "ei tarvi". OK soitan sitten kun tulen käymään. (ei vastaa puhelimeen). Jne. jne. Jossain vaiheessa vaan lopetin yrittämästä ja nyt vanhempana on ikävä huomata että naisten kiinnostus olisi hyvinkin ilmeistä, mutta itse ei vaan enää uskalla. No näin kai sitten vaan.

Vierailija
87/87 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt ihmekään, jos kokemukset sellaisia, ettei mikään naiskokemus elämässä ole ollut itsetuntoa kohottava ja kannustava. Itse ehkä vain parin käden sormin olen elämäni aikana siellä nuoruuden puolella naisia lähestynyt tavalla tai toisella, mutta jokaisella kerralla on tullut kieltäytyvä reaktio. Lähdetkö tanssimaan? "ei kiitos". Hei mä voisin tulla sinne sun mukaan? "ei tarvi". OK soitan sitten kun tulen käymään. (ei vastaa puhelimeen). Jne. jne. Jossain vaiheessa vaan lopetin yrittämästä ja nyt vanhempana on ikävä huomata että naisten kiinnostus olisi hyvinkin ilmeistä, mutta itse ei vaan enää uskalla. No näin kai sitten vaan.

Varmasti näin onkin, jos on huonoja kokemuksia tai tullut torjutuksi. Tossa ap jutussa on miehellä jo täysi varmuus naisen kiinnostuksesta, eli ei pitäisi enää pelätä torjuntaa, varsinkin kun ap on ollut noin kärsivällinen ja antanut paljon tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi