estynyt mies
Olen ollut rakastunut erääseen mieheen jo pitkään ja välillemme on kehittynyt syvä ystävyys. Meidän on erittäin helppo keskustella kaikesta ja jakaa syvimpiäkin tuntoja. Olen varma, että mies aistii mun tunteet ja vaistoan hänenkin puoleltaan "miehistä kiinnostusta". Voimme heittää mustaa, piikittelevää huumoria toisillemme ilman että toinen loukkaantuu. Toivoisin jonkinlaista etenemistä intiimimpään suuntaan, eli fyysiseen suhteeseen. Tässä tulee se vaikea asia; mies on hyvin estoinen parisuhde- ja hellyysasioissa. Itse osoitan miestä kohtaan lämpimiä tunteita, saatan taputtaa harteille. Oon joskus humalassa lähestynyt miestä varovasti (silitin tukkaa tms.) ja mies meni aivan kipsiin. Hän sanoi tilanteessa parisuhdeasioiden olevan hänelle vaikeita. Hienotunteisuudesta en enempää alkanut kysellä ja oon sen jälkeen ollut hyvin varovainen kaikissa tunteiden osoituksissa, etten loukkaisi miestä. Oon kuitenkin hyvin rakastunut mieheen. Tiedän, että miehellä ei ole pitkiä seurustelusuhteita. Hän ei kuitenkaan erityisesti jännitä naisia tai ole muissa asioissa estoinen. Kannattaako mun jäädä vaan nauttimaan platonisesta ystävyydestämme, hyvistä keskusteluistamme ja unohtaa toiveet läheisemmästä suhteesta vai voinko "auttaa" miestä jotenkin? Tiedän, että hän toivoo parisuhdetta, eikä ole erakko tai aseksuaali. Voihan olla, etten vaan ole miehen mielestä tarpeeksi kiinnostava seksuaalisesti tms.? En haluaisi mieheltä suoraan kysyä asiaa, koska pelkään nolaavani itseni ja mahdollisen kielteisen vastauksen vaikuttavan ystävyyteemme. Mitä voin tehdä?
Kommentit (87)
Tämä ketju taas vaan todistaa miten naisen ja miehen on aika mahdotonta olla "vaan kavereita". Aina ne tunteet vaan tulee jossain vaiheessa ja kaikki "alkoi ystävyydestä" se lähentyminen. Varattujen miesten tai naisten turha yrittää vaatia että "me ollaan vaan ystäviä". Jos pitää viettää aikaa kahdestaan jne.Ei vaan uppoa sorry..Kyllä varmasti voi muutenkin pettää jos haluaa mutta tämä helpoin ohituskaista ei ainakaan ole käytössä.
Ja tiedän että tässä in kyse sinkuista. Varatutkin vaan toimivat samoin tuolla "ollaan vaan ystäviä" metodilla
Tämän miehen kohdalla syy tuohon estoisuuteen on varmaan tietynlainen "ylimoraalisuus". Hän on erittäin kiltti, tunnollinen ja työteliäs ihminen, mutta osaa olla samaan aikaan hyvinkin jämäkkä. Kohtelee ihmisiä korrektisti, ei juokse naisten perässä, eikä lauo kaksimielisiä vitsejä. Ehkä just noiden piirteiden vuoksi olen häneen rakastunut. Sinkkuna ollaan molemmat ja kemia välillämme on todella vahva.
En odotakaan häneltä mitään tulenpalavaa intohimoa tms., hän ei ole sen tyyppinen ihminen, että vuodattaisi tunteitaan. Onhan tämä ystävyyskin on mahtavaa, mutta en voi kieltää, ettenkö toivoisi fyysistä kontaktia tai ainakin mahdollisuutta osoittaa tunteitani vahvemmin. Mutta kuten jo aiemmin totesin, en halua miestä säikäyttää :) ehkä en vaan ole se Oikea hänelle..
Vierailija kirjoitti:
monsieur casanova. :)
You are sometimes lonely?
Sometimes..
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Yritin olla painostamatta miestä. Pettymyksekseni seksielämä ei ikinä lähtenyt samanlaiseen liitoon, kuin muu yhteiselo. Liian ahdistunutta ja sisäänpäin kääntynyttä, vaikka kuinka yritin tukea ja olla kannustava. Kaikkihan ovat erilaisia, mutta et välttämättä pysty "auttaa" niinkuin aiemmin kirjoitit.
Mulla on ollut taas positiivinen kokemus. Ex-mieheni oli tosi sulkeutunut ja arka tavatessamme, taisi jännittää naisia melkoisesti. Asiat eteni luontevasti ja oltiin yhdessä melkein kymmenen vuotta. Ero tuli aikanaan ihan muista syistä sitten.
Olen estoinen mies ja aikani jaksoin elätellä haaveita, mutta muutaman säälittävän tapauksen jälkeen päädyin luopumaan kokonaan parisuhdeajatuksista. Mikäli pääsisin edes siitä alkuvaikeudesta yli pähkäillessäni miten toimia tuijottelevan ja kiinnostuneen naisen kanssa, ei se varmaan tulisi siitä paljoa paranemaan kun estoja on eston perään kerroksittain.
Vierailija kirjoitti:
Olen estoinen mies ja aikani jaksoin elätellä haaveita, mutta muutaman säälittävän tapauksen jälkeen päädyin luopumaan kokonaan parisuhdeajatuksista. Mikäli pääsisin edes siitä alkuvaikeudesta yli pähkäillessäni miten toimia tuijottelevan ja kiinnostuneen naisen kanssa, ei se varmaan tulisi siitä paljoa paranemaan kun estoja on eston perään kerroksittain.
Saako kysyä, mihin ne sun estot liittyy? Onko se siis enemmän sitä, ettet tiedä kuinka toimia ja mistä puhua niissä tilanteissa? Vai liittyykö mahdolliseen läheisyyteen? Yritän tässä siis ymmärtää tämän kiinnostuksen kohteen sielunelämää ja ajatuksia..hän kun on hiljaisuudestaan huolimatta sanavalmis ja käyttäytyy mukavan rennosti lukuun ottamatta tätä tilannetta, jossa meni täysin lukkoon. Mietin siis, johtuiko lukkiintuminen minusta, oonko jotenkin ällöttävä tai jotain :-/ oon ajatellut, miten hän olisi käyttäytynyt jonkun toisen naisen kanssa samassa tilanteessa, enkä osaa yhtään arvioida.
Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa miehenä. Estoinen käyttäytyminen ei ole johtunut siitä, että en pitäisi naista seksuaalisesti haluttavana tai ei olisi mitään tunteita.
Syy on ollut se, että on ollut tunteita jotain toista kohtaan enemmän enkä ole halunnut loukata ihmistä ketä en halua pitää minään kakkosvaihtoehtona kun pidän ja arvostan ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa miehenä. Estoinen käyttäytyminen ei ole johtunut siitä, että en pitäisi naista seksuaalisesti haluttavana tai ei olisi mitään tunteita.
Syy on ollut se, että on ollut tunteita jotain toista kohtaan enemmän enkä ole halunnut loukata ihmistä ketä en halua pitää minään kakkosvaihtoehtona kun pidän ja arvostan ihmisenä.
Sun käytöshän on ollut todella ymmärrettävää. Miten toimit niissä tilanteissa, kerroitko naiselle mistä on kysymys?
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, mihin ne sun estot liittyy? Onko se siis enemmän sitä, ettet tiedä kuinka toimia ja mistä puhua niissä tilanteissa? Vai liittyykö mahdolliseen läheisyyteen? Yritän tässä siis ymmärtää tämän kiinnostuksen kohteen sielunelämää ja ajatuksia..hän kun on hiljaisuudestaan huolimatta sanavalmis ja käyttäytyy mukavan rennosti lukuun ottamatta tätä tilannetta, jossa meni täysin lukkoon. Mietin siis, johtuiko lukkiintuminen minusta, oonko jotenkin ällöttävä tai jotain :-/ oon ajatellut, miten hän olisi käyttäytynyt jonkun toisen naisen kanssa samassa tilanteessa, enkä osaa yhtään arvioida.
Mun on vaan jostain syystä vaikeaa/mahdotonta näyttää omaa kiinnostustani. Liittyy varmaan olemattomaan omanarvon tunteeseen, enkä koe olevani tarpeeksi hyvä naiselle. Varattujen naisten kanssa pystyn olemaan rennosti ja heittämään läppää, mutta sinkkunaisten seurassa muutun araksi tuppisuuksi. Kyse ei siis ole suinkaan siitä, että nainen olisi vastenmielinen vaan yleensä täysin päinvastoin. Mitä kiinnostavampi nainen niin sen vaikeammaksi menen eikä normit kiinnostuksen merkit todellakaan näy meikäläistä, koska käyttäydyn täysin päinvastoin.
Jos kärsivällisyytesi riittää niin ota ihmeessä selvää tästä miehestä hitaasti. voihan hänellä olla taustassaan jokin syy miksi on niin estoinen
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Perheessä/lapsuudessa on voinut tapahtua jotain mikä vaikuttaa aikuisenakin itsetuntoon ja uskaltamiseen. Henkilö voi olla seksuaalisesti halukas vaikka olisikin todella epävarma itsestään. Vaatii vaan enemmän aikaa alkaa luottaa toiseen ihmiseen voidakseen näyttää tämän puolen itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Perheessä/lapsuudessa on voinut tapahtua jotain mikä vaikuttaa aikuisenakin itsetuntoon ja uskaltamiseen. Henkilö voi olla seksuaalisesti halukas vaikka olisikin todella epävarma itsestään. Vaatii vaan enemmän aikaa alkaa luottaa toiseen ihmiseen voidakseen näyttää tämän puolen itsessään.
Kiitos vastauksista! Sen verran tiedän miehen lapsuudesta, että isä on ollut väkivaltainen perhettä kohtaan. Murrosiässä laittoi stopin isän väkivaltaisuudelle.
Kyllähän mulla on aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa, josko mies joskus ilmaisisi mua kohtaan jotain intiimimpää kiinnostusta. Jos jonkinlaista sielunkumppanuutta on olemassa, tämä on ehdottomasti sitä. Kemian välillämme ovat huomanneet toisetkin, meitä on joitakin kertoja luultu seurustelevaksi pariksi, mikä huvittaa hyvällä tavalla meitä kumpaakin :) mies ei ole ainakaan pahastunut näistä luuloista eikä ole niitä alkanut korjaamaankaan.
Kiitos vastauksista! Sen verran tiedän miehen lapsuudesta, että isä on ollut väkivaltainen perhettä kohtaan. Murrosiässä laittoi stopin isän väkivaltaisuudelle.
Kyllähän mulla on aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa, josko mies joskus ilmaisisi mua kohtaan jotain intiimimpää kiinnostusta. Jos jonkinlaista sielunkumppanuutta on olemassa, tämä on ehdottomasti sitä. Kemian välillämme ovat huomanneet toisetkin, meitä on joitakin kertoja luultu seurustelevaksi pariksi, mikä huvittaa hyvällä tavalla meitä kumpaakin :) mies ei ole ainakaan pahastunut näistä luuloista eikä ole niitä alkanut korjaamaankaan.[/quote]
Kuulostaa siltä että olette matkalla kohti mukavaa suhdetta :) hitaasti hyvä tulee :)
Vanha ketju jo! henkilön perheessä/lapsuudessa on voinut tapahtua henkilön perusturvallisuutta horjuttavia asioita esimerkkinä väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö, turvaton pelottava ilmapiiri, tunnekylmä vanhempi, ankara vanhempi, päihde ongelmat. Helpointa tässä tilanteessa olisi varmaan kertoa miehelle suoraan kiinnostuksesta häntä kohtaan, kerta hän ei ole ilmaissut sinua kohtaan fyysisemmin mitään kiinnostusta.
olispa kiva tietää tuliko tästä suhteesta koskaan mitään :)
Kokeneen naisen rintaäänellä voin kertoa, että tuollainen käytös viestittää siitä, että miehellä on jotain ongelmia seksiasioissa. Varaudu niihin, mikäli haluat jatkaa juttua pidemmälle.
ei tuo ongelma välttis liity seksiin. mies voi olla niin huonolla itsetunnolla varustettu, että ajattelee ettei kukaan nainen voisi olla hänestä oikeasti kiinnostunut. mikään suhde ei kuitenkaan lähde käyntiin aivan itsestään. parempi siis jos nainen rohkaistuisi ihan vaan kysymään kiinnostuksesta suoraan.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Yritin olla painostamatta miestä. Pettymyksekseni seksielämä ei ikinä lähtenyt samanlaiseen liitoon, kuin muu yhteiselo. Liian ahdistunutta ja sisäänpäin kääntynyttä, vaikka kuinka yritin tukea ja olla kannustava. Kaikkihan ovat erilaisia, mutta et välttämättä pysty "auttaa" niinkuin aiemmin kirjoitit.