Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies masentuneen harmaan välinpitämätön. En jaksa kohta enää itsekään.

Vierailija
18.08.2018 |

En jaksa enää itse. Miehellä lievää masentuneisuutta mutta mä alan olla henkisesti loppu itsekin. En jaksaisi enää kannatella ja keksiä esimerkiksi kaikkea mitä syödään. Kuulostaa pieneltä asialta mutta tällaiset pienet asiat on ruvenneet nakertamaan mun omaa jaksamista koko ajan enemmän ja enemmän. Rasittavaa, kun lähes kaikkeen vastaus tai reagointi on en tiedä, ei kiinnosta, ihan sama. Vaikka siis kyse olisi esim. vain siitä että mikä olisi hyvää/kivaa ruokaa tähän vapaapäivään. Ja kyse ei edes ole siitä, että hän joutuisi mitenkään vaivautumaan asian eteen vaan minä kyllä mielellään teen ruuan ja keksinkin sen ruuan mutta jos kysyn, että tekisikö mieluummin mieli kanaa vai kalaa, niin vastaus on en tiedä. Kun itse päädyn tekemään uunilohta ja kerron tämän vastaus on lakoninen "selvä". Ruokapöydässä syö ilmeettömänä ja ei tiedä oliko se ruoka maittavaa vai ei. Jos puuttuu minun mielestä suolaa, niin hän ei tiedä. Menee hermo siis tuollaiseen mielipiteettömyyteen, joka vetää minutkin alas harmaaseen ihan sama olotilaan. Miksi minä yritän mitään, kun kaikki on ihan sama.

Mies siis esim käy töissä ja on siten aktiivinen mutta koko olotila kokoajan on vain harmaa ihan sama. Tiedän syyn tämän olotilan taustalla ja ymmärrän syyn ja kyllä tämä tästä vielä joskus helpottuu mutta nyt on alkanut omakin henkinen varasto valumaan tyhjäksi.

Avautuminen helpotti, kiitos.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sun pitää painostaa miestä, kun tiedät tilanteen? Sanot vaan, että teet tänään uunilohta ja mies sitten syö sitä ilmeettömänä ja jaksaa taas seuraavaan päivään

Vierailija
2/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun me emme tiedä syytä emmekä tilanteen kestoa, on vaikea sanoa mitään. Jos vaikka isä kuollut 3 kk sitten, anna olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlainen kun vaimo nalkutti kaikesta. Otin lopulta eron koska ei tajunnut että, vaikka kysyi mielipidettäni, niin sillä ei ollut lopputuloksen kanssa mitään tekemistä. Klassinen että mitä syödään? Lohta. Se ei lopulta käy koska naisen tekee mieli wokkia. Lopulta alkoi tuntua siltä että, hän kysyy siksi että mitä ei ainakaan syödä. Välinpitämättömänä sain joskus tahtoni läpi.

Vierailija
4/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän halusinkin vain kertoa, että oma mielialani on ruvennut laskemaan ja en kohta jaksa kannatella häntä. En jaksa itse keksiä sitä ruokaa. En jaksa ottaa vastuuta kaikesta, mikä vaatii jonkinasteista aktiivisuutta. Minun omat henkiset voimavarat alkaa vähenemään. Kohta minäkään en tiedä tai halua tai jaksa ja kaikki on kohta ihan sama. En pyytänyt teiltä apua saadakseni mieheni reagoimaan vaan halusin avautua siitä, että olen huomannut oman jaksamiseni vähentyneen siitä syystä, että mieheni on masentunut ja alakuloinen.

-ap

Vierailija
5/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän halusinkin vain kertoa, että oma mielialani on ruvennut laskemaan ja en kohta jaksa kannatella häntä. En jaksa itse keksiä sitä ruokaa. En jaksa ottaa vastuuta kaikesta, mikä vaatii jonkinasteista aktiivisuutta. Minun omat henkiset voimavarat alkaa vähenemään. Kohta minäkään en tiedä tai halua tai jaksa ja kaikki on kohta ihan sama. En pyytänyt teiltä apua saadakseni mieheni reagoimaan vaan halusin avautua siitä, että olen huomannut oman jaksamiseni vähentyneen siitä syystä, että mieheni on masentunut ja alakuloinen.

-ap

No tilatkaa pizzaa tai ostakaa eineksiä. Ei sun tarvitse kannatella ja tehdä kaikkea. Tehkää ne asiat mitkä on ihan pakko tehdä ja joustakaa muuten

Vierailija
6/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei sinun tarvitsisikaan kannatella jos olisit aikoinaan antanut miehen tehdä asioita omalla tavalla. Nyt voi olla hyvinkin liian myöhäistä. Missä tahansa jos alituisesti huomauttaa toisen toimintatavoista, saa tehdä kaiken itse. Nyt pitäisi mies vain saada tuntemaan että hänen mielipiteellään on yhtäläinen painoarvo kuin sinun. Arvostus lienee oikea sana puolin ja toisin.

Vierailija
7/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille osoittamastanne sympatiasta! Paransi huimasti omaa mielialaani! (NOT)

-ap

Vierailija
8/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa kuin ap paitsi minä en tiedä miksi mieheni käyttäytyy noin. Toivoisin että molemmat kannattelisi arkea eikä kaikki aina kaatuisi omaan niskaan. Ymmärrän täysin turhautumisesi ja väsymisesi kun toinen ei tee elettäkään ilmaistakseen mitä haluaa tai korjatakseen tilannetta.

Vierailija
9/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille kaikille osoittamastanne sympatiasta! Paransi huimasti omaa mielialaani! (NOT)

-ap

Neuvot meni näköjään kuuroille korville ja sympatian puutteesta herne nokkaan. Ymmärrän miestäsi nyt enemmän.

Vierailija
10/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen mies tuntuu olevan välinpitämätön. Miksi mahtaa olla näin. Kysykää miestenne kavereilta onko hän välinpitämätön myös heitä kohtaan jos se vaikka avaisi tilannetta myös teille naisille.

Vierailija
11/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastaa jotain,myös ulkoilua.(Kesät ja talvet).Se pitää sut poissa kotoolta ruuanlaittoaikoihin.Et halua enää laittaa ruokaa.Anna miehen tehdä omat ruokansa ja myös sullekin.Käyköön myös kaupassa ostoksilla.Anna tarvittaessa kauppalista jos on tarvis.

Vierailija
12/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Rivien välistä on helppoakin helpompi lukea syyt miehesi käytökseen. Löydät ne pienellä itsetutkiskelulla, jos et muuten tajua.

Moni mies olisi tuossa vaiheessa nostanut kytkintä tai ajautunut toisen syliin. Sinulla on käynyt toistaiseksi tuuri ja ehdit ehkä vielä korjata tilanteen.

Vierailija
13/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä ruuasta pitää yleensä kysellä?

Jos ukko syö, mitä sä oot valmistanut, niin homma ok.

Mitä siitä joka päivä rällättämään.

Jos sinä et jaksa katella ukon tympeää naamaa, hyppää autoon ja aja vaikka naapurikaupungin ABC:lle iltakahville...äläkä pidä kiirettä.

Äijäsikin saattaa olla iloinen, kun saa omaa aikaa.

Vierailija
14/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet näköjään saa käyttäytyä ihan miten tympeästi vaan ja aina se on naisen syy kumminkin. Eipä käy kateeksi ap parkaa.

Vierailija
15/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei sinun tarvitsisikaan kannatella jos olisit aikoinaan antanut miehen tehdä asioita omalla tavalla. Nyt voi olla hyvinkin liian myöhäistä. Missä tahansa jos alituisesti huomauttaa toisen toimintatavoista, saa tehdä kaiken itse. Nyt pitäisi mies vain saada tuntemaan että hänen mielipiteellään on yhtäläinen painoarvo kuin sinun. Arvostus lienee oikea sana puolin ja toisin.

Eihän tuossa mistään miehen mielipiteen dissaamisesta ollut kysymys, mistä tuon vedit, ihan alsiaan kuulumatonta.

Ap:n mies kuulostaa pahasti masentuneelta. Onko hoidossa ja onko lääkitys, ne on oleellisia kysymyksiä.

Vierailija
16/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinua varsin hyvin. Oma mies myös ollut jo pari vuotta masentunut, apua ei suostu hakemaan. On rankkaa itselle kun pitää kannatella koko arkea ja tehdä kaikki päätökset, ei sitä ymmärrä jos ei ole kokenut. Olisiko sinulla mahdollista hakea itselle keskusteluapua? Voimia, toivottavasti tilanne alkaa ajan myötä korjaantua.

Vierailija
17/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet näköjään saa käyttäytyä ihan miten tympeästi vaan ja aina se on naisen syy kumminkin. Eipä käy kateeksi ap parkaa.

Aplla on asiat hyvin, koska miehen oireiluhan ei ole kiinnostanut, vasta nyt kun itselleen tulee paha olo niin ihmetellään että paska mies.

Vierailija
18/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinua varsin hyvin. Oma mies myös ollut jo pari vuotta masentunut, apua ei suostu hakemaan. On rankkaa itselle kun pitää kannatella koko arkea ja tehdä kaikki päätökset, ei sitä ymmärrä jos ei ole kokenut. Olisiko sinulla mahdollista hakea itselle keskusteluapua? Voimia, toivottavasti tilanne alkaa ajan myötä korjaantua.

Ymmärrättekö te että olette itse vaatineet käytöksellänne kaiken vastuun. Nyt kun se on liikaa, niin haluatte että miehesi kantaa vastuuta mikä on täysin ok. Valittamalla ja vaatimalla tämä ei tapahdu, koska sillä päädyttiin tähän tilanteeseen. Olisikohan työkalupakissa jotain muuta keinoa?

Vierailija
19/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplla on asiat hyvin, koska miehen oireiluhan ei ole kiinnostanut, vasta nyt kun itselleen tulee paha olo niin ihmetellään että paska mies.

Miestä taas ei ap:n hyvinvointi kiinnosta sitäkään vähää.

Vierailija
20/26 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tahdo sanoa mielipidettänsä siksi että kokee ettei sillä ole merkitystä, oli dissaamista tai ei. Olkoon, yritin välottaa asiaa miehen näkökulmasta, mutta turhaahan se on kun ei se rakas mieskään sitä saa tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi