Kuinka paljon rahaa sinulla jää käteen laskujen ja ruuan jälkeen?
Ynnä muut pakolliset kustannukset? Eli toisin sanoen kuinka paljon omaa käyttörahaa huvituksiin kuukaudessa? Entä mikä on kokonaisuudessaan palkkasi?
Kommentit (26)
Vaikea kysymys. Ensinnäkin suurin osa palkastani menee asunto- ja sijoituslainojen maksamiseen. Muihin laskuihin menee vain murto-osa. Ruokaan ja hygieniatuotteisiin menee kahdelta hengeltä noin 300-400€/kk.
En tiedä, rahaa tulee joka viikko tilille. palkka 2xkk, elarit ja lapsilisät. Tilillä on aina vähintään 150e kun seuraava rahapäivä koittaa.
Maksan laskut kun ne tulee ja ruokakaupassa käyn pari kertaa viikossa, muihin menoihin kulutan rahaa tarpeen mukaan.
Nettopalkka 1400e/kk.
700 euroa. Nettopalkkani on 1700 e.
-382e suurin piirteen kuussa eli miinusta
Tulo 0e
Asumistuki 290e
Vuokra 384e
Ruoka 200e
Kouluruoka 60e
Kännylasku 20e
Lääkkeet 40e
Vierailija kirjoitti:
En käytä rahaa huvituksiin, en palveluihin enkä aktiiviteetteihin. Kykin ennen kotona koska se tulee paljon halvemmaksi vaikka se ikävää, tylsää ja pirun yksinäistä onkin. Potuttaa niin etten mielelläni edes puhuisi siitä.
Vaikuttaa masentuneen ihmisen maailmalta. :/ Toivon sinulle kaikkea hyvää..
Mulla jää huvituksiin noin 450 euroa kuukaudessa, mutta säästän mieluummin enkä käytä. Valtaosa huvituksista on jotain sekopää-ryyppäämistä tai muuta potaskaa.
Pakollisten kulujen jälkeen jää vähän vajaa tonni, hyvin riittää kaikkeen "ylimääräiseen". Nettopalkka reilut pari tonnia.
Aika nopeasti ne käyttörahat siinä menee kun säästää lomaan rahaa joka kuukausi. Kun on vain 2 viikkoa vuodessa niin haluaisi edes käydä jossain.
Nettopalkkani on noin 1700-2100. Riippuu kuinka paljon olen tehnyt keikkaa. Palkka muodostuu siis kahdesta työstä. Toista teen kahtena päivänä viikossa ja toista sitten muiden menojeni mukaan, kun vuoroja tarjotaan. Yleensä kuitenkin ainakin kolme vuoroa viikossa.
Asumiseen ja laskuihin menee noin 450 euroa (avopuolison kanssa vuokralla) ja ruokaan ehkä 200 euroa kuussa.
Käytännössä siis minulle jää aina reilu tonni muuhun ja usein enemmänkin.
Toki, minulla ei ole autoa, julkisen liikenteen kuukausikortti on ja se on mukana noissa laskuissa. Sen lisäksi maksan vuokranpuolikkaan lisäksi puolet sähkölaskusta ja kotivakuutuksesta, ja nämä eivät tule joka kk.
Pystyn säästämään 800 euroa joka kk
Saan toimeentulo- ja asumistukea. Käteen jää ruuan ja laskujen jälkeen noin 50e kuussa, koska olen tyhmänä hommannut pari osamaksua, ja lisäksi avomiehen työmarkkinatuki vähentää minun toimeentulotukeani.
Nettopalkka 3200€ kk. Siitä laskuihin tonni, ruokaan ja kosmetiikkaan reilu tonni eli noin tonni jää. Kaks teiniä talossa joten aikalailla saan rahani menemään...
Taas nuo mystiset laskut. Ne laskuthan ovat pitkälti niitä huvituksia. Ostamme myös suuren osan päivittäistavaroista, mm. herkuista, luottokortilla (keräämme pisteitä). Suuri osa palkoista menee myös automaattisesti sijoituksiin.
Ei ap:lle siis kerro yhtään se mitä rahaa minulle jää. Ja mikä on huvitusta ja mikä normaalia elämää (esim. isästäni netti ja limu ovat huvituksia, minusta normaalia peruskulutusta).
Olen tuplamaisteri, joka on ollut useamman kuukauden työmarkkinatuella ilmaistöissä.
Tuloni eivät kata laskuja ja ruokaa. Jään miinukselle, joten vaimo maksaa. Vaimo käy töissä, joten työttömyyskorvauksen lisäksi en saa mitään tukia (esim. asumis- tai toimeentulotukea).
Töissä minulla ei ole varaa käydä lounaalla syömässä, mutta toisaalta saan lähteä aikaisemmin kotiin, kun en pidä lounastaukoa.
Töissä käyn isäni autolla, joka usein auttaa rahallisesti täyttämällä tankin.
n. 500e, mistä 200e menee säästöön. No tosin ei se jäljelle jäävä 300e ihan puhtaasti omiin huvituksiin ole, vaan myös esim. lasten ei-pakollisiin menoihin laitan rahaa siitä.
Tulot 1700e netto (sis. lapsilisät). 2 lasta meillä on ja mies maksaa puolet menoista.
Tulot yhteensä 1900 käteen. Velaton talo, hypätty oravanpyörästä, eletäään pienillä sijoituksilla.
Asuminen 150. Talousmenot 400. Autot 200. Muut pakolliset 100. Paljon jää säästöö ja lisäsijoituksiin sekä matkusteluun. Matkat ei paljon maksa, kun tehdään omatoimisesti eikä majoituta hotelleihin, paitsi kaukomailla alle 15€/yö.
En käytä rahaa huvituksiin, en palveluihin enkä aktiiviteetteihin. Kykin ennen kotona koska se tulee paljon halvemmaksi vaikka se ikävää, tylsää ja pirun yksinäistä onkin. Potuttaa niin etten mielelläni edes puhuisi siitä.