Kuinka paljon rahaa sinulla jää käteen laskujen ja ruuan jälkeen?
Ynnä muut pakolliset kustannukset? Eli toisin sanoen kuinka paljon omaa käyttörahaa huvituksiin kuukaudessa? Entä mikä on kokonaisuudessaan palkkasi?
Kommentit (26)
Minulla jäi tässä kuussa vuokran, laskujen ja säästötilille siirretyn talletuksen jälkeen elämiseen 1200 euroa. Siitä ruokaan menee arviolta 300-400 euroa, eli huvituksiin, vaatteisiin ym. jää noin 800-900 euroa. Nettopalkkani on noin 2400 euroa kuussa. Enemmänkin voisi säästää, mutta en halua laskea joka senttiä vaan nauttia elämästäni. Asun yksin ja suht vaatimattomasti, joten asumiseen menee vain vähän rahaa mutta matkusteluun sitten enemmän.
Asun yhden kämppiksen kanssa. Tulot 777,15€ kuussa - vuokran, vesimaksun, sähkön, puhelinliittymän, bussikortin, kuntosalin ja netflixin maksujen jälkeen jää 420€. Siitä siis vielä maksan ruuat, hygieniatarvikkeet, vaatteet yms., en ole koskaan laskenut mitä minulla menisi suunnilleen kuussa ruokaan, mutta ihan on riittänyt rahat.
Duunarityö ja poikamies kun olen niin 1000€ jää huvituksiin. Osan rahoista laitan osakkeisiin 👍
M31
Ei jää penniäkään, palkasta kun maksaa lainanlyhennykset ja laskut jää kuukaudelle ruoka ja bensarahaa n150-250e (työmatka 100km/päivä).
Kun käteen jäävästä vähentää lainan, yhtiövastikkeen, 1/12 osa mikä menee vuodessa sähköön ja kotivakuutukseen ja ruokaan 260 e, rahaa jää käteen 150 e.
Teen paljon extrajuttuja ja joskus saan hyvin rahaa, yleensä en juuri mitään.
Koko kevään tein kranssipohjia sanomalehdistä ja käärin ympärille vanhoista kankaista leikattuja kudinta. Keräsin nyt monta säkillistä käpyjä ja kloriittia on käytetty ahkerasti.
Tähtäimenä on tehdä 500 kranssia ja myydä ne 20 e kpl.
Koko heinäkuun töissä on ihan kuollutta. Sain tehtyä vähintään 10 joulukorttia päivässä , sarjatuotantona , mutta kyllä saan 300 korttia valmiiksi. Tämän määrän saan myytyä helposti, kranssien kanssa voi olla enemmän töitä.
Vaihdan vapaa-aikaani mm lastenhoitoon, ikkunoiden pesuun, olen ollut naapurustossa talovahtina ja tehnyt työkavereille kirjanpitoa ja muita paperitöitä.
Näillä tuloilla ja menoilla pitää koko ajan yrittää jotain extraa.
En kuitenkaan halua ottaa lisätyötä, säännöllistä. Töitä ei ole kuitenkaan alueella liikaa ja monet työttömät tarvitsevat minua enemmän.
1000-1700 jää kuukausittain budjetin ulkopuolelle, vähän riippuen vakuutus- ja harrastusmaksuista. Miehellä jää varmaan 800. Budjetti sisältää kulut 2 asunnosta.Tuosta sitten maksetaan harvinaisempia kuluja: vaatteet, remontit, autonhuolto, ne huvit, lahjat, auton vaihto.
Yhteenlaskettu netto lapsilisineen on 4700.
Ei ne suuret tulot vaan kohtuulliset menot.