Tuleva vaimo petti polttareissa
Noh niin, ei tullut häitä sittenkään, vaikka piti olla ensi viikolla... Kuulin asiasta kaasolta, onneksi ajoissa niin kaikki ehditään perua. Tiesin heti kenestä kyse, työkaveri jonka kanssa tavanneet töissä ja myös viestitelleet. Sen tiedän ettei viesteissä ole koskaan ollut mitään outoa, olen ne itsekin nähnyt ja koko juttu vaikuttanut ihan normaalilta. Suoraan sanoen epäilen että ollut koko ajan ihastunut työkaveriinsa...
Jotenkin nolottaa että menin uskomaan ja luottamaan. Hävettää perua. Pitäisikö vaan pitää häät ja laittaa eropaperit heti pikimmiten. Lahjoja ei muutenkaan olla haluamassa...
Kommentit (49)
Olet nyt ihan niin kuin kaikki olis ok, hääpäivän aamuna morsio saa laittautua prinsessaksi ja sinä myös juhlakuntoon. Leidi astelee alttarille, sinä vastassa, urut soi jne. Ja sitten kun pappi on aloittamassa vigiliansa, näytät aikalisän merkkiä, käännyt kohti kirkkoa ja kerrot pystypäin, kantavalla äänellä, että game is over, häitä ei tule, mutta bileet jatkuu. Kerrot heti myös syyn kaikkien kuullen ja tuot esiin oman arvomaailmasi, mielestäsi avioliitto ei voi perustua epäluottamukselle toista ihmistä kohtaan. Kaikki juhlavieraat, jotka jakavat ajatusmaailmasi avioliiton perusteista voivat siirtyä jatkoille valmiiksi varattuun juhlapaikkaan. Ne joiden moraalia vastaan sinun arvomaailmasi sotii voivat jättäytyä pois pirskeistä. Katsotaan saapuuko morsian paikalle?
Suhdetta en kumminkaan jatka ja kaikki tunne on kuollut... Lähinnä käytännön asioita enää enkä usko että tästä mikään enää muuttuu. Kihlattu pääsee kyllä aika helpolla tästä jos nyt katkaisen suhteen heti, itse olen joutunut maksamaan häistä varmaan 70% eikä niitä saa enää takaisin.
9 vuotta oli täyttä rakkautta, intohimoa ja vielä viimeisinä viikkoinakin illallisia ja treffi-iltoja kerran viikossa. En tajua, että miksi näin... Kaikkeni tein ja yritin, vaikeinakin aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Tässä voisi olla toimiva vaihtoehto. Kannattaa tutustua.
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/132331-tata-on-polyamoria-sade-o…
Polyamorinen liitto voisi tässä tapauksessa olla toimivin vaihtoehto, mutta ap voisi minun mielestäni ottaa kaason mukaan porukkaan. Olisi sitten jotain ylimääräistä hauskuutta hänelläkin.
Perukaa häät. Oikeasti. Tulee varmasti ylimääräisiä kuluja kun näin viime hetkellä peruu, mutta et tule nauttimaan häistäsi yhtään. Plus että kyllä vieraatkin tajuaa jonkun asian olevan pielessä.
Omassa lähipiirissäni on kaksi samanlaista kokemusta. Toisessa petti mies ja häät peruttiin noin kaksi viikkoa ennen juhlia. Toisessa nainen tapasi polttareissaan sen elämänsä miehen. Häät kuitenkin pidettiin, mutta ero tuli alle vuosi häistä. Lisäksi häissä oli outo tunnelma, mies oli rakastunut ja morsian vaivaantunut. Eron jälkeen morsian muutti yhteen tämän polttareissa tapaamansa miehen kanssa ja ovat edelleen yhdessä, yli kymmenen vuotta jo.
Vierailija kirjoitti:
Suhdetta en kumminkaan jatka ja kaikki tunne on kuollut... Lähinnä käytännön asioita enää enkä usko että tästä mikään enää muuttuu. Kihlattu pääsee kyllä aika helpolla tästä jos nyt katkaisen suhteen heti, itse olen joutunut maksamaan häistä varmaan 70% eikä niitä saa enää takaisin.
9 vuotta oli täyttä rakkautta, intohimoa ja vielä viimeisinä viikkoinakin illallisia ja treffi-iltoja kerran viikossa. En tajua, että miksi näin... Kaikkeni tein ja yritin, vaikeinakin aikoina.
Turha vinkua ja kitistä. Halukas nainen on painonsa arvoinen kultaa. Jos sitä välillä lipsahtaa vähän jakamaan muillekin, niin mitäs sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tuli vihdoin, epäilen että ihan tahallaan vetkutti. Kuulemma asiaa pitää katsoa useammalta kantilta ja ehdotti että lähtisin pariksi päiväksi vanhemmilleni ja sen jälkeen puhuttaisiin. Ei kannattaisi vielä erota jne jne ja rakastaa minua. Uskon että rakastaa ja meillä on ollut hyvä suhde nämä 9 vuotta mutta en kyllä hyväksy pettämistä. Olisi edes kertonut ihastuksestaan ja taistellut sitä vastaan, saanut tunteet menemään ohi...
Tekisi mieli toisaalta kosta a niin kuin yhdessä viestissä tuolla neuvottiin, esittää että kaikki ok ja järjestellä omat asiat ja sittenlähteä sanomatta sanaakaan, niin kuin ei minullekaan kerrottu missä mennään. Toisaalta olisi helppo vain katkaista homma tähän.
No kyllä se on nyt morsmaikku joka lähtee kotoa muualle miettimään, jos haluat että joku lähtee jonnekin, et sinä.
Pistä hänet tiukkaan tenttiin, koska sitten kun tiedät miten asiat ja tunteet on ollu, niin sun on helpompi jatkaa elämääsi, joko ilman morsiantasi tai myöhemmin yhdessä sitten jos saattekin joskus asian selvitettyä ja palaatte yhteen (joka vaatisi ainakin työtä, avoimuutta, puhumista, rehellisyyttä, muutoksia). Nyt peru ehdottomasti häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl niitä häitä on peruttu meidänkin suvussa ja juuri tuosta syystä - tosin petturi oli miespuolinen.
Hyvä, tulihan se totuuskin sieltä. Tuo ap vain haluaa vapaalipun porvoon junaan, sitähän tuossa toisessa kirjoituksessa haetaan, siis lukijamatkaa. Siis eihän kukaan usko että nainen vois, eikä se edes ole pettämistä ennen häitä.
Kyllä nainenkin voi. Tässä tapauksessa oli kuitenkin mies.
Heität sen tavarat ulos ja otat avaimen ja käsket sen mimmin mennä vanhemmille miettimään ja missään nimessä ei kannata mennä naimisiin jos aikoo heti erota.....nimittäin siinä puolittuu sinun omaisuus....muutenkin vain täydellinen idiootti menee enää naimisiin....yhdessä voi olla muutenkin ja jos ei kiinnosta on eroaminen paljon helpompaa
Mitä sitten? Oliko muka yllätys?
Hänhän on vain aivan tyypillinen ja normaali nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyl niitä häitä on peruttu meidänkin suvussa ja juuri tuosta syystä - tosin petturi oli miespuolinen.
Mitä mrkitystä on sukupuolella?
Kun näitä vastauksia katsoo nii huomaa ettei AP ole nainen ja mies pettänyt polttareissa.
Vierailija kirjoitti:
No et päästä noin vähällä. Koulutat vähän niin kuin MIES. Lyöt vaikka imurin putkella pehmeisiin osiin kuten vatsaan ja reisiin niin ei tule isoja jälkiä. Kuristaminenkin on hyvä kunhan et innostu liikaa. Voihan siitä jotain tuomiota tulla, mutta mitä nyt pienistä sakoista tai ehdollisesta? Saapahan muija opetuksen ja sinä kostosi.
Näin! Toimi kuin tumma ja intohimoinen latinomies äläkä suomalaisuliuli.
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt ihan niin kuin kaikki olis ok, hääpäivän aamuna morsio saa laittautua prinsessaksi ja sinä myös juhlakuntoon. Leidi astelee alttarille, sinä vastassa, urut soi jne. Ja sitten kun pappi on aloittamassa vigiliansa, näytät aikalisän merkkiä, käännyt kohti kirkkoa ja kerrot pystypäin, kantavalla äänellä, että game is over, häitä ei tule, mutta bileet jatkuu. Kerrot heti myös syyn kaikkien kuullen ja tuot esiin oman arvomaailmasi, mielestäsi avioliitto ei voi perustua epäluottamukselle toista ihmistä kohtaan. Kaikki juhlavieraat, jotka jakavat ajatusmaailmasi avioliiton perusteista voivat siirtyä jatkoille valmiiksi varattuun juhlapaikkaan. Ne joiden moraalia vastaan sinun arvomaailmasi sotii voivat jättäytyä pois pirskeistä. Katsotaan saapuuko morsian paikalle?
Ja vieraat ovat sitten turhaan tuhlanneet rahaa matkoihin, lahjoihin, ehkä asuun tai kampaajaan. Käyttäneet vapaapäivänsä laittautumiseen ja paikalletuloon. Kyllä mua ainakin vieraana ärsyttäisi. Eikö noihin häihin ole jo tuhlautunut tarpeeksi rahaa jo ilmankin?
Tottakai perut häät. Jos menet naimisiin ja sit eroat niin teidän yhteenlaskettu omaisuus jaetaan kahtia. Olisitko maksumiehenä vai saamassa rahaa erotilanteessa??
Laitat morsmaikkusi/bestmanisi tms. ilmoittamaan kaikille että häät on peruttu tai jätät vaan morsiamen yksin kirkkoon. Ei sun tarvi kenellekään selitellä, morsiamesi tässä on selitysvelvollinen tekemisistään!!!
Vierailija kirjoitti:
Paniikki iski viime hetkellä. Kutsutaan myös nimellä sitoutumiskammo.
Älä naimisiin mene ainakaan jos itselläsi on varallisuutta. Paitsi avioehdon kanssa. Sitten ei haittaisi jos itsellä sattuisi pikku 'lipsahdus' jonakin heikkona hetkenä.
Jos menet nyt naimisiin, niin AVIOEHTO, ettei rouva erotessanne pääse käsiksi siihen mikä ei hänelle kuulu.
Minusta kuitenkin ero olisi parempi, jos asia häiritsee nyt, häiritsee se myös jatkossa ja epäilet aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vieraat ovat sitten turhaan tuhlanneet rahaa matkoihin, lahjoihin, ehkä asuun tai kampaajaan. Käyttäneet vapaapäivänsä laittautumiseen ja paikalletuloon. Kyllä mua ainakin vieraana ärsyttäisi. Eikö noihin häihin ole jo tuhlautunut tarpeeksi rahaa jo ilmankin?
Tuon kysymyksen voi esittää sille horolle.
Vierailija kirjoitti:
Syy ei olekaan sinussa. Elämä vaan on välillä epäreilua ja läheisestä ihmisestä paljastuu petollisuus ja epäluotettavuus.
Mietit nyt tarkkaan mitä oikeasti itse haluat ja teet just sen.
On varmasti vaikea luopua siitä tunnetilasta jossa olit ennen tuota morsmaikun pudottamaa pommia. Ja varmasti harmittaa ne rahat jotka sijoitit häihin. Mieti vielä nyt tarkkaan, pitopalvelun voit vielä perua, hääpaikan varauksenkin todennäköisesti voi vielä perua, samoin kukat ja koristeet jne. Vielä voit saada paljon rahojasi takaisinkin, kerrot vaan että häät on peruttu niin uskoisin laskuttajien ymmärtävän, onhan tuo nyt varmasti lakiteknisestikin validi syy purkaa sopimus. Häät sun on nyt jokatapauksessa peruttava, et voi mennä tuollaisessa tunnetilassa naimisiin, mikä muisto nyt niistäkin juhlista jäisi? Ei kovin hyvä varmastikkaan...
Suhdettanne voitte miettiä sitten ajan kanssa eroatteko pysyvästi, mutta häät on nyt kyllä väärä liike mun mielestä...
Tässä voisi olla toimiva vaihtoehto. Kannattaa tutustua.
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/132331-tata-on-polyamoria-sade-o…