Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö kaikkien lapset oikeesti verkkareissa koulussa (HS)?

Vierailija
17.08.2018 |

Tänään Hesarissa haastateltiin viidesluokkalaisia kouluvaatteista. Kaikilla sekä tytöillä ja pojilla verkkarit jalassa? Milloin kouluun on alettu mennä urkkavaatteissa? Meillä tytöllä aina mekko/Häme tai housut ja nätti paita. Pojalla chilnot tai farkut. Opettakaa lapsenne pukeutumaan oikein eri tilaisuuksiin. Koulu ei ole urheilukenttä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ala-asteella 1990-luvulla, ja mulla oli lähes aina koulussa jalassa verkkarit ja lenkkarit. Ja niin oli kaikilla kavereillakin! Olimme aktiivisia lapsia ja tykkäsimme leikkiä/pelata välitunnilla ja koulun jälkeen ulkona.

Vierailija
2/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkarit tai collarit ovat mukavat yllä. Ainakin oma kuudesluokkalainen poikani touhuaa kavereiden kanssa välkällä, niihin leikkeihin farkut ovat tosi epämukavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on mekko tai Savo.

Ne verkkarit on nyt muotia.

Vierailija
4/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Liikkuva koulu -koulu. Verkkarit sopivat päivittäiseen liikkumiseen oikein mainiosti.

Vierailija
5/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupuku solmioineen :D 

Brittimamma

(Sivuhuomautuksena, täällä nuoret työharjoittelijatkin pukeutuvat sen kummemmitta ongelmitta kauluspaitoihin ja siisteihin housuihin tai hameeseen kun ovat siihen tottuneet nelivuotiaasta asti. Verkkarit ovat urheiluun tai arkiasuna paremman alaluokan merkki, alempi alaluokka sitten esim vie lapsensa kouluun pyjamaan pukeutuneena. Itse ahdistun kauluspaidoista mutta olen sopeutunut, lapset pelaavat ja kiipeilevät ihan normaalisti välitunnilla solmioissaan ja jakuissaan. )

Vierailija
6/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin 90-luvulla kun olin ala-asteella, suurin osa luokasta käytti verkkareita, vieläpä Adidaksen nappiverkkareita. Tai jos oli ostettu Mustamäen torilta, logossa luki Adibas :D

Vierailija
7/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö välitunneilla oikein kehoteta liikkumaan. Sitä paitsi ne on mukavat päällä.

Vierailija
8/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ehtii pynttäytyä vielä vuosikausia, hyvin moni päivittäin työelämässä. Antaa lapsien olla lapsia ja pitää verkkareita, kunhan ne on arjessakin ehjät ja puhtaat ja juhliin laitetaan juhlavaatteet.

Vierailija
9/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla aina komiasti Pohjanmaa päällä, revi siitä!

Vierailija
10/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kasvattavat lapsistaan tuulipuku-verkkarijuntteja pienestä pitäen.Meidän lapsilla on siistit,kauniit vaatteet ,niitä sitten suu auki ihmetellään:miten sulla on niin paljon vaatteita?Ottakaa vaikka virolaisista mallia,siellä osataan pukeutua.

Vierailija
11/33 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, näkisitpä ne kaikki opet ja muut koulun aikuiset. On verkkareita, collareita ja treenitrikoitakin! :P toki välillä muutakin, mutta rento työympäristö ja liikkuva työ suorastaan vaatii välillä sporttivermeitä.

Vierailija
12/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä. Tavallaan on kyllä koulupuku, koska mustat kapeat Adidas-verkat on koulupuku ala- ja yläkouluikäisillä pojilla. Tytöillä on trikoita, verkkareita ja reikäisiä farkkuja. Kauluspaitoja ja siistejä housuja näkee ehkä joillain AS-kirjoon kuuluvilla.

Vierailija
13/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun on alettu menemään urheiluvaatteissa silloin, kun sinne kuljetaan pyörällä, kun siellä on ulkoliikuntatunteja ja kun välitunnilla liikutaan. Eli aika pitkään. 

Vierailija
14/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se muoti....

Vierailija
15/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa kun lapseni meni verkkareissa kouluun opettaja soitti kotiin jos lapsi oli kipeän tuntuinen aamulla ja siksi ei halunnut laittaa muita. Täällä kouluissa on lähinnä tytöillä hameita& neuleita pojilla chinot ja rennompi kauluspaita tai neule

Vierailija
16/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani, joka juuri päätti peruskoulun, kulki koko yläasteen verkkareissa. Seiskalla taisi vielä olla farkut, mutta ysillä ei kertaskaan.

Vierailija
17/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pelaa ja juoksee välkät hikipäässä. Verkkarit tai joustavat, ohuet farkut on oikein hyvät. T. Ope

Vierailija
18/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tytöllä aina mekko/Häme tai housut ja nätti paita. Pojalla chilnot tai farkut. Opettakaa lapsenne pukeutumaan oikein eri tilaisuuksiin. Koulu ei ole urheilukenttä.

Näin meilläkin silloin 50-luvulla kun olin kansalaiskoulussa. Good times.

Vierailija
19/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Jokainen jolla on lapsia tietää, että ainakaan alakouluikäiset pojat ei suostu laittamaan jotain kangashousuja ja kävelykenkiä

Vierailija
20/33 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsella ole verkkareita tai collareita. Vitosluokkalainen tyttö. Mekko ja legginsit, paita ja legginsit. Tai stretch-farkut ja paita. Näillä mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän