Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevaisuus ahdistaa todella paljon :(

Vierailija
17.08.2018 |

Olen n. kolmekymppinen, ja olen kärsinyt todella pitkään masennuksesta ja kokenut pari burnoutia. Työhistoria on heikko, toisin sanoen olen tehnyt vähän "hanttihommia" ja historiassa on myös aika paljon aukkoja (pitkiä sairaslomia yms.). Korkeakouluopinnot on hieman kesken.

Kärsin edelleen lievästä masennuksesta, mutta uskon, että kykenisin jo töihin. En varmasti mihinkään äärimmäisen stressaavaan, mutta johonkin kuitenkin. Kuitenkin ahdistaa aivan älyttömästi. Tuntuu, että oma cv on niin paska, ettei kukaan edes kutsu haastatteluun. Järkevää osaamista ei hirveästi ole, ja sitäkään, mitä on, en osaa "kaupata". Olen kuitenkin ihan fiksu ja nopea oppimaan, mutta en tiedä, kuinka saisin omaa osaamista päivitettyä ja markkinoitua itseäni osaavana tyyppinä. Töitä olen toki hakenut parhaani mukaan, tuloksetta...

Ahdistaa todella paljon, kun pelkään, että olen lopun elämää jokin tuilla elävä köyhä luuseri :( Apua? Kohtalotovereita? En oikeasti tiedä, kuinka päästä eteenpäin, ja saada tätä ahdistusta ja huonouden tunnetta pois!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

%

Vierailija
2/3 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä ihminen ja ahdistun joka päivä. Minulla ei ole masennusta ja minut vakinaistettiin vuosi sitten. Töissä jatkuva kiire kun pitäisi yksin tehdä 2 ihmisen työt, elän päivittäin riittämättömyyden tunteen kanssa.

Lähipiiri vaatii jatkuvasti yhteistä aikaa, pomo laajentaja koko ajan toimenkuvaani. Miten jaksaa, no astumalla mukavuusalueen ulkopuolelle ja ymmärtämällä, että haasteiden kohtaaminen ja uudet saavutukset sekä pettymyksetkin ovat osa henkistä kasvua.

Samojen tunteiden kanssa elää lähes jokainen aikuinen työssäkäyvä ihminen. Ahdistus ei ole este elämän eteenpäin viemiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ap:n tekstin ja hetken mietin että onko hän minä. Noh, joka tapauksessa kannattaa tsekata: mindfulness, jooga, läsnäoloharjoittelu, meditaatio, hengitysharjoitukset, jne, mikä vain mikä ankkuroi nykyhetkeen. Näistä löytyy kaikille joku sopiva juttu. Mindfulness on ainoa asia mikä on itselläni todella toiminut ahdistukseen. Mitä enemmän sitä tekee, sitä paremmin se sujuu. Netti on täynnä resursseja.

Tulevaisuutta ei ole olemassa, ja meditaatiolla saamme aivot pikkuhiljaa tajuamaan tämän. Tämä on hieman kuin uudelleenohjelmointia. Aivot raksuttavat loputtomiin olematonta asiaa, ellemme ”tee” asialle jotain ja meditaatio on ollut se ainoa juttu joka on tepsinyt. Ongelmalle ei tarvitse tehdä mitään kun sen luonnetta aletaan ymmärtämään.

Videon oudolla tyypillä on melko hyvä näkökulma ja perustelu aiheeseen miksi tässä ja nyt on olennaista. Törmäsin joskus tähän ja mielestäni tämä toimii hyvänä introna aiheeseen. Tekniikalla ei ole väliä, vaan päämäärällä, tai pikemminkin sen huomaamisella että olemme siellä jo, ellei meillä olisi niin kiire vakuutella itsellemme muita asioita. Tulevaisuus on vain uusi ansa. Voimme uudistaa elämämme tässä ja nyt, jos haluamme. Meditaatio auttaa löytämään myös ne syyt miksi emme halua. Itselläni meni vuosia tajuta että en halunnut olla onnellinen. En myöskään ollut valmis vastaanottamaan sitä siitä ainoasta paikasta mistä sen saa, minulla oli kiire muualle, en halunnut olla onnellinen ilman ehtoja. Suosittelen myös ottamaan tuntuman ruumiiseen ja tunteisiin, emootioihin. Nämä ovat olleet oma pimeä sopukkani.

Suosittelen myös kirjaa: susanna purra - kadotettu yhteys. Kovaa kamaa.