Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsisti/psykopaatti on ylpeä siitä että

Vierailija
17.08.2018 |

on ilkeä ja uskaltaa tehdä sellaisia veemäisiä juttuja mitä terveelle ei tulisi mieleenkään? Miksei narsisti häpeä vaikka kanssakulkijat näkevät kuinka sairas on? Yleensä sanotaan että narsistilla on syvä häpeän tunne jota yrittää peittää, mutta kun narsisti on mennyt tietyn rajan yli ja paljastunut, ei häpeä edelleenkään. Miten voi tuntea ylpeyttä siitä että on henkisesti erittäin sairas?

Kommentit (284)

Vierailija
1/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahuus. Syvä, piiloteltu häpeäntunne on yleensä narsistin lapsuudessa.

Vierailija
2/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska on niin sairas ettei tunne sairauden tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ulkoistaa ne tunteet uhriinsa.

Vierailija
4/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeyttä sairaudestaan on ennemminkin ylpeyttä erinomaisuudestaan, koska ei tunne olevansa sairas.

Vierailija
5/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsisti välttämättä ole ylpeä pahuudestaan, todellakaan, siis mistä pahuudesta, kysyy narsisti. Aloittaja taas vauhkoilee psykooseissaan.

Vierailija
6/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitis siis, että näkee uhrin huonona, mitättömänä, häpeällisenä ym. Eikä ymmärrä, että ne on hänen omia ominaisuuksiaan.

Vierailija
7/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan totta. Ammattilaiset eli psykologit ja psykiatrit sanovat että narsisti syyllistää uhria siitä mitä itse on ja on tehnyt. Että tietävät kyllä minkälaisia on mutta häpeä estää tunnustamasta sitä ja nuo projisoidaan uhriin.

Vierailija
8/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeyttä sairaudestaan on ennemminkin ylpeyttä erinomaisuudestaan, koska ei tunne olevansa sairas.

Vaikka se erinomsisuus on puhdasta pahuutta, minkä muut näkevät. Vähän kuin keisarin uudet vaatteet, kaikki näkee mutta narsisti kieltäytyy uskomasta totuutta että muut tietävät.

Vierailija
9/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan totta. Ammattilaiset eli psykologit ja psykiatrit sanovat että narsisti syyllistää uhria siitä mitä itse on ja on tehnyt. Että tietävät kyllä minkälaisia on mutta häpeä estää tunnustamasta sitä ja nuo projisoidaan uhriin.

Mä en tajua aikuisia, jotka uhriutuvat, eivätkä itse tiedä ovatko tehneet väärin vai oikein. Narsistien lapsiuhri taas ei samallalailla voi asiaa nähdä.

t.kristallikissa

Kivikissa sähän ITSE et muuta teekään kuin uhriudut.paraskin kommentoija.

Vierailija
10/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole huono ja mitätön, tiedät sen itsekin. Sun täytyy mennä eteenpäin tai sä jäät tohon. Elämä on oikeesti lyhyt. Tartu myönteiseen asiaan ja ala tavoitella parempaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitis siis, että näkee uhrin huonona, mitättömänä, häpeällisenä ym. Eikä ymmärrä, että ne on hänen omia ominaisuuksiaan.

Juuri näin. Missä apu haukkua mun äitiä? Sen sijaan palstavammaiset haukkuvat sitä uhria, josta narsisti on tehnyt häväistyn, mitättömän, huonon jne eli minua.

t.kristallikissa

Vierailija
11/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on sairas, sille ei voi mitään, enemmän ihmettelen lainausmerkeissä terveitä hovin jäseniä jotka näkevät mutta lampaina tottelevat narsistia. Tyhmimmät ihmiset taitavat valikoitua hoviin, ne joilla ei ole omaa päättelykykyä ja rohkeutta valita toisin.

Vierailija
12/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän näe uhriaan huonona tai häpeällisenä tms. Hän vain manipuloi uhrin näkemään niin. Hän saattaa nähdä uhrin itselleen hyvinkin tarpeellisena ja hyvänä, mutta toimii toisin saadakseen uhrin tuntemaan itsensä mitättömäksi hänen rinnallaan ja valta siirtyy. Uhri oikeasti luulee ettei kelpaa juuri kellekään, niin pidetään edes kiinni hänestä vaikka olo hänen kanssaan ei olekaan herkkua. Kaikki mitä Hän sanoo on manipulaatiota. Esiin otetut tapahtumat, ystäviltä sanomiset, mielipiteet, arvostelevat sanomiset, suunnitelmat. Kaikki nämä sisältävät myös taitavasti kätkettyä valhetta ja vääristelyä, joka sekoitetaan uskottavasti vailla omantunnontuskia itsevarmaan ilmaisuun. -Älä sorru väittelyyn. Kuuntele ja tee hiljaa omat johtopäätöksesi. Myötäile muttet lähde vietäväksi. Ota vastaan myötäilyn myötä saamasi suosionosoitukset. Rupea hiljaisesti olemaan oman itsesi hallitsija.

Vierailija
13/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on sairas, sille ei voi mitään, enemmän ihmettelen lainausmerkeissä terveitä hovin jäseniä jotka näkevät mutta lampaina tottelevat narsistia. Tyhmimmät ihmiset taitavat valikoitua hoviin, ne joilla ei ole omaa päättelykykyä ja rohkeutta valita toisin.

Väärin. Uhriksi valikoituu yleensä luontaisesti empaattiset henkilöt.

Vierailija
14/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. narsistia on käytetty hyväkseen lapsena (narsismin synty?) ja syyttää siitä uhria eli että se on mitä on tapahtunut uhrille vaikka näin ei ole, ihan koska ei kestä sitä mitä oma vanhempi teki itselleen. Tiedän tällaisen tapauksen.

Vierailija
15/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Uhriksi valikoituu yleensä luontaisesti empaattiset henkilöt.

Nyt puhuttiin hovista.

Vierailija
16/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoviin liittyen:

https://fi.sott.net/article/355-Empaattiset-ihmiset-ovat-sosiopaatin-en…

Kun keisari kulkee paraatissa alamaistensa edessä, esittävät kaikki aikuiset näkevänsä vaatteet, jotta he eivät näyttäytyisi huonossa valossa. Ainoa rehellinen henkilö on lapsi, joka huutaa "mutta eihän hänellä ole vaatteita päällään!".

Myös sinun tulee nähdä sosiopaatit sellaisina, kuin he todella ovat. Meidät on ehdollistettu pysymään hiljaa, joka usein tarkoittaa sormien läpi katsomista tai hyväksikäytön kestämistä.

Tarinan poika edustaa kaikkia heitä, jotka näkevät ongelmallisen käytöksen sellaisena kuin se on, ja löytävät rohkeutta nousta sitä vastaan. Havainnointi johtaa oivallukseen, ja oivallus johtaa tekoihin. Tietoisuus on ensimmäinen askel rajoittamaan sosiopaattien kanssakäymisen negatiivisia vaikutuksia.

Vierailija
17/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on sekin, että narsisti ja psykopaatti ei yleensä ole kovin älykäs. Luulevat olevansa muita älykkäämpiä, vaikka tosiasiassa ovat tyhmempiä, eivät tajua mistä asioista voi olla ylpeä ja mistä ei. 

Vierailija
18/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on sekin, että narsisti ja psykopaatti ei yleensä ole kovin älykäs. Luulevat olevansa muita älykkäämpiä, vaikka tosiasiassa ovat tyhmempiä, eivät tajua mistä asioista voi olla ylpeä ja mistä ei. 

Tämäkin on totta. Itse asiassa ne on ihan hemmetin tyhmiä, jopa niin tyhmiä että ylpeilevät omasta empatiakyvyttömyydestään. Minä uskallan, minä,olen rohkea, vaikka oikeasti on vain hemmetin tyhmä ja typerä.

Vierailija
19/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. narsistia on käytetty hyväkseen lapsena (narsismin synty?) ja syyttää siitä uhria eli että se on mitä on tapahtunut uhrille vaikka näin ei ole, ihan koska ei kestä sitä mitä oma vanhempi teki itselleen. Tiedän tällaisen tapauksen.

Juuri näin. Uhri on kuin sijaiskärsijä, "tuo tapahtui sulle, sen takia olet huono" vaikka itsestään narsisti puhuu, mutta koska on kuin tyhjä kuori niin heijastaa nuo uhriinsa, jonka elämää ikään kuin elää.

Vierailija
20/284 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän narsisti suhtautuu tilanteeseen, jossa toinen on lähtenyt hänen vallan alta pois koska on lopulta onnistunut muiden avulla keräämään itsetuntonsa ja tajunnut ettei asiat ole menneet oikein .Kuitenkin empaattisena on tajunnut narsistin lapsuuden olleen vaikea, yrittänyt puhua tästä ja tukea. Narsisti kiistää kaiken, ei ole totta. Ok, mistäs sen toinen tietäisikään. Mutta mitäs kun narsistilta puuttuu nyt se kohde, mihin hän traumansa kaataa, siis sijaiskärsijä omille traumoilleen? Mitä silloin tapahtuu, jos ketään ei enää olekaan käytettävissä? Onko narsistin silloin pakko kohdata nuo asiat? Ymmärrän että se aiheuttaa häpeää, jos syyttää esim. vakeasta lapsuudesta itseään, "vika oli minussa= sen takia kohdeltiin huonosti" mikä EI pidä paikkaansa vaan vika oli karussa kohtelussa? Silti hän kivenkovaa ylläpitää kuvaa ihannevanhemmista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi