Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄÄK! Lounaan hinta

Siiri
17.08.2018 |

Olen nyt noin vuoden työttömyyden jälkeen viimeinkin työllistynyt. Ja tietysti ihan innoissani siitä. Uudessa työyhteisössä olisi mukava tutustua ihmisiin ja lounaalle lähteminen työkavereiden kanssa olisi hyvä tie siihen. Mutta kenellä on varaa käydä lounaalla??? 10,90€ yhdestä lounaasta, ihan kamalaa! Mä olen tottunut ruokkimaan sillä summalla koko meidän 5-henkisen perheen.

Ei me edes mitään ihan köyhiä olla ja mun työttömyysjaksokin pärjättiin kun sain ansiosidonnaista ja kun osaan pyörittää perhettä aika pienelläkin budjetilla. Mutta siihen tottuneena tuollainen hinta lounaasta tuntuu aivan pöyristyttävältä

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sielä lounaalla joka päivä tarvi käydä kerta on vähävarainen. Käy vain silloin tällöin.

Vierailija
2/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounarit kouraan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lounashinta.

Vierailija
4/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy alkuun jotta tutustut ja sitten harvemmin.

Itse kadun sitä kun piheilin uran alussa ja moni kontakti ja jopa mahdollinen ystävyys jäi joko luomatta tai syntyi vasta myöhemmin.

Vierailija
5/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali lounashinta.

Niin se varmaan on! Mutta kyllä se hirveältä summalta tuntuu, kun on vuoden verran pyörittänyt taloutta aika tiukalla budjetilla.

Ja totta sekin, että eihän sitä joka päivä ole pakko käydä lounaalla. Ja suunnittelinkin, että otan välillä omat eväät mukaan. Se vaan on kurjaa, kun nuo lähimmät työkaverit kaikki tuntuu lähtevän lounaalle joka päivä. Sitä ikään kuin pääsisi nopeammin osaksi porukkaa, kun olisi mukana myös näillä lounasreissuilla

Vierailija
6/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on luottokortti niin maksat sillä. Laskuhan tulee vasta kun olet jo saanut ensimmäisen palkan.

Vierailija
7/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on luottokortti niin maksat sillä. Laskuhan tulee vasta kun olet jo saanut ensimmäisen palkan.

Kyllä mulla nyt sinänsä raha riittää lounaat maksaa siihen asti, että eka palkka tulee. Tuntuu vaan niin hurjan korkealta tuo lounaan hinta. Kun oikeasti saan sillä samalla hinnalla aika hyvän aterian meidän koko perheelle.

Miehelle puhuin tästä kanssa, eikä sekään ymmärtänyt. Sanoi vaan, että lainaa mulle rahaa, jos ei omat rahat riitä. Mutta ei kyse ole oikeastaan siitä. Vaan tää on ihan korvien välissä - tuntuu pahalta maksaa omasta lounaasta noin paljon (kun vuoden verran tottunut syömään sitä mitä kaapista milloinkin löytyy, edellisen päivän tähteitä ym)

Vierailija
8/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä onko kyseisessä lounaspaikassa myynnissä sellaista "lippuvihkoa" että saa pienen alennuksen kun ostaa vaikka 10 lounaslipuketta kerrallaan. Näin on aika monessa paikassa.

Vierailija
9/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä onko kyseisessä lounaspaikassa myynnissä sellaista "lippuvihkoa" että saa pienen alennuksen kun ostaa vaikka 10 lounaslipuketta kerrallaan. Näin on aika monessa paikassa.

Ei ole mitään sellaista. Tai jos onkin, niin sellanen kortti pitäisi ottaa moneen paikkaan. Nää kun on ihan keskustan ravintoloita, joilla lounaslista ja mahdollisia ruokapaikkoja on kävelyetäisyydellä paljon598

Vierailija
10/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10,90 ei ole edes kallis hinta normaalista lounaasta Helsingissä. Moni, joiden mielestä se on liikaa, syö omia eväitä.

Vierailija
11/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10,90 ei ole edes kallis hinta normaalista lounaasta Helsingissä. Moni, joiden mielestä se on liikaa, syö omia eväitä.

On mun varmaan pakko ryhtyä ainakin välillä eväslinjalle. Jos joka päivä syö, niin pelkkiin lounaisiin menee lähes 250€/kk

huh, huh

Vierailija
12/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No wittu ota omat eväät mukaan, niin moni muukin tekee. Tai hae kaupasta jotain. Miksi tästäkin asiasta pitää ulista ja rääkyä täällä?

Vierailija
13/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten on paljon... Kun lasket elintarvikkeiden hinnat, työvoimakustannukset, vuokrat ja muut kiinteät kulut ja siihen päälle alvin, niin ei tuo Suomessa kohtuuton hinta ole.

Vierailija
14/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eväät ja sovi lounastreffit kerran viikossa. Jos et saa lounasetua

Vierailija
15/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No wittu ota omat eväät mukaan, niin moni muukin tekee. Tai hae kaupasta jotain. Miksi tästäkin asiasta pitää ulista ja rääkyä täällä?

Eikö tämä ole keskustelupalsta? Eikä täällä ole tarkoitus keskustella asioista?

Vierailija
16/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nyt sitten on paljon... Kun lasket elintarvikkeiden hinnat, työvoimakustannukset, vuokrat ja muut kiinteät kulut ja siihen päälle alvin, niin ei tuo Suomessa kohtuuton hinta ole.

Olet varmasti oikeassa. Virheellistä minulta verrata tätä kotiruoan hintaan. Kun ravintoloitsijalla toki paljon muitakin kustannuksia. Tuskin ravintolat näillä lounailla hirveän suurta katetta tekevät.

Vierailija
17/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on ihan hintansa arvoinen, kympin lounas. Siis pitäähän sen lounaspaikan yrittäjänkin saada palkkansa.

Mutta silti, syön eväitä. Meillä on oma eväspiiri täällä. Ja välillä käyn lounaalla.

Mulla on lisäksi se ongelma, että jos söisin joka päivä lounaan, niin en mahtuisi kohta näihin vaatteisiin. Koska, kuten aloittajalla, minulle jopa 8 euroa per päivä YHTEEN ateriaan on aika pöyristyttävää, kun miettii mitä sillä rahalla muutenkin saisi. Varsinkin, kun tuo 8-10 euroa kertautuu kuussa, eli käy syömässä useamman lounaan. Että sen kerran, kun laittaa kympin kiinni ruokaan, sillä pitää myös saada syödä itsensä täyteen.

Vierailija
18/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan uudessa työpaikassa käytössä lounasseteleitä? Tuolloin maksat itse siitä lounaasta vain reilun 6 euroa ja työnantaja ”loput”.

Vierailija
19/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan on ihan hintansa arvoinen, kympin lounas. Siis pitäähän sen lounaspaikan yrittäjänkin saada palkkansa.

Mutta silti, syön eväitä. Meillä on oma eväspiiri täällä. Ja välillä käyn lounaalla.

Mulla on lisäksi se ongelma, että jos söisin joka päivä lounaan, niin en mahtuisi kohta näihin vaatteisiin. Koska, kuten aloittajalla, minulle jopa 8 euroa per päivä YHTEEN ateriaan on aika pöyristyttävää, kun miettii mitä sillä rahalla muutenkin saisi. Varsinkin, kun tuo 8-10 euroa kertautuu kuussa, eli käy syömässä useamman lounaan. Että sen kerran, kun laittaa kympin kiinni ruokaan, sillä pitää myös saada syödä itsensä täyteen.

Ko. ravintolassa oli onneksi valmis annos (buffet pöydässä olisin varmasti vetänyt "koko rahan edestä"), mutta tottakai annos piti syödä kokonaan kun siitä oli kerran maksanut...  ;-)

Vaikka muuten en kyllä olisi tarvinnut sellaista määrää ranskanperunoita

Vierailija
20/63 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan uudessa työpaikassa käytössä lounasseteleitä? Tuolloin maksat itse siitä lounaasta vain reilun 6 euroa ja työnantaja ”loput”.

Valitettavasti minulla ei ole lounasetua 

Lounassetelin ansiosta ruoan hinta olisikin jo kohtuullisempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän