Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt nalkutukseen

Vierailija
17.08.2018 |

En tiedä enää, mitä pitäisi tehdä. Vaimo nalkuttaa jatkuvasti ihan kaikesta. Välillä toki aiheestakin, mutta myös mitä pienimmistä ja turhimmista asioista löytyy aina jotain valittamista. Kaikki negatiiviset asiat, joita taloudessamme tapahtuu, kääntyvät tavalla tai toisella minun syykseni. Ja kyllä, teen kyllä kotitöitä paljon (varmaan enemmän kuin vaimoni) ja huolehdin lapsista.

Tilanne on kehittynyt tällaiseksi vuosien mittaan. Lisäksi seksielämä on kuihtunut eikä häntä tunnu kiinnostavan minun asiat tai kuulumiset ollenkaan (ainakaan niin paljon kuin minua hänen). Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta hän on haluton keskustelemaan. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole nalkutusta vaan kriittistä palautetta koska vaimo on sinusta huolissaan ja ajattelee vain sinun parastasi. 

Vierailija
2/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lehmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on uusi j.ännämies.

Vierailija
4/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuommoinen nalkuttaja kun en enää ollut tyytyväinen parisuhteeseeni. Siksipä neuvoisinkin, että otat asian esille jämptisti ja samalla lopetat vaimosi ylenmääräisen miellyttämisen. Kerrot hänelle, mitä parisuhteeltanne toivot ja edellytät.

Kuulostaa valitettavasti siltä, että hän pitää sinua itsestäänselvyytenä. Tai kenties on hyvin stressaantunut/väsynyt/pettynyt johonkin. 

Vierailija
5/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen parisuhde.

Vierailija
6/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ajatus tuli nyt ihan puskista, mutta mitä jos "aseistautuisit" tulevaa keskusteluanne varten pitämällä vaikka viikon verran päiväkirjaa kaikesta, mitä olet tehnyt ja kaikesta, mistä vaimosi on nalkuttanut ko. ajalla? 

Voi olla että sun vaimolla on ns. prinsessasyndrooma (älä lähde googlettamaan, keksin tän just) eli on tottunut että sinä teet suurimman osan/kaiken eikä hänen tarvitse tehdä mitään. Tuommoinen lista auttaisi konkreettisesti häntä ymmärtämään, miten asia oikeasti on.

Siis kun jos lähdet ilman listaa keskustelemaan niin luultavasti kieltää koko asian (koska ei välttämättä huomaa/tiedosta sitä itse). 

Vierailija
7/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tuommoinen nalkuttaja kun en enää ollut tyytyväinen parisuhteeseeni. Siksipä neuvoisinkin, että otat asian esille jämptisti ja samalla lopetat vaimosi ylenmääräisen miellyttämisen. Kerrot hänelle, mitä parisuhteeltanne toivot ja edellytät.

Kuulostaa valitettavasti siltä, että hän pitää sinua itsestäänselvyytenä. Tai kenties on hyvin stressaantunut/väsynyt/pettynyt johonkin. 

Olen yrittänyt ottaa esille, mutta hän vaihtaa aina jotenkin puheenaihetta, enkä jaksa loputtomasti jankuttaa. Ainoa, mitä saan irti, on että kaikki on ”ihan hyvin”.

Vierailija
8/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Luulin että oma mies kirjoittaa.. Nalkutan kyllä yleensä aiheesta, koska mies on semmoinen "unohtelija", MUTTA tiedostan kyllä itsekin läksyttävän äänensävyni ja saan kyllä tehdä töitä itseni kanssa jotta saisin tätä tapaa minimoitua. Yritän muistaa myös kehua miestä ja muutenkin antaa positiivista palautetta koska mieheni on huomaavainen ja tekee myös kotitöitä jne.

Ehkä vaimostasi tuntuu että jää työtaakan alle ja ettet kuuntele? En tiedä, mutta myös hänen pitäisi herätä kommunikoimaan kanssasi kehittävämmin. Muutos ei ole helppo, mutta on mahdollinen. Tsemppiä ja kiitos tästä muistutuksesta myös minulle!

Vierailija
9/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aina väärässä joten paranna tapasi. 

Vierailija
10/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin tuollaista 7 vuotta. Päätös lähteä oli pitkä ja vaikea, mutta en kadu.

Vierailija
11/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ottaa esille, mutta hän vaihtaa aina jotenkin puheenaihetta, enkä jaksa loputtomasti jankuttaa. Ainoa, mitä saan irti, on että kaikki on ”ihan hyvin”.

Kun nainen sanoo, että kaikki on ihan hyvin, kaikki ei todellakaan ole ihan hyvin. Jokin on siis varmasti pielessä, joten kannattaa kysellä sinnikkäästi kunnes asia selviää.

Vierailija
12/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sorrun nalkuttamaan, kun aina ja aina vaan ne sukat on pitkin lattioita, roskat, astiat jne. pöydillä...tiskit tiskaamatta omalla vuorollaan. Jne. Miten voin olla nalkuttamatta aina välillä, kun aikuiselle miehelle ei ihan asiallinen keskustelu mene perille?

Vierailija
13/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän nalkuttaa levätessäkin kannattaa poistaa käytännön mahdollisuus, nojatuoli ulos makkarista.

Vierailija
14/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tapaillut naisia, aina kun suhde alkaa tavallaan vakiintumaan, alkaa nalkutus; Miksi sinä et tee tuota näin tai noin. Sinun pitäisi kyllä ennemmin hoitaa tuo asia näin ja näin. Kun puhut, sinun pitäisi tämä ja tämä sanoa näin ja näin jne jne jne.

Aina kun tuota tulee, lopetan suhteen tai se loppuu siihen kun alan vittuilemaan takaisin. Minä en tyrkytä omia tapojani naisille, miksi he tyrkyttävät omiaan minulle? Vielä yleensä täysin merkityksettömissä asioissa, joista ei tarvitsisi edes keskustella.

Olin naimisissa aikoinaan, ja sain tarpeekseni siitä mäkätyksestä. Uutta mäkättäjää en jaksa.

M43

Vierailija
15/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sorrun nalkuttamaan, kun aina ja aina vaan ne sukat on pitkin lattioita, roskat, astiat jne. pöydillä...tiskit tiskaamatta omalla vuorollaan. Jne. Miten voin olla nalkuttamatta aina välillä, kun aikuiselle miehelle ei ihan asiallinen keskustelu mene perille?

Tässä hyvä esimerkki. Aikuisen miehen luonnetta et voi muuttaa ja opettaa häntä kuin lasta. Jos miehesi ei häiriinny sukista lattioilla ja asioista pöydillä, niin hän ei niitä korjaa sinun takiasi. Teitä on kaksi aikuista, joten kompromisseja pitää tehdä myös sinun. Sinun pitää sietää enemmän sotkua mitä haluaisit. Miehellesi on jotkin toiset asiat elämässä tärkeitä ei kodin siisteys. Aivan turha nalkuttaa, se kuulostaa vaan naurettavalta kun aikuinen nainen yrittää opettaa aikuista miestä sisäsiistiksi =) sori vaan.

Vierailija
16/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota asia puheeksi. Kerro että asiaan on tultava muutos tai sitten tulee ero. Älä kuitenkaan ala pelleilemään vaimon selän takana. Ensin pitää erota jos toisia naisia mielii saada. Tässä mun neuvo. 

Vierailija
17/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen tapaillut naisia, aina kun suhde alkaa tavallaan vakiintumaan, alkaa nalkutus; Miksi sinä et tee tuota näin tai noin. Sinun pitäisi kyllä ennemmin hoitaa tuo asia näin ja näin. Kun puhut, sinun pitäisi tämä ja tämä sanoa näin ja näin jne jne jne.

Aina kun tuota tulee, lopetan suhteen tai se loppuu siihen kun alan vittuilemaan takaisin. Minä en tyrkytä omia tapojani naisille, miksi he tyrkyttävät omiaan minulle? Vielä yleensä täysin merkityksettömissä asioissa, joista ei tarvitsisi edes keskustella.

Olin naimisissa aikoinaan, ja sain tarpeekseni siitä mäkätyksestä. Uutta mäkättäjää en jaksa.

M43

Olen niin samaa mieltä, eihän aikuista ihmistä voi ja kuulu yrittää muuttaa omanlaiseksi. Toisen tapoja pitää ymmärtää ja osin myös sietää, se on normaalia parisuhteessa. Nalkutus ja aikuisen opettaminen ei ole kivaa, lähinnä noloa käytöstä.

Vierailija
18/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin tuollaista 7 vuotta. Päätös lähteä oli pitkä ja vaikea, mutta en kadu.

Sama. Alussa uskoin, että kaikki oli minun syytäni, mutta mikään ponnistelu tai asioiden tekeminen toisin ei auttanut. Ystävät saivat onneksi minut näkemään todellisuuden, ja otin vaimosta eron. Jälkeenpäin vasta täysin ymmärsin, minkälaista henkistä väkivaltaa minua kohtaan oli harjoitettu vuosikaudet. Nyt minulla on ihana nainen, jota ei voi verratakaan ex-vaimoon.

Älä jää tuollaiseen suhteeseen. Nalkutus on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
19/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä esimerkki. Aikuisen miehen luonnetta et voi muuttaa ja opettaa häntä kuin lasta. Jos miehesi ei häiriinny sukista lattioilla ja asioista pöydillä, niin hän ei niitä korjaa sinun takiasi. Teitä on kaksi aikuista, joten kompromisseja pitää tehdä myös sinun. Sinun pitää sietää enemmän sotkua mitä haluaisit. Miehellesi on jotkin toiset asiat elämässä tärkeitä ei kodin siisteys. Aivan turha nalkuttaa, se kuulostaa vaan naurettavalta kun aikuinen nainen yrittää opettaa aikuista miestä sisäsiistiksi =) sori vaan.

Mies voisi myös sietää sitä, että joutuu korjaamaan sukat lattialta. Nyt vaikutti siltä kuin vain vaimon pitäisi mukautua.

Vierailija
20/27 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo käänsi kaiken minun syykseni. Jopa se, että hän kolaroi autonsa oli minun syyni, vaikka en ollut edes kyydissä. Ihminen, jota joskus rakastin ja jonka kanssa menin naimisiin muuttui lasten hankinnan jälkeen hirviöksi ja henkiseksi hakkaajaksi.

Kenenkään ei tarvitse moista sietää. Ap, ota ero.

M37