Esimiehen käytös - wtf?
Avauduin jo aiemmin viikolla täällä samaan asiaan liipaten, mutta tässä kun on muutaman yön nukkunut ja asiaa miettinyt ja sulatellut, niin sitä enemmän ihmetyttää ja v***ttaa. Olen siis määräaikaisessa tehtävässä, isossa talossa ( konsernissa liki 600 työntekijää ), työni loppuu vuoden lopussa. Tähän asti esimies on ollut todella tsemppaava, kannustava, kehunut jne. Puhunut mahdollisesta organisaatiomuutoksesta ja sen myötä lisärekryistä ja vinkannut että siinä saattaisi olla saumaa. Ylipäätään olen miettinyt että jos homma hoituu hyvin niin eiköhän tästä talosta löydy jotain.
No, alkuviikolla kysyin häneltä että miltä mahtaa työtilanne näyttää kun työsopimukseni loppu lähestyy. töksäytti suoraan että mitään organisaatiomuutosta tuskin tulee joten hommiakaan ei ole. Ei pahoitellut, ei mitään. Ei yrittänyt pehmentää että näyttää epävarmalta, mutta voi jutella vaikka esimiehensä kanssa. Sanoi vaan että työtilannehan näyttää ihan hyvältä nyt ja avoimia paikkoja on tarjolla. Yksi paikka konsernissa oli parhaillaan tulossa hakuun, mutta siitäkin totesi että ei riitä kompetenssisi siihen. No juu, ei riitäkään, mutta täytyy sanoa että oli kyllä niin törkeää tykitystä koko meidän keskustelumme. En osannut oikein sanoa yhtään mitään, mihinkään. Arvaatte varmaan että työmotivaatio on tällä hetkellä melko nollissa.
Tähän asti ihan hyvät välit ollut pomon kanssa ja luulin että olemme tulleet hyvin juttuun. Työssäni ei ole ollut moitetta ja hommat on hoituneet. Oliko joku k**ust rouvan aamiaismuroihin vai mistä oikein oli kyse? Pitäisi unohtaa koko juttu ja keskittyä loppu työaika vain välttämättömien hommien tekemiseen ( ja työnhakuun siinä rinnalla ) mutta aika vaikeaa on keskittyä. Eipä paljoa huvita nähdä koko esinaista.... onneksi istutaan eri yksiköissä, mutta silti.
Kommentit (15)
Hei! Älä ota itseesi. Onhan ihan tutkittu juttu että mitä korkeammalle johtoportaassa kipuaa sitä suuremmaksi nousee psykopaattien osuus. Keskijohtoonkin vaaditaan kyynärpäitä ja itsekkyyttä ja empatiakyvystä on pelkästään haittaa.
Tsemppiä työnhakuun!
Joo, tiedossa on että päästäkseen tiettyyn asemaan pitää käyttää kyynärpäätä. silti olen ihan puulla päähän lyöty edelleen. Olen kuullut että kys. rouva ei ole minkään aurinkoisen maineessa, mutta itse olen tullut hänen kanssaan ihan hyvin toimeen. No, nyt sitten nähtiin se kolikon toinen puoli. M**ku. Joo ja kiitos - alan todellakin etsiä uutta työtä.
Älä välitä. Jos pidät muuten talosta eikä uusi paikka olisi tämän kotkan alaisuudessa, hakemusta vaan sisään! Suosittelijoiksi laitat talon sisältä ne jotka ovat olleet tyytyväisiä työhösi. Älä puhu kenellekään pahaa tästä naisesta vaan pidät mölyt mahassasi. Samalla tietysti hae muitakin paikkoja muualta.
Jätä kommentit omaan arvoonsa. Ehkei vaan halunnut antaa liikaa toiveita?
Sinuna silti hakisin niitä konsernin avoimia paikkoja. Kyllä se on silti etu, että olet jo heille hyvää työtä tehnyt eikä tarvi talon ulkopuolelta ottaa arvalla jotain tyyppiä. Kyllä sä itsevarmuudella voit osoittaa, että opit nekin uudet hommat nopeesti ja saat ne huolella tehtyä vaikkei ole aiempaa kokemusta.
Mitään puolivillaista työntekoa loppuajaksi en suosittelisi. Siinä saattaa mennä maine jo laajemmin kuin luuletkaan.
Joo kyllä mä hoidan työni kunnialla loppuun enkä rouvasta puhu pahaa kenellekään, mölyt pysyy mahassa. konsernin avoimet työpaikat ri vaan ole itselleni sopivia tällä hetkellä, laitoin sähköpostia Hr osastolle myös mutta sieltä ei ole vastattu mitään.
Näinhän sitä ajattelisi että tekemällä työt hyvin, se ehkä jotenkin palkittaisiin mutta... no, katsellaan avoimin silmin töitä muualta, tännekin kyllä ihan mielellään jäisin, mutta en enää tuon henkilön alaisuuteen ( mikä ei näköjään ole mahdollistakaan ) Ap
On mahdollista tehdä kaikki oikein ja silti hävitä.
Sun tilanne on nyt sellainen.
En tosin ymmärtänyt miksi rehellisesti vastannut esimies on maalattu tarinan pahikseksi.
Haluaisitko ennemmin että hän olisi vedättänyt sinua loppuun saakka katteettomilla lupauksilla?
En nyt ymmärrä ongelmaa. Kysyit työtilannetta ja esimies kertoi, ettei töitä talossa ole. EIkö se ole selvää? Miten sitä pitäisi aikuiselle 'pehmentää' selkeää asiaa? Ei se auta, vaikka työtaitosi tai välinne olisivat kuinka hyvät, jos ei töitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä mitään sinuun liittyvää. Saattoi olla muuten vain stressaantunut ja kiukkuinen.
Paskaa johtamista purkaa omia ongelmiaan työntekijöihin. Ei millää tavalla ammattimaista.
No ei tarvitse antaa katteettomia lupauksia, mutta ehkä asiat voisi esittää vähän pehmeämminkin. En nyt oikein ymmärrä miksi olen saanut noin paljon alapeukkuja. Onko väärin reagoida pomonsa tylyyn palautteeseen noin, varsinkin kun se tulee aika lailla puskista?!
Kyllä, tiedän että kaiken voi tehdä oikein ja silti käydä näin. No, elämä on. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Ap
Ymmärrän sinua, Ap. Hän on varmaan pyrkinyt motivoimaan sinua hyvään työsuoritukseen ja nyt sitten kertoi todellisuuden. Varmaan taustalla olleet tekijät (organisaatiomuutokset) ovat ihan tosia ja olisi hän niiden suunnitelmien muuttumista pahoittelut, jos olisi ollut pahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse antaa katteettomia lupauksia, mutta ehkä asiat voisi esittää vähän pehmeämminkin. En nyt oikein ymmärrä miksi olen saanut noin paljon alapeukkuja. Onko väärin reagoida pomonsa tylyyn palautteeseen noin, varsinkin kun se tulee aika lailla puskista?!
Kyllä, tiedän että kaiken voi tehdä oikein ja silti käydä näin. No, elämä on. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Ap
Niin kauan kun nimiä ei ole papereissa, kaikki on epävarmaa. Pomosi tuskin osaa ennustaa tulevaa työtilannetta. Eikä tuo minusta erityisen tylyä ollut. Ehkä pomollasi oli kiire, jokin haastava projekti meneillä tai väsynyt jatkuviin "onko töitä?" kysymyksiin. En ottaisi henkilökohtaisesti. Tuskin hän muistaa koko asiaa enää.
En ole kysynyt työtilanteesta yhtään kertaa koko aikana, itse otti keväällä asian puheeksi ja vihjaili mahdollisista työmuutoksista ja sen kautta työn jatkumisesta. Mitään jättimäisiä odotuksia en todellakaan ollut ladannut että töitä on jatkossakin. Minusta silti voisi yrittää edes käyttäytyä, ilmeisesti hän ei ole yhtään pahoillaan että minulle ei ole jatkossa töitä tarjolla. On tapoja ja tapoja miten asiat esitetään.
Muista kolikon kääntöpuoli.. Pomolla saattaa olla ylempänä entistä tiukempi johtaja sekä firmassa voi olla erilaisia pakotteita jotka kiristävät nutturaa. Hänellä saattoi myös olla huono päivä. Hekin kuitenkin ovat vain ihmisiä. :) Enemmän painoarvoa on sillä, miten hän kohtelee sinua jatkossa. Pää pystyyn ja kyllä työ tekijäänsä kiittää!! :) Tsemppiä!
Täällä ilmeisen moni pitää kylmän viileän tylyä käytöstä normina alapeukkujen ja kommenttien sävystä johtuen, ilmeisesti olette esimieheni kaltaisia luonteeltanne. Jotkut sentään tsemppaavat.
Olen aikuinen ihminen ja kestän kyllä vastoinkäymiset, kunhan ihmettelen esimiehen käytöstä. Toisaalta olen itse empaattinen luonne ja en esittäisi asioita noin. Ei toki tarvitse olla pahoillaan siitä että minulle ei ole jatkoa luvassa, eikä tarvitse sitä feikata. Silti se tuntuu pahalta, kyllä se teistäkin tuntuisi, ihmettelen jos ei.
Ap
Ei välttämättä mitään sinuun liittyvää. Saattoi olla muuten vain stressaantunut ja kiukkuinen.