Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako naisen olla aloitteellinen?

Otetaan selvää
17.08.2018 |

Moni nainen on vielä näinä tasa-arvon aikoina sitä mieltä, että on miehen tehtävä tehdä aloite treffeille. Sitä sitten perustellaan eri tavoin, kuten että "kyllä kiinnostunut mies lähestyy", "naisen aloitteellisuus karkoittaa miehet" tai että "miehet pitävät metsästämisestä". Myöntääpä joku, että pelkää pakkeja.
Edellisen johdosta kysyn:

Kannattaako naisen olla aloitteellinen?

Vaihtoehdot

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan selvää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen asenteellisuus ärsyttää, koska ap julistaa jo heti ktse tietävänsä, mitä mieltä naiset ovat.

Päinvastoin. Vastauksen prosentit 75/25 todistavat ennakkoasenteeni oikeaksi. Netissä korostuu passiivisten naisten vastaukset, mutta oikeassa elämässä naisetkin ovat aloitteellisia, kuten oma kokemukseni osoittaa.

Netissä nimneomaan korostuu "aloitteellisten" naisten vastaukset, koska täällä voi turvallisesti leikkiä olevansa rohkea ja voimaantunut lähestyjänainen, vaikka tosielämässä pelkääkin pakkeja niin paljon, ettei koskaan tee aloitetta kenellekään, ellei vienoa puolentoista sekunnin hymyä nurkkapöydästä lasketa sellaiseksi.

Vierailija
42/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havainto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pelkään pakkeja? Olen ollut aloitteellinen muutaman kerran ja se riitti.

Mahtaisi maailmassa olla vähän pareja, jos miehet luovuttaisivat yhtä helpolla.

Voivoi? Miesten kuuluu lähestyä ja naisen olla se haluttava osapuoli.

Miksi? Voit katsoa eläinkuntaa niin siellä kyllä komeiden uroksien perässä pörrää ne kiimaiset naaraat. Sorsat hyvä esimerkki, värikkäiden uroksien perässä juoksee ne harmaat kiimaiset naaraat. Ei ole provo, kunhan vaan haluaisin tietää mistä johtuu tuollainen ajattelutapa?

Siitä että miehet haluaa saalistaa. Näkeehän sen ihan parisuhteessakin että mies alkaa ottaa helposti itsestäänselvyytenä jos et pidä yllä sellaista ilmapiiriä että sut pitää vieläkin ”valloittaa” tai oot liian helppo.

Niin ehkä jossain jenkkileffoissa, se suomalainen perusarki toimii vähän eri tavalla. Jokainen parisuhde on tietysti erilainen mutta arki hoituu parhaiten vetovuoroa vaihtelemalla ei primitiivisin leikein, niille on oma aikansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa se. Mietin kannattaisiko ehdottaa yhdelle miehelle uutta tapaamista. Se uskoo naisten pitävän itseään rumana ja mä uskon sen pitävän itseäni rumana. Kumpikaan ei tule tekemään mitään aloitetta mihinkään suuntaan. #itsetuntoongelmat

Vierailija
44/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pelkään pakkeja? Olen ollut aloitteellinen muutaman kerran ja se riitti.

Muutama kerta ei riitä.

Miehet voi joutua tekemään kymmeniä tai satoja aloitteita.

Se on varmaan aika kuluttavaa, auttaisiko siihen jos erittelisi itselleen sen mitä piirteitä toisessa arvostaa ja rajaisi siten sitä joukkoa josta etsii kumppania?

Vierailija
45/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"naisen aloitteellisuus karkoittaa miehet"

Tämä on vain myytti joka juontaa juurensa siitä, että naiset tekevät aloitteita vain harvoin ja silloinkin vain itseään paljon tasokkaammille miehille ja kun miehet antavat pakit niin naiset luulevat että pakit johtuivat siitä että nainen teki aloitteen. Ei. Mies antoi pakit koska tasosi oli liian matala häneen verrattuna.

Naisille ei lasketa tasoja. Lue Laasasesi paremmin.

Vierailija
46/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain myytti joka juontaa juurensa siitä, että naiset tekevät aloitteita vain harvoin ja silloinkin vain itseään paljon tasokkaammille miehille ja kun miehet antavat pakit niin naiset luulevat että pakit johtuivat siitä että nainen teki aloitteen. Ei. Mies antoi pakit koska tasosi oli liian matala häneen verrattuna.

Juuri näin. Naisille kaikki vaan tapahtuu. Ja jos ei tapahdu, vika ei ole naisissa vaan miehissä.

Vierailija
47/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha totuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä lannistua. Ainakin sä yritit ja sait asiasta selvyyden. Ei pidä ajatella että vika olisi sinussa vaan niin että te ette olleet sopivia toisillenne. :)

Tottakai vika on mussa jos en kelpaa :D

Höpö höpö, sun vika on itsetunnon puute. Sinussa on varmasti paljon hyvää ja rakastettavaakin. Keskity niihin äläkä vikoihisi. :)

Et tunne mua joten et voi sanoa noin. Miten voit edes väittää ettei vika olisi mussa jos muut kelpaa mutta minä en?

Jokainen kelpaa jollekin, kukaan ei kaikille.

Jos lähipiiristä 3 eri naista kelpaa samalle miehelle mutta minä en niin täytyy olla jotain mätää.

Kannattaa nostaa katse siitä lähipiiristä vaikka ihan tuntemattomiin.

Miksi kukaan edes tahtoisi jonkun joka on kolmen lähipiirin ihmisen kanssa ollut? Maailma on heterolle puolillaan mahdollisia kumppaneita, siinä on mistä valita muutakin kuin kaverin jämät.

Vierailija
48/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla aloitteella sain elämäni miehen omakseni. Eli kannattaa.

Vierailija
49/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havainto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Voit katsoa eläinkuntaa niin siellä kyllä komeiden uroksien perässä pörrää ne kiimaiset naaraat. Sorsat hyvä esimerkki, värikkäiden uroksien perässä juoksee ne harmaat kiimaiset naaraat. Ei ole provo, kunhan vaan haluaisin tietää mistä johtuu tuollainen ajattelutapa?

Vaikka siksi, että emme ole sorsia vaan ihmisiä. Ihmisten lajissa naaras on se värikäs ja mies harmaa ja käyttäytymistä säätelee monimutkainen sosiaalinen koodisto, joka on riippuvainen ajallisesta ja kulttuurisesta viitekehyksestään. Kulttuuria toki voi muuttaa ja muutetaankin, koko ajan. Enemmistö määrittelee normit ja normaalin, joten mitä useampi tekee miehille aloitteita, sitä normaalimpaa siitä tulee.

Itse olen tehnyt elämäni suhteissa (niin seksi- kuin parisuhteissakin) kaikki aloitteet, jotka ovat johtaneet toimintaan.

Vierailija
50/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havainto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka siksi, että emme ole sorsia vaan ihmisiä. Ihmisten lajissa naaras on se värikäs ja mies harmaa ja käyttäytymistä säätelee monimutkainen sosiaalinen koodisto, joka on riippuvainen ajallisesta ja kulttuurisesta viitekehyksestään. Kulttuuria toki voi muuttaa ja muutetaankin, koko ajan. Enemmistö määrittelee normit ja normaalin, joten mitä useampi tekee miehille aloitteita, sitä normaalimpaa siitä tulee.

Itse olen tehnyt elämäni suhteissa (niin seksi- kuin parisuhteissakin) kaikki aloitteet, jotka ovat johtaneet toimintaan.

Kiva kun kutsut miehiä harmaiksi. :D

Vierailija
51/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla aloitteellinen, mutta valitettavasti miehet tulkitsevat sen negatiiviseksi käyttäytymiseksi. Sitä on joko outo "miksi tuon tarvii lähestyä?" tai helppo/tyrkky. Miehet haluavat yleensä itse "metsästää" ja lähestyä omasta mielestään kaunista naista. Tällaisten vaatimattomien lähes 30v. seinäruusunaisten on siis aivan turha edes yrittää. :D

Vierailija
52/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalouskoinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Naisille kaikki vaan tapahtuu. Ja jos ei tapahdu, vika ei ole naisissa vaan miehissä.

Onpa typerä ja asenteellinen mielipide sinulla.

Toki, jos yritit olla ivallinen, niin ohi menee. Teorioitsijanne mukaan naisille ei todella lasketa mitään yleispäteviä seksuaalisen menestyksen tasoja. Tasoteoria koskee vain miehiä.

Vierailija
53/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havainto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kutsut miehiä harmaiksi. :D

Sukupuolta tuotetaan mm vaatetuksella. Tällä hetkellä länsimaissa maskuliininen pukeutuminen on värien puolesta tummaa ja neutraalia, joten sorsiin verrattuna se on se harmaampi versio. Enää ei ole sosiaalisesti oikein sopivaa olla mikään koristeellinen dandy.

Toki nämäkin asiat muuttuvat ajan ja kulttuurin myötä.

Vierailija
54/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha totuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä lannistua. Ainakin sä yritit ja sait asiasta selvyyden. Ei pidä ajatella että vika olisi sinussa vaan niin että te ette olleet sopivia toisillenne. :)

Tottakai vika on mussa jos en kelpaa :D

Höpö höpö, sun vika on itsetunnon puute. Sinussa on varmasti paljon hyvää ja rakastettavaakin. Keskity niihin äläkä vikoihisi. :)

Et tunne mua joten et voi sanoa noin. Miten voit edes väittää ettei vika olisi mussa jos muut kelpaa mutta minä en?

Jokainen kelpaa jollekin, kukaan ei kaikille.

Jos lähipiiristä 3 eri naista kelpaa samalle miehelle mutta minä en niin täytyy olla jotain mätää.

Kannattaa nostaa katse siitä lähipiiristä vaikka ihan tuntemattomiin.

Miksi kukaan edes tahtoisi jonkun joka on kolmen lähipiirin ihmisen kanssa ollut? Maailma on heterolle puolillaan mahdollisia kumppaneita, siinä on mistä valita muutakin kuin kaverin jämät.

Huoh.. kyse on siitä että minussa on oltava jotain vikana kun en kelvannut, se tässä vaivaa että mikä minussa on vikana kun näitä tapauksia on sattunut. Ei se, etteikö muitakin miehiä olisi olemassa.

Vierailija
55/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kannattaa. Miksi jäädä odottelemaan, jos voi itsekin tehdä jotain saadakseen mieleisensä miehen.

Vierailija
56/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma asiassa on vain että jos nainen päättää tehdä aloitteen niin se on 99% varmuudella niin komea että hänellä on naisia muutenkin liikaa jonossa.

Vierailija
57/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollen ollut aktiivinen ja myös aloitteellinen osapuoli suhteissa. Ja kyllä tämä viimeisinkin suhde sai alkunsa omasta aloitteellisuudesta... enkä valita! :D

Vierailija
58/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen neuvo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aloitteellinen nettideiteissä ja huomannut, että miehille se tarkoittaa: tarjoutuu seksileikkeihin. Vaikka nimenomaan olen jo profiilissa sanonut, etten etsi seksiseuraa.

Huooh.

Jos aina käy samoin, lähestyt varmaankin aina samantyyppisiä miehiä. Kannattaisiko katsella muitakin?

Kaikki naiset lähestyy nettideiteissä ja tindereissä sitä pientä joukkoa miestä jotka ovat vain seksin perässä.

Parisuhteen perässä olevat miehet ovat naisille usein näkymättömiä koska heidän ulkonäkö ei ole ehkä yhtä kiinnostava.

No mä tein nimenomaan seksialoitteen :D ja koska eka kerta oli sen verran hyvä niin tokihan sitä halusi sitten koittaa toistekin ;) ja ihan minun aloitteestani. Siitä sitten päädyttiin tapailuun ja parisuhteeseen.  En oikein lämpene itse aloitteellisille miehille jostain syystä, vaikka on heitäkin tullut vastaan. Eivät vaan ole olleet itselleni niitä onnistuneimpia suhteita. 

Vierailija
59/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma asiassa on vain että jos nainen päättää tehdä aloitteen niin se on 99% varmuudella niin komea että hänellä on naisia muutenkin liikaa jonossa.

Niillä miehillä, joille olen itse tehnyt aloitteen, on kyllä ollut itseäni vähemmän seksikumppaneita. Ja tätä en ole kyllä tiennyt aloitetta tehdessäni. eli oletettavasti ei ole ollut jonoa oven takana... 

Vierailija
60/93 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vähän vanhanaikainen näissä asioissa, mutta kyllä minusta miehen pitää tehdä aloite. Jos olen oikein kiinnostunut, niin teen sen kyllä tiedetyksi, mutta varsinaisen aloitteen tekeminen jää miehelle. Ja jos hän ei sitä tee, niin homma kuivuu kasaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi