Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sinulla on jäänyt arvet/arpia muistoksi? Siis sinulla, jolla on arpia jossain puolella kehoa.

Vierailija
16.08.2018 |

Itselleni on jäänyt arpi käteen silitysraudasta, vahingossa kaatui silityslaudalla ja osui mun käsivarteen.

Polvet mulla on myös arpia täynnä. Lapsuudesta kun silloin tuli konttailtua ties missä.

Alahuulen alapuolella mulla oli myös pitkään arpi, siitä kohtaa mulla meni luistimen terä läpi kun mun edellä luistelukoppiin menevä horjahti luistimillaan ja terä osui suoraan mun alaleukaan. Sitä arpea ei onneksi enää paljoa huomaa.

Mikä tarina sinun arvillasi on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipalo, umppari, ihonsiirtoja, hampaat läpi alahuulen alta... noi nyt tuli mieleen.

Vierailija
2/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa sääressä hieman polven alapuolella on arpi, ollut lähes koko ikäni. Meille oli pihalle tuotu juuri jokakeväinen kuorma teräväsärmäistä rapakiveä sitomaan kuohuvaa hiekkaa. Jonnekin minulla lienee ollut kiire, sillä sekosin jalkoihini ja kaaduin. Kintussa oli kohtalaisen iso verta vuotava haava. Kunnanlääkäri ei ollut paikalla eikä ketään muutakaan hoitoalan ihmistä, joten itse sitten vain sidottiin. Dieakonissa kävi parina päivänä katsomassa, ettei haava ala märkiä. Ei alkanut, mutta aika leveäksi arpi jäi. Jos olisi tikattu, olisi jälki ollut siistimpi.

Toinen arpi on vatsalla navasta alaspäin liki alas asti, sillä olin aikanaan vatsan seudun isossa leikkauksessa. Se arpi on vain kapea viiru eikä juurikaan erotu, jos ei osaa katsoa.

Muut arvet ovatkin niin pieniä ja vähäpätöisiä, ettei niistä kannata puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntti hakkas päätä asfalttiin. Neljä tikkiä.

Pikkujuttu nuoruuden sekoiluissa.

Ei kai pitäny spreijata sen autoo. Tai tehä niit muitakaa juttui.

Oli muuten yks bad romance.

Kilttimiehii linjoil?

Anyone?

Vierailija
4/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädessäni on arpi meidän lapsuudenkodin kissan raapaisusta. Siitä on jo yli 25 vuotta. Tykkään siitä, koska se on muisto rakkaasta kissastamme. 

Polvessa on niin ikään ala-asteajoilta arpi pyörällä kaatumisesta.

Rinnassa on arpi leikkauksesta (hyvälaatuinen patti). Samassa rinnassa on pieni arpi paksuneulanäytteestä, mutta sitä ei juurikaan huomaa. 

Vierailija
5/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi isompi ja monta pientä rikkoutuneesta oven lasista.

Viisctikkiä kirveestä.

Iso arpi sirkkelistä.

Pari taltan jälkeä.

Yks pienempi kun metallitanko osu käteen. Ja toinen pieni kun metallilevy tippu sormien päälle.

Yks iso kun ranne murtu ja leikattiin.

Nää oli käsis.

Naamas/pääs:

Takaraivossa arpi kun tuttu tönäs kännis mut katuun.

Leuan alla arpi ku leikittiin hevosta lapsen.

Siilmäkulmas kun törmäsin seinän kulmaan.

Jaloissa:

Pääosin pieniä nirhaumista yms jääneitä arpia. Ei suurempia.

Vartalo:

Yks puolipisteen näköinen kun koira hyppäs ja hammas osui kylkeen.

Vierailija
6/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausarpia löytyy nilkoista ja polvista, muistoja urheilu-urakta. sektioarpi. Polvissa kun kakarana kaatuilin pyörällä. Käsivarressa terävän aaltopellin reunasta. Alahuulessa koiran pentuhampaan vekki

Vierailija
7/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muukalaislegioonassa aikoinaan räpsähti ja sain ampumahaavan vasempaan jalkaan. Minua on myös lyöty puukolla vasempaan ranteeseen sekä ammuttu ilmakiväärillä olkapäähän. Mökillä humalapäissäni kaaduin nuotioon ja oikeassa kyljessä palovammasta jäänyt arpi.

Vierailija
8/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kämmenessä arpi, kun menin lapsena liian lähelle variksenpoikasta ja sen äiti hyökkäsi, mä juoksin karkuun ja kompastuin.

Mahassa on arpia kun mä söin teininä liikaa.

Vierailija
9/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomien poistosta on jäänyt arpia jalkoihin, kädessä yksi koiran puremasta.

Vierailija
10/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. luokalla pelasimme tervapataa välitunnilla ja kaaduin. Siitä on muistona viiru vasemmassa jalassa.

Lisäksi löytyy palovamma jonka sain kun kuulin että tätini oli kuollut. Poltin itseni kiehuvalla vedellä kun järkytyin niin.

Vierailija
11/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin pyörällä kaatumisesta (leuassa), kämmenselässä saksien jättämä arpi, polvissa pyörällä kaatumisesta, huulen alla luistimesta, koiran hyökkäyksestä kasvoissa pieni, ja sitten pienempiä muita. Niin, ja raskausarvet vatsassa.

Vierailija
12/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoissa 12-vuotiaana sairastelun vesirokon arvet.

Vierailija
13/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polveen on jäänyt "ikimustelma" lapsuudesta. Keväällä oli järven rannassa pieniä jäälauttoja, joille tietenkin mentiin hyppimään (vettä max polveen). Jossain vaiheessa tietysti petti alta ja jalat ihan verillä. Muualle ei jäänyt jälkiä paitsi polveen.

Vierailija
14/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausarpia on paljon. Huulihalkion jättämä kasvoissa ja vatsassa 9 arpea on oli lyhyen aikavälin sisällä kolme tähystysleikkausta. Lonkan luona pieni arpi kun ottivat siitä lapsena luuta ikeneen halkion kohdalle.

Nuorena oli vaikea masennus joka jätti kymmeniä viiltelyarpia pääosin käsiin ja pari jalkoihin. Ovat jo vuosia vanhoja ja haalenneet niin en niitä peittelekään.

Sitten on perus sattumusten tekemiä arpia, pari tullut töissä kun osunut käsi hyllyjen teräviin ulokkeisiin tavaroita kurkottaessa ja pari pientä kissan tai koiran tekemää siellä täällä.

Vierailija
15/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmette-arpi vasemmassa reidessä, luomen poistosta6 iso kirkkovene oikeassa reidessä, lävistyksestä arpi alahuulen alla ja viiltelystä arpia ranteessa sekä lukuisia "raskausarpia" vähän kaikkialla.

Vierailija
16/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jalka jäi polkuauton renkaan väliin ja siitä seurasi melkein koko säären pituinen kirkkaanpunainen jälki, joka näytti aika karulta monta vuotta. Nykyään se on haalea muisto vain

Vierailija
17/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaatumallaa saatua arpea löytyy polvesta ja huulesta. Kämmentä koristaa paloarpi, kun sohaisin vahingossa uunin sisällä olevaa rautakehikkoa.

Yllä olevien lisäksi mulla löytyy pari 'tahallaan' hankittua arpea. Olin mukana diabetes-tutkimuksessa terveenä verrokkina, ja mahasta otettiin pala rasvakudosta ja reidestä lihassäie. Muutaman sentin arvet löytyvät kummastakin.

Vierailija
18/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse työt unohtumaan kun käsissä raapimajälkiä (ihmisten jäljiltä), sektioarpi löytyy ja lisäksi silitusraudasta & uunista jääneitä vahinkolatinkeja löytyy.

Vierailija
19/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän on täynnä 'arpia'. Samoin kaikki konkreettiset iskut on osuneet päähän. Eli arpia on päälaessa, leuassa, poskessa ja niskassa. 

Vierailija
20/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausarpia on oikeassa jalassa nilkassa ja polvessa, sen lisäksi oikeassa kädessä. molemmista polvista ja käsistä löytyy arpia kun tullut useamman kerran kaaduttua. Huulen vieressä arpi, kun keikuin tuolilla lapsena ja meni hammas huulesta läpi. Oikeassa jalassa on myös arpi palovammasta, kun laskin kuivaliukumäestä kaverin kanssa ja reisi osuikin mäen reunaan. Kyseinen arpi on hauskasti a-kirjaimen muotoinen ja sukunimi sattuu alkamaan sillä.