Mistä sinulla on jäänyt arvet/arpia muistoksi? Siis sinulla, jolla on arpia jossain puolella kehoa.
Itselleni on jäänyt arpi käteen silitysraudasta, vahingossa kaatui silityslaudalla ja osui mun käsivarteen.
Polvet mulla on myös arpia täynnä. Lapsuudesta kun silloin tuli konttailtua ties missä.
Alahuulen alapuolella mulla oli myös pitkään arpi, siitä kohtaa mulla meni luistimen terä läpi kun mun edellä luistelukoppiin menevä horjahti luistimillaan ja terä osui suoraan mun alaleukaan. Sitä arpea ei onneksi enää paljoa huomaa.
Mikä tarina sinun arvillasi on?
Kommentit (37)
Olen koko ihminen arpinen. Löytyy sektioarpi, luomen poistoja, arpeutunut sormenpää, leikatut nielurisat. Sitten on pienempää arpea, joka on tullut teloessa ja kolhiessa.
Mulla ei ole koskaan ollut tasaisen kaunis iho, joten muutama arpi ei haittaa. Sektioarpi on isoin, mutta rakkain.
Ihonsiirto arpia, kyljessä leikkausarpi, sektio arpi, vatsassa n.15cm leikkausarpi, kaulalla leikkausarpi syövän jäljiltä+yksi toinen, päässä iso arpi joka todella ruma, hiukset onneksi peittää sillon ku ne on auki, raskausarpia..
Kenenkään muun nähden en alasti kehtaa olla ku mieheni. Oli nuorena melko iso kynnys eka kertaa hänen nähden riisuutua.
Vierailija kirjoitti:
Ihonsiirto arpia, kyljessä leikkausarpi, sektio arpi, vatsassa n.15cm leikkausarpi, kaulalla leikkausarpi syövän jäljiltä+yksi toinen, päässä iso arpi joka todella ruma, hiukset onneksi peittää sillon ku ne on auki, raskausarpia..
Kenenkään muun nähden en alasti kehtaa olla ku mieheni. Oli nuorena melko iso kynnys eka kertaa hänen nähden riisuutua.
Ja pienempiä arpia tähystyksistä, luomen poistosta, pahasta ihottumasta, pikku haavereista mutta ei ne oo mitään isompien rinnalla.
Silmän alapuolella on arpi, joka syntyi 8-vuotiaana. Kompastuin, ja löin naaman pöydänreunaan ja haava piti tikata. Näkyy hieman vieläkin, vaikka ikää on jo yli 40v. Toinen (paljon isompi) arpi on sektiosta.
Mä huomasin tuossa noin kuukausi sitten, että yksi suosikkiarvistani on lähes kadonnut! Kyseessä siis arpi, joka on ollut minulla melkein syntymästä asti ja se sijaitsee hyvinkin näkyvällä sekä karvoittuvalla alueella. En edes ollut huomioinut tätä mitenkään, mutta satuttiin keskustelemaan työporukalla näkyvistä arvista, ja siinä tuli ilmi että eipä enää olekaan niin näkyvä.
Luulin aina, että arpikudos on ikuista?
Mulla on naama täynnä arpia aknen jäljiltä.
5 isoa Arpea selassä, tule leipäveitsestä..
Se silitysrauta, luomien poistot ja todella vaalea arpi oman kissan hyökkäyksestä. Kissani karkasi ovesta antoi tulla luo ja silittää, mutta kun nostin syliin niin kävi kiinni kaikilla tassuilla. Ihana kissa oli kyllä muuten, mutta ulkona aina vähän villi. Kuoli yli 10v sitten vanhuuteen.
Aurinko tekee tepposiaan. On nykyään noita teerenpaskaläiskiä otsalla ja poskipäillä. Pitänee ostaa jotain kosmeettista taika-ainetta joka niitä vaalentais. Sitruunanmehu ei taida auttaa....
Sitten auringosta myös se, että sellaisia aurinkokeratooseja... yksi on poistettu koeapalana, siitä jäi pieni jälki, jota ei kyllä huomaa kuin tarkasti katsoen. Mutta sitten oli toinen, joka hoidettiin jollakin ihme voiteella, joka rupeutti ihon hirveeseen rupeen kun se hoitava aine alkoi vaikuttaa. Rupi tietysti kului pois, mutta - vaikka lääkäri sanoikin että iho palautuisi normaaliksi - niin ei kyllä ole palautunut. Ensi alkuun se hoitovoiteelle altistettu kohta oli kuurin loppumisen jälkeen pitkän aikaan punainen kuin poltettu, ja sitten kun siitä rauhoittui, niin edelleenkin esim. kylmien säiden ja pakkasten aikaan punoitus tulee selkeästi esiin...
Käyttäkää siis tehokkaita auringonsuojavoiteita....
Voi kauhee, jos sitä lääkevoidetta olisi levittänyt varmuuden vuoksi koko pärställe... Kauhee....
Aknearvet naamassa ja raskausarvet kropassa. Neljä isompaa leikkausarpea. Joitain pienempiä. Noiden lisäksi muutenkin ruma kirjava iho. Olen aika kateellinen ihmisille, joilla on kaunis ja terve iho.
useampi rokotusarpi, kolaus kiveen, kaatuminen, sahan lipsahdus, polkupyörän jonkin osan raapaisu, mistä tuli ihan olematon naarmu, mistä tuli kuitenkin sitten arpi, kaatuminen, luomenpoisto, leikkaus
Sain teininä uunin ritilästä pari palohaavaa ranteeseen. Näkyy vieläkin arvet
Polvessa lapsena yleisellä uimarannalla lasi viilsi, sairaalassa tikattiin, tikit poistettiin, sitten kaaduin kaupan rapuissa, haava aukesi, ei tikattu . Arpi muistona siitä uintireissusta.
Useista luomenpoistoista, kirveen iskusta, kissan puremasta, silitysraudasta, pyörällä kaatumisesta, korvalehtien reitityksestä, rokotuksista, synnytyksestä ja törmäämisestä lautapinoon.
Ei tässä järjestyksessä.
Reidessä on arpi edesmenneen kissani kynsistä, sai hepulin ja loikkasi kynnet esillä syliin kun join kahvia t-paita ja pikkarit päällä. Isompia ja pienempiä luomenpoiston-arpia on 8. Hätäsektioarpi.