Isojen Tyttöjen vaatteet! Koko rasismia?
Juuri selasin yhden vaatekaupan tarjontaa ja siellä oli miesten, naisten, lasten osastot ja sitten oli isojen tyttöjen osasto jossa siis vaatteita isompi kokoisille NAISILLE. Mitä helwettiä, entä jos osasto olisi pikku tyttöjen eli vaatteita laihoille naisille? Kaiken maailman viidakko paidat väärän värisellä ihmisen alulla saa otsikot huutamaan, mutta lihavia voidaan lokeroida isojen tyttöjen vaatteilla.
Kommentit (37)
Mulle oli sairaalloisen lihavana ihan yks ja sama vaikka niitä isojen mallistoja olisi kutsuttu telttaosastoksi tai laardikasojen rievuiksi, jos sieltä olisi vaan löytynyt kunnon vaatteita. Räväköitä kuvioita, isoja kaula-aukkoja ja täysin muodottomia suoria pötkyläpaitoja, joista ei ikinä löytynyt itselle mieleisiä asuja ja hinnat tietenkin pilvissä...
Käytiin eilen kaverin kanssa shoppailemassa ja useissa vaatekaupoissa oli paidat ja housut sen kokosia, että menisivät 2,5v. tyttärelleni! Siis niin pieniä ja lapseni ei ole lihava! Piti pari kertaa oikein varmistaa, että on aikuisten naisten osastolla eikä lasten osastolla! Niissä kaupoissa taas, missä on myynnissä myös aikuisen naisen kokoisia vaatteita, on usein koot ässästä ylöspäin menneet. Miksei voida tilata suurempia määriä vaikka M-kokoa, kun se on varmaan yleisin koko ja myydään heti loppuun :( pelkkää s ja xs tarjolla, ei mahdu ees viereen.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin eilen kaverin kanssa shoppailemassa ja useissa vaatekaupoissa oli paidat ja housut sen kokosia, että menisivät 2,5v. tyttärelleni! Siis niin pieniä ja lapseni ei ole lihava! Piti pari kertaa oikein varmistaa, että on aikuisten naisten osastolla eikä lasten osastolla! Niissä kaupoissa taas, missä on myynnissä myös aikuisen naisen kokoisia vaatteita, on usein koot ässästä ylöspäin menneet. Miksei voida tilata suurempia määriä vaikka M-kokoa, kun se on varmaan yleisin koko ja myydään heti loppuun :( pelkkää s ja xs tarjolla, ei mahdu ees viereen.
Miten iso 2,5-vuotias sulla on, jos mun tytär (14v hoikka 174 cm) käyttää "teiniliikkeiden" (BikBok, Cubus, H&M jne) vaatteita kokoskaalalla xs-m?
Kauppa yrittää parantaa palvelueen että asiakkaat löytäisi sopivat tuotteet helposti. Mutta miten sitten on soveliasta kutsua (ei ainakaan) isoja tyttöjä?
Jysk on muodokkaiden,kurvikkaiden,rehevien naisten vaatekauppa. Edullisia lakanoita joka säähän .
Kiinnostaisi tietää, että mikä tämä kyseinen kauppa. Itse olen nähnyt jotain mainostettavan "isoille tytöille" viimeksi vuosia sitten. Siis nimenomaan tuolla nimikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa yrittää parantaa palvelueen että asiakkaat löytäisi sopivat tuotteet helposti. Mutta miten sitten on soveliasta kutsua (ei ainakaan) isoja tyttöjä?
Miten olisi: Vaatteita kookkaille naisille?
En tajua miksi monella merkillä plussamallisto on nimeltään generous, eli antelias. Ihan kuin isommat ihmiset olisivat jotenkin helppoja.
Miksi kääpiöille ei ole omaa mallistoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi: Vaatteita kookkaille naisille?
Ei ole asianmukaista kutsua naista kookkaaksi.
Isoluiseksi ehkä juuri ja juuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisit vilkaisemassa vaikka Halosella, niin heillä tuo "kurvikkaille naisille" suunnattu mallisto alkaa koosta 38, joka vastaa noin suunnilleen kokoa M.
Onko nämä vaatteet sitten oikeasti leikattu kurvikkaan malliselle vartalolle? Siis kapeavyötäröisille ja leveälantioisille ja isorintaisille 38-kokoisille?
Mitoitus on D-mitoitus, jos olen oikein ymmärtänyt, joka tarkoittaa sitä, että lantiolle on kaavoitettu enemmän tilaa, eli suom. lanteikkaalle vartalolle. Rintaleikkaus on kaavassa suunnilleen C-mitoitusta vastaava.
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa Petite mallistot ovat niille lyhyille kääpiöille, anteeksi lyhyille naisille kuten 163 senttisille.
Ai pygmyille, korjaan, hukkapaloille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisit vilkaisemassa vaikka Halosella, niin heillä tuo "kurvikkaille naisille" suunnattu mallisto alkaa koosta 38, joka vastaa noin suunnilleen kokoa M.
Onko nämä vaatteet sitten oikeasti leikattu kurvikkaan malliselle vartalolle? Siis kapeavyötäröisille ja leveälantioisille ja isorintaisille 38-kokoisille?
Mitoitus on D-mitoitus, jos olen oikein ymmärtänyt, joka tarkoittaa sitä, että lantiolle on kaavoitettu enemmän tilaa, eli suom. lanteikkaalle vartalolle. Rintaleikkaus on kaavassa suunnilleen C-mitoitusta vastaava.
Ja C-mitoitus on Suomessa siis yleisin.
Hoikkia naisia on vähän, heille on sitten omia vaatemerkkejä.
Fläsät sitten löytävät nuo vaatteet lokeroituna helpommin, ei tarvitse vinkua myyjälle missä on plus, korjaan plus plus plus -koot. Lihavilla harvemmin älli riittää penkomaan noita vaateräkkejä, joten hyvä ne on pitää erillään.
No eikö se "isot koot" mikä usein näkyy olevan käytössä, ole ihan neutraali, mutta informatiivinen.
kaikkihan sen tietää että isot tytöt on synonyymi lihaville mutta kun sitä sanaa ei saa käyttää
Aika moni ei nyt taida ymmärtää, että tässä ärsyttää tämä "tyttö" sana eikä se vaatteen koko.