Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isojen Tyttöjen vaatteet! Koko rasismia?

Vierailija
16.08.2018 |

Juuri selasin yhden vaatekaupan tarjontaa ja siellä oli miesten, naisten, lasten osastot ja sitten oli isojen tyttöjen osasto jossa siis vaatteita isompi kokoisille NAISILLE. Mitä helwettiä, entä jos osasto olisi pikku tyttöjen eli vaatteita laihoille naisille? Kaiken maailman viidakko paidat väärän värisellä ihmisen alulla saa otsikot huutamaan, mutta lihavia voidaan lokeroida isojen tyttöjen vaatteilla.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisit sinäkin saatana jostakin, josta olisi aiheellista loukkaantua.

Vierailija
2/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosi kauheaa, jos oma koko löytyy liian helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isoja tyttöjä  saa tytötellä?

Vierailija
4/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se rasismia. mustat on suurin osa isoista tytöistä , mutta kuvissa on vain valkoisia. ghettoass housut myös valkoisille.

Vierailija
5/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa nettivaatekaupoissa on petite-osasto pienille naisille...

Vierailija
6/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa Petite mallistot ovat niille lyhyille kääpiöille, anteeksi lyhyille naisille kuten 163 senttisille.

Vierailija
7/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy realismi. 

Vierailija
8/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se rasismia. mustat on suurin osa isoista tytöistä , mutta kuvissa on vain valkoisia. ghettoass housut myös valkoisille.

Menehän asos.comiin katsomaan Curve-mallistoa niin näet kauniita ja monivärisiä naisia.

Vierailija
9/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen naiset ovat niin lihavia nykyään, että pian ei enää kokonumerot riitä. On ruvettava tekemään vaatteita jostain kuidusta, joka venyy loputtomiin.

Vierailija
10/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se sille, miten ne on nimetty, mutta kun ne rätit on järkyttäviä, ruskeita kaapuja tai punamustia/ mustia/ sinisiä säkkejä eikä yleensä koskaan alennuksessa. 

Vierailija
11/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisit vilkaisemassa vaikka Halosella, niin heillä tuo "kurvikkaille naisille" suunnattu mallisto alkaa koosta 38, joka vastaa noin suunnilleen kokoa M. Nämä mallistot kaavoitetaan eri tavoin, aivan kuten myös Petite-mallistot ja isoille miehille suunnatut XL-mallistot. 

Mutta silti on vähintään typerää, että aikuisia naisia tytötellään. Se on alentavaa. Ei kukaan markkinoi noita miesten XL-mallistoja tai vaikka XL-Dressmania ilmaisulla "isoille pojille". 

Vierailija
12/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan isoille miehillekin vaatteita tyyliin"isoille miehille,x,xx,xxx,xxxx".Eivät he siitä loukkaannu.

Täytyyhän ne koot jotenkin erotella.Voihan vali vali.

Vierailija
13/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loukkaannun ap:n huonosta kirjoitustaidosta.

Vierailija
14/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä:en ymmärrä kun nykyään lihavaa naista sanotaan "kurvikkaaksi".Itse olen keskivertopyöreä mutta en ole kurvikas.Olen keskikohdasta iso,mutta hyvin pienirintainen eikä ole leveää p...settä eikä lantiota.

Tunnen olevani tasapaksu.Mutta vaikka rinnat ilisivat dddd,niin ei ne kurveiksi muutu,jos pituu on vaikka alle 170 ja paino jyllää pitkästi kolminumeroisena.

Itsensä pettämistä se on.Mä olen aina ymmärtänyt että kurvikkuus on "tiimalasi".Eli hoikka tai hoikahko vyötärö,isot rinnat ja leveähkö lantio.Siis sellainen josta olen itse kaukana kuin possu pohjantähdestä.

Vierailija
15/37 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas nyt ap, et sinä halua katsella meitä hieman isompia tyttöjä, jos kuljeskelemme kylillä peppu paljaana, kun sinä olet kieltänyt meiltä sopivat vaatteet. Emmekä laihdu hernekepeiksi alta aikayksikön vain siksi, että yhtenä vuonna ei olekaan tarjolla meille sopivia vaatteita. Tosin monella vaatesuunnittelijalla ja sisäänostajallakin on sellainen asenne, että kun ei tarjota isoille tytöille mitään, niin kyllä ne sitten laihtuvat.

Vierailija
16/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä aikuisten naisten tytöttelystä, oli koko mikä  tahansa. Itse suosin kauppoja, jotka käyttävät ilmaisua "pluskoot" tai nimenomaan jo mainittu "curve". Suomessa myytävät rätit ovatkin todella rumia ja muodottomia. Olenkin ostanut viimeiset 10 v. vaatteet eBaysta tai nettikaupoista suoraan. Onpa ainakin erilaista, kivoja värejä, hauskoja malleja jne. Kyllä, olen ihan tyytyväinen sekä kokooni että vaatteisiini. Enkä ole mikään siiderivalas... :D

Vierailija
17/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisit vilkaisemassa vaikka Halosella, niin heillä tuo "kurvikkaille naisille" suunnattu mallisto alkaa koosta 38, joka vastaa noin suunnilleen kokoa M.

Onko nämä vaatteet sitten oikeasti leikattu kurvikkaan malliselle vartalolle? Siis kapeavyötäröisille ja leveälantioisille ja isorintaisille 38-kokoisille?

Vierailija
18/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä:en ymmärrä kun nykyään lihavaa naista sanotaan "kurvikkaaksi".Itse olen keskivertopyöreä mutta en ole kurvikas.Olen keskikohdasta iso,mutta hyvin pienirintainen eikä ole leveää p...settä eikä lantiota.

Tunnen olevani tasapaksu.Mutta vaikka rinnat ilisivat dddd,niin ei ne kurveiksi muutu,jos pituu on vaikka alle 170 ja paino jyllää pitkästi kolminumeroisena.

Itsensä pettämistä se on.Mä olen aina ymmärtänyt että kurvikkuus on "tiimalasi".Eli hoikka tai hoikahko vyötärö,isot rinnat ja leveähkö lantio.Siis sellainen josta olen itse kaukana kuin possu pohjantähdestä.

Kyllä makkarat ja iso mahakin ovat kurveja.

Vierailija
19/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tässä loukkaantumisen aiheena isot vaatteet vai vaateketjujen käyttämä termi "isot tytöt" tai "Isojen tyttöjen vaatteet"?

Vierailija
20/37 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuuko pienet naiset tästä?

https://www.zalando.fi/petite-koot/