Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa ta:n edustaja ei tiennyt mikä on autismin kirjo.

Vierailija
16.08.2018 |

Siksi arveluttaa ottaa vastaan työpaikka, jos sellaista minulle tarjotaan.

Mitä tekisitte, jos teidän ta:n edustaja ei tietäisi tällaista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ei tarjota työpaikkaa jos menit kertomaan, että olet asperger.

Vierailija
2/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. En itsekään tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tarjottaisi? Työkykyinen aspie on miltei paras mahdollinen lisä tiimiin kuin tiimiin.

No varmaan juuri siksi kun työnantajan edustaja ei tiennyt mistä kyse. Hänelle jää mieleen et sillä on joku mielenterveyshäiriö.

Vierailija
4/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten moinen edes tulee puheeksi työhaastattelussa. kysyttittinkö että "haluatko kysyä jotain" ja sit laukasit ton puskista?

Vierailija
5/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuisin, jos hakisin töitä autismiliitosta. Muuten ei voisi vähempää kiinnostaa

Vierailija
6/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö tekisin? En koskaan kertoisi työhaastattelussa, että olen autisminkirjolla. Useimmille asiaa läheltä tuntemattomille ihmisille se tarkoittaa ”vammaista” tai ainakin”hankalaa” ( ja jälkimmäinen on kyllä usein tottakin), eikä kukaan lähtökohtaisesti palkkaa hankalaa ihmistä, vaikka se joskus varmassti olisi hyväksikin. Tämä on tietysti väärin, mutta minun tavoitteeni on työllistyä, ei taistella tuulimyllyjä vastaan ja odottaa, että maaila joskus muuttuu paremmaksi paikaksi.

Kun sitten tulisin palkatuksi, ja allekirjoitukset olisi työsopimuksessa, kertoisin esimiehelle ja hänen esimiehelleen (tai hr-osastolle) ja ojentaisin samassa keskudtelussa jonkun sopivan esitteen, joka kertoisi siitä autisminkirjon tasosta, jolla minä olen, sekä sen asettamista haasteista tai sopeutumisvaatimuksista. Tässä vaiheessa, heeivät saa sen takia enää syrjiä, vaan päinvastoin heillä on velvollisuus tarjota mahdollisimman paljon tukea. Muille en kertoisi (ellen ole päivänselvästi jokaiväisessä kanssakäymisessä normaalista poikkeava, mitä useimmat assit ja hfat eivät ole).

Vierailija
7/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtehtävä on pk-yrityksen laskutus ja reskontra. Olen hoitanut vastaavia tehtäviä 20 vuotta. Haittaako sinusta se, että olen kirjolainen näiden tehtävien hoitoa. Lisäksi minulla on koulutus alalle (KTM, joku voisi jopa sanoa että olen ylikoulutettu). Ap

Vierailija
8/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maininnut työhaastatteluissa Aspergeriani. Olen aina saanut duunit, jopa ryhmähaastattelujen jälkeen. Kun etsitään asiantuntijaa niin kannattaa puhua _asiaa_. Fiksu haastattelija tajuaa nopeasti eron osaajan ja mukaosaajan välillä.

Vierailija
9/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtehtävä on pk-yrityksen laskutus ja reskontra. Olen hoitanut vastaavia tehtäviä 20 vuotta. Haittaako sinusta se, että olen kirjolainen näiden tehtävien hoitoa. Lisäksi minulla on koulutus alalle (KTM, joku voisi jopa sanoa että olen ylikoulutettu). Ap

Minä en tietäisi haittaako vai ei, en ottaisi riskiä palkkaamalla.

Vierailija
10/10 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten moinen edes tulee puheeksi työhaastattelussa. kysyttittinkö että "haluatko kysyä jotain" ja sit laukasit ton puskista?

Sanoin ihan haastattelun alussa, että en halua katsekontaktia. Ja syyn siihen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän