Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, tiedätkö autosi kustannukset?

tonninpommi
16.08.2018 |

Autohan on suuri rahareikä. Uuden auton kaikki kustannukset voivat olla huomattavasti suuremmat kuin 1000e maksavan käytetyn auton. Uudessa autossa arvonalennus näyttelee suurta osaa joka sitten realisoituu kun autoa lähtee vaihtamaan. Joutuu maksamaan välirahaa.

Kertokaahan naiset oletteko tehneet laskelmia autojenne todellisista kilometrikuluista.
Oma autoni on Renault Megane vm 2000. Siinä ei ole tapahtunut arvonalennusta 5 vuoden omistusaikanani kuin muutama satanen. Renkaita, jakohihnan vaihtoja yms huoltoja on toki joutunut tekemään siinä missä uuteenkin autoon joutuisi. Paljastan myöhemmin tässä threadissa todelliset autoni kustannukset kunhan ensin
olen saanut vastauksia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kuin polttoainekulut.

Vierailija
2/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eikä kiinnosta. On sen verran hyvä liksa ettei tarvi välittää. Uutena aina ostan autot ja yleensä 3 vuoden päästä vaihdan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Miksi en tietäisi? Tiedän myös asumiseni kustannukset.

Vierailija
4/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän kun itse maksan bensat, vakuutukset ja huollot.

Vierailija
5/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysymys suunnattu naisille..

Vierailija
6/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. 

Vierailija
7/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska maksan autoani koskevat kulut.

Vierailija
8/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän: vakuutus 128€/v, vero 205€ v. Bensaan n 30 €/kk. Auto on Punto vm 2002.

Ei kovin kallista. Ja niin vaivatonta, ei tartte bussia odotella😊

Vierailija
9/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on tullut jo joitakin vastauksia tähän threadiin. Olen siis ketjun aloittaja.

Laskekaahan huviksenne todelliset kilometrikustannukset joita on tullut autostanne.

Omassa autossani on noin 0,20€/km kaikki kulut 5,5v ajalta.

Vierailija
10/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonninpommi kirjoitti:

No täällä on tullut jo joitakin vastauksia tähän threadiin. Olen siis ketjun aloittaja.

Laskekaahan huviksenne todelliset kilometrikustannukset joita on tullut autostanne.

Omassa autossani on noin 0,20€/km kaikki kulut 5,5v ajalta.

Miksi laskisin? En laske kilometrikustannuksia kengillekään, en hintaa per yö sängylle etc.

Vierailija
11/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Pidän tarkkaa kirjaa kaikista menoista ja tuloista. Tarkkailen myös säännöllisesti omaisuuteni arvoa.

Vierailija
12/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - sinulla on nyt 2 eri termiä eli kulut ja kustannukset. Mitä oikeasti haluat tietää eli ymmärrätkö edes termien eroa?

Vierailija
13/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tiedän vain että ihan helvetin kallista on.

Vierailija
14/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap - sinulla on nyt 2 eri termiä eli kulut ja kustannukset. Mitä oikeasti haluat tietää eli ymmärrätkö edes termien eroa?

Eli siis haluan tietää teidän autojenne kaikki mahdolliset kustannukset joltakin ajalta, vaikka omistusajaltanne: polttoaine, vakuutus, verot, katsastukset, korjaukset, huollot, renkaat, kaikki.

Sitten laskette paljonko kilometri autoilua on teille tullut maksamaan nykyisellä autollanne.

Vierailija
15/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on eräs typerimmistä kulueristä, koska kyse on vain liikkumisesta. Miksi liikkumiselle ollaan valmiit laittamaan niin kova hinta, että se on sen arvoista, vaikka kyse on tosiaan paikanvaihtamisesta?

Vierailija
16/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain tyhmä nainen, enkä millään muista, minkä verran bensa on maksanut milloinkin sinä aikana, kun olen omistanut nykyisen autoni.

Vierailija
17/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni on kulutuskapine. Vaihdan kolmen vuoden välein uutee , ajan n, 40000 km vuodessa.

Huollot, vakuutukset, kasko kaikilla herkuilla, renkaitten hotellimajoitus, bensat, käyttömaksu.

Mun autoni on työväline ja liikkuva konttori.

Tänään juuri vaihdoin vakuutusyhtiötä, kasko ja liikennevakuutus vuodessa 607 € täysillä bonuksilla. Viime kuun bensalasku 390€, auton lyhennys 406€

Koska huushollin laskut maksan kaikki itse, niin totta maar autonkin kulut tiedän.

Vierailija
18/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun maksamaan siitä ”ekstraa”, että autoni on oltava kulkuvarma. Pitkä työmatka, ei etätyömahdollisuutta, tarkat työajat, ei tarvittaessa ketään jolle soittaa että mennäänkö kimpassa, autoni levisi.

Maksan siis ilolla mielenrauhasta. Ja tiedän kulut, minähän ne maksan.

Vierailija
19/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa €/km tai €/vuosi kulut. Auto pitää olla ja siihen on minulla vara. Itse asiassa useampaan, muutama ihan vaan kehon liikuttamiseen, ja muutamia ihan ajamisen hauskuuden takia. Joo, niiden tulee olla eri laitteita.

Säälittää, että joidenkin täytyy tarkkaan laskea, että onko vara ostaa tankkia täyteen polttoainetta, tms.

Vierailija
20/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on eräs typerimmistä kulueristä, koska kyse on vain liikkumisesta. Miksi liikkumiselle ollaan valmiit laittamaan niin kova hinta, että se on sen arvoista, vaikka kyse on tosiaan paikanvaihtamisesta?

Niin siis me auton omistajathan emme näitä auton erinäisiä kuluja pääse hinnoittelemaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan