Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, tiedätkö autosi kustannukset?

tonninpommi
16.08.2018 |

Autohan on suuri rahareikä. Uuden auton kaikki kustannukset voivat olla huomattavasti suuremmat kuin 1000e maksavan käytetyn auton. Uudessa autossa arvonalennus näyttelee suurta osaa joka sitten realisoituu kun autoa lähtee vaihtamaan. Joutuu maksamaan välirahaa.

Kertokaahan naiset oletteko tehneet laskelmia autojenne todellisista kilometrikuluista.
Oma autoni on Renault Megane vm 2000. Siinä ei ole tapahtunut arvonalennusta 5 vuoden omistusaikanani kuin muutama satanen. Renkaita, jakohihnan vaihtoja yms huoltoja on toki joutunut tekemään siinä missä uuteenkin autoon joutuisi. Paljastan myöhemmin tässä threadissa todelliset autoni kustannukset kunhan ensin
olen saanut vastauksia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kustannukset koska ne menevät vain ja ainoastaan mun lompakosta kuten viimeiset 15 vuotta kun ajokortin ja auton hommasin.

Vierailija
22/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan parikymmentä snt / km. Kannattaa maksaa. Ovelta ovelle satoi tai paistoi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla maksaa n. 5 snt/km polttoaine,

Muut kulut on aika kiinteet, mm. arvonalenema n. 2 000 euroa vuodessa.

Huolto joka toinen vuosi. 

Dieselvero (käyttömaksu) on harmittavan suuri kun kilometrejä tulee vähän. 

Vierailija
24/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua laskea menojani. Riittää, että tilillä on aina tietty määrä rahaa ennen palkkapäivää. Elämä on liian lyhyt jotta haluaisin tuhlata sitä neuroottiseen kirjanpitoon.

Vierailija
25/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa yhdessä yhteensä neljä autoa. Ostohinnat tiedän, muita menoja emme laske. Ei ole ollut erityistä tarvetta.

Vierailija
26/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostanut laskea. Rahaa on ihan tarpeeksi. Hyvä palkka + säästöt, että ihan sama mitä kustantaa, mulla on vara maksaa. Omistan kaksi autoa. 

Vierailija
27/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu maksaa 50 snt/km. Tai jos tämä on valehtelukilpailu niin sanon että minulla 20  snt/km

Vierailija
28/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin autoni vuosi sitten. Tänä aikana olen ostanut kesä- ja talvirenkaat, niistä toiset uusilla vanteilla. Autoon on vaihdettu sytytystulpat, vaihdeöljyt, 2xmoottoriöljyt, raidetangon pää, 2xpyöränlaakeri, ainakin. Tällä hetkellä laskettuna hinta per kilometri on valtava, mutta miksi laskisin sitä? Tulppia ei varmaa tarvitse enää toista kertaa vaihdattaa, minun siis, näillä renkailla ajaa vielä monta vuotta. Varmaan sitten, jos samalla kipolla ajaa vaikka kymmenen vuotta, noista laskelmista voi jo päätelläkin jotain. Vähänkään uudemmassa käytetyssä kertakulut eli isompi huolto tai uudet renkaat heilauttavat laskelmaa rajusti, eikä se vastaa todellista tilannetta, koska kertakulu on satsaus tulevaan eikä menneeseen ajoon.

Vierailija
29/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonninpommi kirjoitti:

Autohan on suuri rahareikä. Uuden auton kaikki kustannukset voivat olla huomattavasti suuremmat kuin 1000e maksavan käytetyn auton. Uudessa autossa arvonalennus näyttelee suurta osaa joka sitten realisoituu kun autoa lähtee vaihtamaan. Joutuu maksamaan välirahaa.

Kertokaahan naiset oletteko tehneet laskelmia autojenne todellisista kilometrikuluista.

Oma autoni on Renault Megane vm 2000. Siinä ei ole tapahtunut arvonalennusta 5 vuoden omistusaikanani kuin muutama satanen. Renkaita, jakohihnan vaihtoja yms huoltoja on toki joutunut tekemään siinä missä uuteenkin autoon joutuisi. Paljastan myöhemmin tässä threadissa todelliset autoni kustannukset kunhan ensin

olen saanut vastauksia.

Tiedän ne eurosentin tarkkuudella koska pidän niistä kirjaa.

Tänne en kuitenkaan niitä laskelmia laita.

Vierailija
30/30 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän kulut hyvinkin tarkkaan, olen budjetoinut jo ennen hankintaa. Auto on Peugeot vm 2015, hyvin on kulkenut tähän asti eikä ole kertaakaan jättänyt tielle. Itse maksan huollot, verot, vakuutukset, katsastuksen ja bensat.

Mielestäni on ihan turha kilpailla sillä, kenellä on halvimmat kulut. Voi olla, että minun kulut on enemmän kuin sinulla ap, mutta en välitä siitä. Minulle on tärkeää omistaa suht uusi auto, koska kuluja tärkeämpää on toimintavarmuus. En ymmärrä auton tekniikasta mitään, ja ajattelen että todennäköisesti vuoden 2015 hajoaa epätodennäköisemmin kuin 2000-luvun kottero. Olen valmis hiukan maksamaankin siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi