Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan syntymäpäivät tulossa ja ahdistaa vieraiden antamat lahjat jo nyt..

Vierailija
16.08.2018 |

Pojan syntymäpäivät siis tulossa. Viime vuonna juhlat olivat mukavat. Äitini eli pojan mummi leipoi maistuvan kakun ja ystäväni (tunnettu lavahenkilö) saatiin esiintymään juhliin. Juhlista tuli pelkkiä kehuja ja kaikki haluavat niitä lisää.

Minua ja poikaa jäi tuolloin kuitenkin ärsyttämään vieraiden antamat lahjat. Laitoimme jo kutsussa ilmoituksen, että hyväksymme ainoastaan rahaa lahjaksi, sillä poika toivoisi uutta pelikonetta, eikä sellaista muuten saataisi.

Vieraat toivat lähinnä 5 euron seteleitä ja pieniä kolikoita. Minua ärsyttää suuresti, sillä panostimme todella paljon näihin juhliin ja mitä todennäköisimmin kulut juhlien järjestämiseen maksoivat enemmän kuin pojan saama lahja.

Rahalahjat olivat kokonaisuudessaan siis joitakin kymmeniä euroja. Tätä menoa saamme järjestää ainakin 10 juhlaa, jotta rahat koneeseen saadaan kasaan. :(

Pitäisikö tuosta esityksestä periä jokin lisämaksu pojalle, sillä kaikki nauttisivat siitä viime vuonna? Varmasti maksaisivat sen näkemisestä jos olisi vaikka 2e ekstraa. On epätoivoinen olo, enkä kehtaa suoraan pyytää rahaa tuhannen euron koneen hankintaan, jotta pienempiä lahjoja antavat eivät tuntisi oloaan syrjityksi. :/

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä tuhannen euron kone ja minkä ikäinen poika on?

Vierailija
62/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton trolli. Ensin ihminen kertoo saaneensa tarjoomukset ja esityksen ilmaiseksi lahjana äidiltään ja ystävältään, sitten kitisee, kun ei saanut muka "kustannuksia" peittoon.

Hei ap, mä sanon tän vaan kerran, mutta toivon mukaan otat onkeesi: mitään juhlia ei järjestetä ansaintamielessä, vaan juhlimisen ja ystävien/sukulaisten tapaamisen ilosta.

Ainoastaan kakku saatiin lahjana ja muut herkut piti itse ostaa. Pojan kokonaislahja jäi siis niin pieneksi, että jopa ne pienet herkut ja ruuat vieraille maksoivat todennäköisesti enemmän. Tuntuu vain epäreilulta.. Ap

Tuskin pitää paikkaansa. Ja joka tapauksessa, se lahja oli pojalle, ei sulle. Ei sun siitä kuulukaan "kuoria kustannuksia päältä". Ne jää aina järjestäjän vastuulle.

Vai meinasitko ottaa ensin omasi välistä.... ;-D

En vedä välistä, mutta arvostetuista juhlista pitäisi minun mielestäni jäädä plussan puolelle. Ap

Anteeksi nyt että kysyn, mutta millä ihmeen matikalla sinä edes voisit jäädä plussan puolelle kun järjestät juhlat toiselle ihmiselle etkä itsellesi? Ymmärrät kai, että kaikki lahjat ovat lahjoja sille päivänsankarille, eivätkä korvausta sinulle juhlien järjestämisestä? Vain silloin kun järjestää juhlat itselleen ja on itse se henkilö kelle lahjat tuodaan, on edes mahdollista päästä omilleen tai kaiketi peräti plussan puolelle.

Käytännössä plussalle. Ymmärrät kyllä. En tarkoittanut, että itse jäisin plussalle. Ap

Jos et tarkoittanut että itse jäisit plussalle, niin sittenhän koko valituksesi on turhaa. Lapsesi sai viime vuonna synttärilahjaksi teiltä vanhemmilta 150€ ja vierailta 50€. Hän jäi siis plussalle kokonaista 200€. Jos hän tänä vuonna saa yhtä paljon lahjoja, niin plussalla ollaan jo 400€. Ja joulukin on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ketjun, koska otsikon perusteella osui ihan omiin ajatuksiini. Pojan synttärit tulossa ja valmiiksi ahdistaa. Tosin me olemme pyytäneet, että ei tarvitse tuoda lahjaa ja jos tuo niin mielummin jotain pientä, kun osalla on tapana tuoda lahja ajatuksella isompi on parempi ja säkkikaupalla paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä