Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan syntymäpäivät tulossa ja ahdistaa vieraiden antamat lahjat jo nyt..

Vierailija
16.08.2018 |

Pojan syntymäpäivät siis tulossa. Viime vuonna juhlat olivat mukavat. Äitini eli pojan mummi leipoi maistuvan kakun ja ystäväni (tunnettu lavahenkilö) saatiin esiintymään juhliin. Juhlista tuli pelkkiä kehuja ja kaikki haluavat niitä lisää.

Minua ja poikaa jäi tuolloin kuitenkin ärsyttämään vieraiden antamat lahjat. Laitoimme jo kutsussa ilmoituksen, että hyväksymme ainoastaan rahaa lahjaksi, sillä poika toivoisi uutta pelikonetta, eikä sellaista muuten saataisi.

Vieraat toivat lähinnä 5 euron seteleitä ja pieniä kolikoita. Minua ärsyttää suuresti, sillä panostimme todella paljon näihin juhliin ja mitä todennäköisimmin kulut juhlien järjestämiseen maksoivat enemmän kuin pojan saama lahja.

Rahalahjat olivat kokonaisuudessaan siis joitakin kymmeniä euroja. Tätä menoa saamme järjestää ainakin 10 juhlaa, jotta rahat koneeseen saadaan kasaan. :(

Pitäisikö tuosta esityksestä periä jokin lisämaksu pojalle, sillä kaikki nauttisivat siitä viime vuonna? Varmasti maksaisivat sen näkemisestä jos olisi vaikka 2e ekstraa. On epätoivoinen olo, enkä kehtaa suoraan pyytää rahaa tuhannen euron koneen hankintaan, jotta pienempiä lahjoja antavat eivät tuntisi oloaan syrjityksi. :/

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tämä esiintyjä pitää siitä, että käytäisitte hänen ystävänä suorittamaa show'ta kaupalliseen tarkoitukseen saamatta mitään korvausta? Lahjat on ok, mutta toista ei saa käyttää hyväksi tuolla tavalla.

Ei häntä kiinnosta vaikka näin tekisimme. Tienaa itse sen verran paljon, että nuo muutamat kympit ovat varmasti hänelle merkityksettömiä. Ahdistaa jos ei vieläkään saataisi kassaa koneen hankintaan täytettyä, vaikka esityksen ilmaisuudesta luovuttaisiin. Ap

Sinun ja pojan on syytä oppia se tosiasia,ettei aina saa mitä haluaa.Mun mielestäni sä olet idiootti.

En odota juhlista saavan kaikkia rahoja koneeseen ja investoin tähän itsekin, mutta kun vierailijat eivät edes yritä täyttää tuota kassaa ja nauttivat eduista enemmän kuin annetun rahan edestä. Tulee mieleen hyväksikäyttö ja epäreiluus. Ap

Kutsut siis ystävät ja sukulaiset juhlimaan lapsesi syntymäpäivää ja ilmoitat millainen ja minkä arvoinen lahja kelpaa. Sitten haukut kaikki vieraat, kun rahaa ei tullut tarpeeksi. Tulee mieleen hyväksikäyttö ja epäreiluus.

En hauku vieraita, tuntuu vain ikävältä. Arvostan kyllä vieraita, mutta ei muutama euro yksinkertaisesti ole hyvä lahja. Mukavat vieraat, mutta lahjan jättävät pois kiitokseksi juhlista ja tämä ärsyttää. Ap

Vierailija
42/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tosiaan taitaa olla tosissaan. :O 

No, ongelma on pian ratkaistu, ei lapsi enää pian halua juhlia, joissa Kaija Tärisevä esiintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos tulevaisuudessa et antaisikaan niitä satasia( joita tietenkin  ITSE  annat näille lapsesi vieraille heidän synttäreillään lahjaksi), oma lapsesi saisi kerjäämättä sen laitteen nopeasti.

Ei me anneta satasia. Ap

Vierailija
44/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tämä esiintyjä pitää siitä, että käytäisitte hänen ystävänä suorittamaa show'ta kaupalliseen tarkoitukseen saamatta mitään korvausta? Lahjat on ok, mutta toista ei saa käyttää hyväksi tuolla tavalla.

Ei häntä kiinnosta vaikka näin tekisimme. Tienaa itse sen verran paljon, että nuo muutamat kympit ovat varmasti hänelle merkityksettömiä. Ahdistaa jos ei vieläkään saataisi kassaa koneen hankintaan täytettyä, vaikka esityksen ilmaisuudesta luovuttaisiin. Ap

Sinun ja pojan on syytä oppia se tosiasia,ettei aina saa mitä haluaa.Mun mielestäni sä olet idiootti.

En odota juhlista saavan kaikkia rahoja koneeseen ja investoin tähän itsekin, mutta kun vierailijat eivät edes yritä täyttää tuota kassaa ja nauttivat eduista enemmän kuin annetun rahan edestä. Tulee mieleen hyväksikäyttö ja epäreiluus. Ap

Kutsut siis ystävät ja sukulaiset juhlimaan lapsesi syntymäpäivää ja ilmoitat millainen ja minkä arvoinen lahja kelpaa. Sitten haukut kaikki vieraat, kun rahaa ei tullut tarpeeksi. Tulee mieleen hyväksikäyttö ja epäreiluus.

En hauku vieraita, tuntuu vain ikävältä. Arvostan kyllä vieraita, mutta ei muutama euro yksinkertaisesti ole hyvä lahja. Mukavat vieraat, mutta lahjan jättävät pois kiitokseksi juhlista ja tämä ärsyttää. Ap

Juhlat ovat lapsen juhlat, ei rahankeruutapahtuma.

Lahja ei ole juhlan järjestäjälle, vaan tapa, jolla ilahdutetaan päivänsankaria.

Lahjassa ajatus on tärkein, ei arvo.

Jos lapsi säästää johonkin toivomaansa asiaan/esineeseen/laitteeseen, voi TOIVOA rahaa lahjaksi, ei edellyttää rahalahjaa.

Lapsilla on usein monet juhlat vuodessa tai jopa lyhyessä ajassa, eikä suinkaan voi olettaa, että kaikilla on varaa ostaa parinkympin lahja jokaiselle kaverille. Ei voi myöskään tietää sukulaisten tai ystävien rahatilannetta, eikä se muille kuulukaan.

Vierailija
45/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahja ei ole juhlan järjestäjälle, vaan tapa, jolla ilahdutetaan päivänsankaria.

Jos lapsi säästää johonkin toivomaansa asiaan/esineeseen/laitteeseen, voi TOIVOA rahaa lahjaksi, ei edellyttää rahalahjaa.

Lapsilla on usein monet juhlat vuodessa tai jopa lyhyessä ajassa, eikä suinkaan voi olettaa, että kaikilla on varaa ostaa parinkympin lahja jokaiselle kaverille. Ei voi myöskään tietää sukulaisten tai ystävien rahatilannetta, eikä se muille kuulukaan.

Niinhän se tietenkin menee, että ihmisillä ei silloin ole varaa kun pitäisi jotain antaa ja saada päälle vielä täydet vastineet niille rahoille. Muulloin on kyllä varaa.

Musta on ihan reilua periä rahaa käytetystä palvelusta. Oli se sitten herkullinen kakku tai hieno esitys. Ap

Vierailija
46/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama kuin joskus hääketjuissa: lahjan arvo lasketaan sen mukaan, kuinka paljon häissä syö ja juo. Aargh.

Lahja ei ole pääsymaksu juhliin.

Vierailija
47/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton trolli. Ensin ihminen kertoo saaneensa tarjoomukset ja esityksen ilmaiseksi lahjana äidiltään ja ystävältään, sitten kitisee, kun ei saanut muka "kustannuksia" peittoon.

Hei ap, mä sanon tän vaan kerran, mutta toivon mukaan otat onkeesi: mitään juhlia ei järjestetä ansaintamielessä, vaan juhlimisen ja ystävien/sukulaisten tapaamisen ilosta.

Ainoastaan kakku saatiin lahjana ja muut herkut piti itse ostaa. Pojan kokonaislahja jäi siis niin pieneksi, että jopa ne pienet herkut ja ruuat vieraille maksoivat todennäköisesti enemmän. Tuntuu vain epäreilulta.. Ap

Tuskin pitää paikkaansa. Ja joka tapauksessa, se lahja oli pojalle, ei sulle. Ei sun siitä kuulukaan "kuoria kustannuksia päältä". Ne jää aina järjestäjän vastuulle.

Vai meinasitko ottaa ensin omasi välistä.... ;-D

En vedä välistä, mutta arvostetuista juhlista pitäisi minun mielestäni jäädä plussan puolelle. Ap

Anteeksi nyt että kysyn, mutta millä ihmeen matikalla sinä edes voisit jäädä plussan puolelle kun järjestät juhlat toiselle ihmiselle etkä itsellesi? Ymmärrät kai, että kaikki lahjat ovat lahjoja sille päivänsankarille, eivätkä korvausta sinulle juhlien järjestämisestä? Vain silloin kun järjestää juhlat itselleen ja on itse se henkilö kelle lahjat tuodaan, on edes mahdollista päästä omilleen tai kaiketi peräti plussan puolelle.

Vierailija
48/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin otsikon perusteella, että kyse on ihmisistä jotka antavat ihan liikaa lahjoja, niin että ne eivät mahdu mihinkään ja lapsesta tulee materialisti. :D

Vierailija
49/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suurella summalla sinä ja pojan toinen vanhempi osallistuitte pelikoneeseen viime vuonna synttäreillä? Entä viime jouluna?

Kuinka suurella summalla yleensä te vanhemmat otatte pojalle syntymäpäivä- ja joululahjoja? Entä isovanhemmat?

Me laitetaan tasan 150 euroa per juhla. Tällä summalla toivoisin, että vieraat laittaisivat n. 20 euroa/kpl.

Tosiaan toivoisin, että saadaan enemmän rahaa tänä vuonna. Ap

Kuinka suurella summalla lapsen isovanhemmat ja mahdolliset kummit panostavat lapsesi synttäreihin? Entä paljollako antavat jouluna lahjoja?

Vierailija
50/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi pohtia jotain muuta tapaa ansaita rahaa, kirppari tms. Synttäreitä ei todellakaan järjestetä tienaamisen tähden. Tarkoitus on pitää hauskaa läheisten ja ystävien kanssa. Lahjat ja niiden arvo on täysin toissijaista.

Vierailija
51/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suurella summalla sinä ja pojan toinen vanhempi osallistuitte pelikoneeseen viime vuonna synttäreillä? Entä viime jouluna?

Kuinka suurella summalla yleensä te vanhemmat otatte pojalle syntymäpäivä- ja joululahjoja? Entä isovanhemmat?

Me laitetaan tasan 150 euroa per juhla. Tällä summalla toivoisin, että vieraat laittaisivat n. 20 euroa/kpl.

Tosiaan toivoisin, että saadaan enemmän rahaa tänä vuonna. Ap

Täähän on hyvä rahanansaitsemiskeino. Kiitti vinkistä. Alan järjestää juhlia ja vieraat saavat luvan tuoda

rahaa.

Vierailija
52/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se tietenkin menee, että ihmisillä ei silloin ole varaa kun pitäisi jotain antaa ja saada päälle vielä täydet vastineet niille rahoille. Muulloin on kyllä varaa.

Musta on ihan reilua periä rahaa käytetystä palvelusta. Oli se sitten herkullinen kakku tai hieno esitys. Ap

Tuolla logiikalla kannattaa sitten periä suoraan pääsymaksu. Eihän se lahjaraha kumminkaan sinun talouskassaasi mene vastineeksi kakusta.

Meillä kyllä tarjotaan kakkua ihan kaikille, oli sitä lahjaa tai ei.

Vierailija
53/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneton trolli. Ensin ihminen kertoo saaneensa tarjoomukset ja esityksen ilmaiseksi lahjana äidiltään ja ystävältään, sitten kitisee, kun ei saanut muka "kustannuksia" peittoon.

Hei ap, mä sanon tän vaan kerran, mutta toivon mukaan otat onkeesi: mitään juhlia ei järjestetä ansaintamielessä, vaan juhlimisen ja ystävien/sukulaisten tapaamisen ilosta.

Ainoastaan kakku saatiin lahjana ja muut herkut piti itse ostaa. Pojan kokonaislahja jäi siis niin pieneksi, että jopa ne pienet herkut ja ruuat vieraille maksoivat todennäköisesti enemmän. Tuntuu vain epäreilulta.. Ap

Tuskin pitää paikkaansa. Ja joka tapauksessa, se lahja oli pojalle, ei sulle. Ei sun siitä kuulukaan "kuoria kustannuksia päältä". Ne jää aina järjestäjän vastuulle.

Vai meinasitko ottaa ensin omasi välistä.... ;-D

En vedä välistä, mutta arvostetuista juhlista pitäisi minun mielestäni jäädä plussan puolelle. Ap

Anteeksi nyt että kysyn, mutta millä ihmeen matikalla sinä edes voisit jäädä plussan puolelle kun järjestät juhlat toiselle ihmiselle etkä itsellesi? Ymmärrät kai, että kaikki lahjat ovat lahjoja sille päivänsankarille, eivätkä korvausta sinulle juhlien järjestämisestä? Vain silloin kun järjestää juhlat itselleen ja on itse se henkilö kelle lahjat tuodaan, on edes mahdollista päästä omilleen tai kaiketi peräti plussan puolelle.

Käytännössä plussalle. Ymmärrät kyllä. En tarkoittanut, että itse jäisin plussalle. Ap

Vierailija
54/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiltti, sano että tämä on vain trolli.

Vedätät meitä vain huvikses. Et voi mitenkään olla tosissaan, niin ulkoavaruudesta noi kommenttisi ovat.

Vierailija
55/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla kannattaa sitten periä suoraan pääsymaksu. Eihän se lahjaraha kumminkaan sinun talouskassaasi mene vastineeksi kakusta.

Meillä kyllä tarjotaan kakkua ihan kaikille, oli sitä lahjaa tai ei.

En kehtaa pyytää pääsymaksua. Kakku on ilmainen kaikille vieraille. Ap

Vierailija
56/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiltti, sano että tämä on vain trolli.

Vedätät meitä vain huvikses. Et voi mitenkään olla tosissaan, niin ulkoavaruudesta noi kommenttisi ovat.

En ymmärrä mistä ulkoavaruudesta oikein puhut. Ap

Vierailija
57/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän olimse pitkä ketju jossa mietittiin sopivia hintoja syntymäpäivätarjoiluille ja muille palveluille kuten narikalle. Myös vessankäyttömaksu siinä mainittiin. Etsi vaan se ketju niin saat tosi paljon vinkkejä, miten voit seuraavilla synttäreillä rahastaa kunnolla!

Vierailija
58/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkullinen kakku ja lavahenkilö - wow! Kyllä tuosta hyvästä olisi pitänyt vähintään 50€ maksaa

Oikee show&dinner!

Vierailija
59/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jo viime vuonna on alkanut säästäminen niin kyllä ipana vuodessa tonnin saa kasaan. Kerää pulloja, auttelee pikkurahasta mummoja tai sinua, myy vanhoja romujaan, säästää joka sentin

Pyydä lavaystävääsi vetämään parempi show tänä vuonna

Vierailija
60/63 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sä otse annat lahjaksi näille vieraille kun menet heille juhlimaan lapsen synttäreitä?

Viisaampaa olisi ensin kysyä vierailta että hei haluatteko tulla meille katsomaan esitystä X ja hintaan 20€

Ne tulisivat jotka haluavat kyseisen esittksen nähdä. Synttärit sitten erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän