Mitä teette yhdesaä pariskuntana?
Meillä lapset jo lähes lentäneet pesästä ja yhteistä aikaa on aika paljon. Emme tee arkisin oikein mitään yhdessä ja viikonloppuisin käymme kylässä tai kaupungissa kahvilla. Joskus matkustetaan. Mitä te teette yhdesä pariskuntana esim. arkisin töiden jälkeen?
Kommentit (110)
Seksiä, ulkoilua, juttelua, telkkarin (netflixin) katsomista, pelaamista (korttia tms).
Tehdään yleensä parin tunnin koiran ulkoilutuslenkki.
Illalla sitten kauppaan, ei joka ilta.
Puuhaillaan pihalla, leikitetään koiraa, ehkä pikkuremppaa...
Telkkaria ei katsota, kun ei sitä edes ole.
Meidän yhteinen kiinnostus on esimerkiksi elokuvat. Mutta tehdään siis ihan arkisia juttuja. Leikitään lapsen kanssa, lenkitetään koiraa, käydään uimahallissa, kokataan, leivotaan jne.
Riidellään, katotaan tv:tä joskus, joskus kävellää johonkin, käymme yhdessä ruokaostoksilla, syömme yhdessä välillä.
Tilataan ruokaa ja shoppaillaa.
Nussitaãn aamusta iltaan. Vihdoinkin voi voihkia niin että talo raikaa.
Ihan tavallisia kotikuttuja arkisin: kaupassa käyntiä, kokkausta, siivousta, pyykkejä, autojen pesua, pihahommia, lenkkeilyä jne. Joskus vaan katsellaan jotain leffaa, jos ei muuta jaksa/viitsi. Viikonloppuisin käydään leffassa, konsertissa, näyttelyssä tai ulkona syömässä. Joskus shoppaillaan. Lomilla yleensä suunnataan ulkomaille. Huushollissa yksi lukiolainen.
Käydään kaupassa ja tehdään hyvää ruokaa, suunnitellaan menuita perheen ja suvun yhteisiin juhliin, joita meillä on aika usein. Laitetaan kuntoon pihaa (ikuisuusprojekti) ja veneillään. Talvella remontoidaan (ikuisuusprojekti) ja pimeinä talvi-iltoina istutaan vaan takan ääressä, jutellaan, saunotaan...
🇺🇦🇮🇱
Kattelette leffoja... huhu missä on kaikki intohimo? Todella tylsät parisuhteet jos elämä pyörii töllön ja ostosten ympärillä.
Käydään kävelyllä, jossa vaihdetaan päivän kuulumiset. Lisäksi ulkona on monenmoista keskusteunaihetta ja saa raitista ilmaa sekä liikuntaa. Kotona tehdään ruokaa, syödään, katsellaan telkkaria, surffataan netissä (josta myös usein löytyy tarinanaihetta), harrastetaan seksiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kattelette leffoja... huhu missä on kaikki intohimo? Todella tylsät parisuhteet jos elämä pyörii töllön ja ostosten ympärillä.
Kauanko tämä intohimoinen on ollut parisuhteessa?
Ei tehä yhtään mitään iltaisin. Syödään ja töllöä siis.
Laitetaan ruokaa yhdessä. Käydään lenkillä tai uimassa. Pelataam videopelejä ja katsellaan sarjoja.
Minulle kumppani on sellainen jonka kanssa on samat mielenkiinnonkohteet ja vapaa-aikaa oikeasti vietetään yhdessä.
Katsotaan telkkaria, joskus lenkkeillään yhdessä, käydään kaupassa tms. asioilla ja monesti vähän ajelulla siinä samalla, joskus geokätköillään, kuunnellaan musiikkia, pelataan tietokonepelejä (tai monesti mä katson kun mies pelaa), jutellaan kaikenlaista, tehdään kotitöitä, luetaan kirjaa tai siis mä luen miehelle ääneen kun hänen on työlästä lukea lukihäiriön takia.
Meillä on vielä teini kotona mutta näitä on tullut/ja tulee tehtyä:
- rakennettu 2 taloa, 3. suunnitelmissa
- matkustellaan
- katsotaan dokumentteja ja keskustellaan paljon, luetaan paljon
- ajellaan vaikka naapurikaupunkiin kahville/syömään/johonkin kissanristiäisiin
- laitetaan päivittäin ruokaa yhdessä, kutsutaan perhettä ja ystäviä syömään
- katsellaan tietty tv:tä
- rakastellaan
- nautitaan arjesta
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset jo lähes lentäneet pesästä ja yhteistä aikaa on aika paljon. Emme tee arkisin oikein mitään yhdessä ja viikonloppuisin käymme kylässä tai kaupungissa kahvilla. Joskus matkustetaan. Mitä te teette yhdesä pariskuntana esim. arkisin töiden jälkeen?
Mun lapset asuvat vielä kotona, mutta nuorin on jo ysiluokkalainen ja vanhempi abi, joten minulla ja miehelläni on paljon yhteistäkin aikaa.
Arkisin töiden jälkeen otetaan ihan ensimmäisenä kahvia. Sit ihmetellään syömisiä jos jääkaapissa ei ole valmiina eilisiä tähteitä tai jonkun ruoan tarpeet. Jos pitää kauppaan mennä, niin aika usein mennään sinne yhdessä, jos on ruoanlaiton aika niin mä hoidan ruoanlaiton muuten mutta mies (ja usein lapset) tekee sit salaatin tai pilkkoo jos on jotain sellaisen tarvetta.
Ruokailun jälkeen mennään pötköttelemään sängylle, usein mun lapset tulee siihen samalle pedille loikoilemaan, ei välttämättä puhuta edes mitään; joku lukee lehteä, joku pelaa kännykällä tms. Mut ollaan vaan lähekkäin.
Sit vähän ajan päästä käydään kävelyllä. Tuo on se kohta kun mun teinit häviää kuin pieru Saharaan :)
Lenkin jälkeen suihku ja joku sillä hetkellä käsillä oleva tv-sarjan jakso, me katsotaan paljon HBO:n, Netflixin tai Areenan jaksoja. Ja illan sarjan jälkeen mennään maate.
Nyt tuo vähän tulee muuttumaan kun harrastukset taas syksyn myötä alkavat, mutta ei ihan hirveästi.
Viikonloppuisin saatetaan lähteä ex tempore käymään jossain näyttelyssä, kyläilemään, ajelulla muuten vaan, shoppailureissuille, jonnekin markkinoille mitä nyt on sattunut viikon aikana kuulemaan että lähistöllä tapahtuu. Mun lapset joko tulee tai ei mukaan, omien menojensa ja viittimisiensä mukaan.
Käydään melkein joka ilta yhdessä kävelyllä. Saunotaan parikin tuntia kerrallaan yhdessä ja parannetaan samalla maailmaa. Kehitetään uusia "bisnesideoita" joista vain muutamaa on sitten tehty käytännössä. Tehdään metsätöitä yhdessä ( tai mies moottorisahalla ja minä raivaussahalla mutta samalla palstalla jne). Tehdään yhdessä kotitöitä. Ja kaikkea aikaa ei tosiaankaan vietetä yhdessä vaan kummallakin on omiakin juttuja mutta monesti. Iistä sitten jutellaan yhdessäkin saunassa.
Näitä samoja kuin edellä mainitut.
Tavallista, niin tavallista. Turvallista ( ja vähän tylsää)
Ihan normaalia arkea vietetään. Tehdään töitä perheyrityksessä yhdessä. Hoidetaan kotityöt, hoidetaan puutarhaa, rempataan taloa. Luetaan, katsotaan televisiota ja jutellaan paljon. Suunnitellaan tulevaa. Kyläillään lähinnä sukulaisissa. Kuskataan teinejä harrastuksiin.
Ja sitten totuus : suurin osa teistä töllöttää telkkaria, näplää älypuhelinta, akka mököttää, kun ukko kittaa kaljaa autotallissa.
Eiks niin? 😉
Kaikkea. Lenkkeillään, treenataan, telttaillaan, laitetaan ruokaa, katsotaan elokuvia ja sarjoja, pelataan, tavataan kavereita, kyläillään vanhemilla, käydään elokuvissa jne.
Perus asioita siis. Vietetään kaikki vapaa-aika yhdessä.