Mitä teette yhdesaä pariskuntana?
Meillä lapset jo lähes lentäneet pesästä ja yhteistä aikaa on aika paljon. Emme tee arkisin oikein mitään yhdessä ja viikonloppuisin käymme kylässä tai kaupungissa kahvilla. Joskus matkustetaan. Mitä te teette yhdesä pariskuntana esim. arkisin töiden jälkeen?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois hauska tietää näiden vanhojen parisuhteiden kanssa, että jos molemmat olisivat tinderissä, kuinka moni parisuhde jatkuisi ja valitsisivat kuvan perusteella toisensa..
Totta! Mä edelleen valitsisin mun miehen, mutta saattaa olla, että
mies ei valitsisi minua :D. Olen viisikymppinen ja mies muutaman vuoden nuorempi.
Mun ulkonäkö rupsahtanut parissa vuodessa aika paljon.
Mutta toistaiseksi menee hyvin ja ollaan onnellisia.
Olin sellainen peikkopoika, kun mentiin yhteen, välillä olin ihan ihmisen näköinen, nyt olen vanha menninkäinen.
Vaimoni on kaunis aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea. Lenkkeillään, treenataan, telttaillaan, laitetaan ruokaa, katsotaan elokuvia ja sarjoja, pelataan, tavataan kavereita, kyläillään vanhemilla, käydään elokuvissa jne.
Perus asioita siis. Vietetään kaikki vapaa-aika yhdessä.
Meillä samat suunnilleen, mutta telttailua en laske ihan perusasiaksi
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te tylsiä! Meillä kaikki vapaa-aika kuluu eläimellisen seksin merkeissä. Heti vapaapäivän aamulla aloitamme, ja noin puolen päivän aikaan pidetään lounastauko. Seuraava tauko on illallisaikaan joskus kuudelta, minkä jälkeen on vielä iltapanot. Ja seuraavana aamuna uudestaan,
Eläimellustä seksiä aamusta iltaan harrastettiin parikymppisenä. Nykyisin harrastetaan tuttua ja turvallista avioseksiä joka toinen päivä. Yhdessä 35 v.
Kaikkea.Käydään lenkillä juoksemassa, suunnistamassa , kuntosalilla ja talvella hiihtämässä.Lisäksi käydään kielikurssilla kerran viikossa.Remontoidaan yhdessä, lähinnä minä apulaisena.Ruokaa ei laiteta yhdessä, sen hoidan minä.Viikonloppuisin käydään kauppareissulla ja kylässä joskus.Lomilla matkusteltu ympäri maailmaa.Yhdessä oltu 35 vuotta, samat kiinnostuksen kohteet molemmilla.
Katsellaan netflixiä, käydään salilla,, luetaan toisillemme vuoron perään päivän uutisotsikoita ja äimistellään niitä.
Käydään konserteissa ja ystävillä ja sukulaisilla.
Tehdään ristikoita, käydään kaupassa, lenkillä, saunassa. Pelataan tietokoneella yhdessä moninpelejä. Ja rakastellaan muutamana päivänä viikossa, välillä koko päivä, jos sellainen saadaan kaksin.
50+
Emme tee yhdessä enää muuta kuin hoidamme laskut yhteistuumin...odotan, että lapset lentävät pesästä ja pääsemme molemmat omillemme mekin
Me emme asu yhdessä, mutta kun päästään viettämään yhteistä aikaa niin:
- käydään lenkillä tai salilla ja joskus kokeillaan jotain ihan uutta lajia kuten kiipeilyä
- tehdään ruokaa yhdessä tai käydään ulkona syömässä
- mennään leffaan
- käydään kaupassa
- nukutaan päikkärit lähekkäin ja keksitään kaikkea muutakin mitä siellä sängyssä voi tehdä
- ostetaan toisillemme lähinnä elämyslahjoja joten sitä kautta tulee myös yhteistä tekemistä
- matkustellaan ja haaveillaan matkustelusta
- pervoillaan
Ei tehdä mitään yhdessä. Ei katsota edes tv:tä yhdessä. Meillä ei ole ollut mitään yhteistä tekemistä moneen vuoteen.
Tässä odotellaan, että lapset muuttaa omilleen, niin sitten laitetaan lusikat jakoon mekin.
Vierailija kirjoitti:
Eiko kukaan ryyppää yhdessä/vuorotellen vkloppuisin? Me ainakin
Nuorena joo. Kokemuksesta voin sanoa että tuo elämäntapa ei tuo yhtään mitään hyvää kenenkään parisuhteeseen. Harmittaa, että käytin omasta elämästäni kymmenen vuotta baareissa notkumiseen ennen kuin pysähdyin oikeasti miettimään, mikä minulle on tärkeää ja mistä onnellisuus koostuu.
Ostamme huonokuntoisia asuntoja ja remppaamme niitä harrastuksena. Sitten vuokrataan niitä. Ei tule koskaan aika pitkäksi.
Exän kanssa eitehty yhdessä koskaan mitään, kun ex ei halunnut. Yhdessä olimme 20 vuotta eikä käyty sinä tuona aikana kertaakaan esim elokuvissa tai teatterissa. Ikinä ei ole exän kanssa yövytty yhdessä hotellissa tai käyty tapahtumissa.
Nyt minulla on miesystävä, jonka kanssa on tehty vaikka mitä. Kalasteltu, mökkeilty, tehty moottoripyöräreissuja, soitellaan usein, viihdytään toistemme seurassa. Paljon rakastellaan ja keskustellaan eri asioista.
Matkustellaan, käydään katsomassa balettia, vieraillaan taidemuseoissa, tehdään pyöräretkiä, shoppaillaan, käydään ravintoloissa, höpötellään hupsuja, luetaan kirjoja ääneen, käydään luistelemassa ja uimassa, keskustellaan syvällisiä, käydään kahviloissa, nauretaan ihmisille Facebookissa, saunotaan, ollaan vaan lähekkäin... kaikenlaista.
Jutellaan, matkustetaan, katsotaan Netflixiä, käydään keikoilla, konserteissa, näyttelyissä, museoissa, leffassa ja oopperassa, pyöräillään, vaelletaan, retkeillään, melotaan, pelataan lautapelejä, käydään baareissa, pelataan jalkapalloa, nähdään ystäviä.
Ollaan yhdessä kaikki mahdollinen vapaa-aika. Pelataan, ulkoillaan, käydään kalassa ja metsällä, kahvitellaan ystäviä, vältellään sosiaalisia tilanteita ja käperrytään sohvalle sylikkäin katsomaan netflixiä. Ollaan toimiva symbioosi.
Ollaan oltu kohta parikymmentä vuotta yhdessä. Ei tehdä oikeastaan mitään yhdessä, ei käydä aktiivisesti missään yhteisriennoissa tai tietoisesti harrasteta (paitsi "sitä" joskus, tsi-hi-hi-hi-hi). Meillä toki tilanteena lapsiperheen arki. Lapset ovat tärkeintä molemmille.
Asiasta on kyllä puhuttu, vähän vitsailtukin että onkohan kovin "normaali" kuvio. Minä en ylipäätään halua harrastaa mitään porukassa vaan yksin esimerkiksi treenaan kotona, en julkisella salilla. Ja arvostan kovasti myös vaimon itsenäisyyttä ja itsetuntoa - heh, ja feminismiä. Kumpikaan meistä ei tykkää, että toinen roikkuisi kintuissa vaatimassa muodon vuoksi ja naapureille näyttääkseen jotain paita-ja-perse-edustamista kylänraitilla.
Meillä kaksi alakouluiläistä lasta, jotka voi jättää max pariksi tunniksi keskenään kotiin. Perheen yhteisten juttujen lisäksi pariskuntana
- luetaan yhdessä viikonlopun sanomalehdet ja kommentoidaan niitä toisillemme
- käydään kävelyllä
- käydään leffassa
- katsotaan tv:tä, netflixiä
- saunotaan talvella
- käydään taidenäyttelyssä
- lounastetaan yhdessä ulkona silloin tällöin
- harrastetaan seksiä
- siivotaan
- käydään uimassa
- tehdään ruokaa ja juodaan samalla lasilliset viiniä
- tehdään pihatöitä
Kun lapset ovat yökylässä, niin syödään ulkona, käydään leffassa, harrastetaan aamuseksiä, ulkoillaan metsässä.
Matkustelua, kuntoilua ja mökkeilyä harrastetaan varmasti keskenämme, kun lapset tuosta itsenäistyvät enemmän.
On tosi tärkeää etsiä niitä yhteisiä juttuja pariskuntana ennen kuin lapset muuttavat pois kotoa.
- harrastetaan aamuseksä
- mökkeillään, kahdestaan tai koko perheen kanssa
- saunotaan yhdessä
- uidaan järvessä yhdessä
- moottoriveneellä tehdään veneretkiä, kahdestaan tai koko perheen kanssa
- käydään poimimassa sieniä
- käydään poimimassa mustikoita ja ahomansikoita
- kokataan ruokaa yhdessä (mies grillaa lihat, minä teen grillikasvikset ja salaatit)
- juodaan valkoviiniä kohtuudella
- luetaan dekkareita (välillä luetaan vuoronperään sama kirja, jos toisen mielestä kirja on ollut hyvä)
- matkustetaan ulkomaille lomamatkalle yhdessä 2 krt vuodessa kahdestaan
- katsotaan Netflixiä yhdessä
- käydään ulkona syömässä kahdestaan tai koko perheen kanssa
- lasketellaan kahdestaan tai koko perheen kanssa
- tehdään puutarhahommia (ja työsarkaa löytyy)
- kunnostetaan puutarhakalusteita ja maalataan terassin aitaa
- otetaan aurinkoa yhdessä
- käydään kutsuilla tai iltapukujuhlissa yhdessä
- käydään teatterissa tai musikaalissa 1 krt / vuosi kahdestaan
- pelataan lautapelejä / shakkia
- harrastetaan aamuseksä
- mökkeillään, kahdestaan tai koko perheen kanssa
- saunotaan yhdessä
- uidaan järvessä yhdessä
- moottoriveneellä tehdään veneretkiä, kahdestaan tai koko perheen kanssa
- käydään poimimassa sieniä
- käydään poimimassa mustikoita ja ahomansikoita
- kokataan ruokaa yhdessä (mies grillaa lihat, minä teen grillikasvikset ja salaatit)
- juodaan valkoviiniä kohtuudella
- luetaan dekkareita (välillä luetaan vuoronperään sama kirja, jos toisen mielestä kirja on ollut hyvä)
- matkustetaan ulkomaille lomamatkalle yhdessä 2 krt vuodessa kahdestaan
- katsotaan Netflixiä yhdessä
- käydään ulkona syömässä kahdestaan tai koko perheen kanssa
- lasketellaan kahdestaan tai koko perheen kanssa
- tehdään puutarhahommia (ja työsarkaa löytyy)
- kunnostetaan puutarhakalusteita ja maalataan terassin aitaa
- otetaan aurinkoa yhdessä
- käydään kutsuilla tai iltapukujuhlissa yhdessä
- käydään teatterissa tai musikaalissa 1 krt / vuosi kahdestaan
- pelataan lautapelejä / shakkia
En huomannutkaan, että minä luen elokuvien tekstejä vaimolleni, ennen kuin ystävä siitä naurahtaen huomautti.
Rouvani on aika hidas lukemaan, eikä nopeammin vaihtuvissa teksteissä pysy mukana.