Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen mies, syön kananmunaa päivittäin ja tänään tuli vastaan ensimmäinen pilaantunut kananmuna.

Vierailija
16.08.2018 |

Lyön kananmunat suoraan ruokaan tai pannulle kun ei koskaan ole ollut munat pilalla. Tänään oli ensimmäinen ja sen todellakin huomasi. Eilen ostettu paketti ja päiväys kunnossa. Muut munat silti paketissa oli ok.

Miten usein te törmäätte pilaantuneisiin muniin?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvinkin keski-iän ylittänyt enkä muista, että menneitten vuosikymmenten aikana olisi tavannut pilaantuneita kananmunia kuin yhden kerran. Ehkä sille yhdelle kennolle oli tapahtunut jotain kamalaa, kun siinä oli niitä useampi. Olen suhtautunut hyvin suurpiirteisesti viimeisiin käyttöpäiviin, mutta ehjät munat eivät ole olleet silti pilalla.

Onkohan nyt laatu heikentynyt, kun tänä vuonna on ollut useampi muna, jossa on ollut säröä kuoressa ja yksi ehkä muna, jossa oli keltuaisen laidassa joku omituinen musta kökkö, keitetyssä siis.dän 

Mädän munan haju on tosiaan jotain kamalaa. Kerran haisi koko kaappi, jossa kananmunakenno oli. Rikoin ne kaikki munat koirille, mutta ne olivat kunnollisia. Ilmeisesti haju oli tarttunut jostakin siihen pakkaukseen.

Vierailija
62/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä tärkeästä ilmoituksesta. Hälytän tiedotusvälineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista on mukaan lähtenyt muutaman kerran pilaantunut muna, mutta muuten ei ole tullut vastaan.

Vierailija
64/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 vee ja tänä kesänä kananmuna on pilaantunut. Vaikuttikohan lämmin ja kostea kesä? Pidän kananmunia huoneenlämmössä. Olen käyttänyt kananmunia pitkälle yli päiväyksen, ja ovat olleet edelleen hyviä.

Vierailija
65/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt, vaihtelevasti kuluu munia isoja kennoja yhdestä viiteen kuukaudessa riippuen vähän siitäkin mitä tulee leivottua. En myöskään nipota päivämäärien suhteen, ainakin kuukauden vanhalla päiväyksellä tullut käytettyä. Keski-ikäinen minäkin.

Vierailija
66/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden puolella on ongelmat ilmenneet.

Ihmetyttää ettei munantuottajat anna mitään lausuntoa näistä mädäntyneistä munista, että mistä johtuu tämä muutos.

Varmaan kanoille syötettävästä rehusta. Jos kanalle syötetään vain yksinkertaista sekoitusta, mistä ei saa tarpeeksi kaikkia ravintoaineita, niin munan kuori ei kehity tarpeeksi vahvaksi. Jos kuori jää kovin heppoiseksi, on se alttiimpi särkymiselle ja ilman sisään pääsylle. Siksi sisältö pääsee herkästi pilaantumaan, vaikka ulkoisesti näyttääkin ehjältä.

Vierailija
67/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen harvoin. Syön tai käytän munia ruoanlaitossa ehkä 4-5 päivänä viikossa ja 40 vuotisen elämäni varrella ehkä 5 kertaa osunut kohdalle. Melkein ällöttävämpi tosin oli kerran kohdalle osunut luomumuna, joka oli hedelmöitynyt, ja huoneenlämmössä kun munia pidin niin oli kehittynytkin aika pitkälle. Nykyisin munat aina jääkaapissa :-o 

Sen munan on täytynyt kehittyä kanan alla koska huoneen lämpötila ei riitä tipun kehittymiseksi. Lämpöä pitäisi olla 36-37 astetta ja korkeampi kosteus kun huoneilmassa on.

Joten voit myös jatkossa pitää munat kuivakaapissa, ei ne siellä ala piipittää ja kuoriutua :D

T. Kanalan pitäjä

Vierailija
68/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultamuna vapaan kanan munat.Koko rasia 15 munaa kaikissa kaksoiskeltuainen. Ensimmäisen kerran törmään moiseen ja kaikissa munissa kaksi keltuaista.

Juuri munintansa aloittaneet kanat saattavat munia munia joissa on kaksi keltaista. Ne on ihan käyttökelpoisia.

T. Kanalan pitäjä

Vierailija
69/69 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias nainen ja otan munaa sisääni myös alapäästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän