Miehen muuttunut käytös parin kk aikana - pitkä
Olen nyt pohtinut näitä asioita yksin sen verran kauan että oon jo niin sekasin että teen tänne tästä keskustelun, toivoen jonkinlaista apua ajatuksiini. Olen myös raskaana, joten hormonihyrräyslisähän tässä on, mutta minun hormonit eivät kyllä selitä miehen muuttunutta käytöstä ja sen ajankohtaa.
Mies vaihtoi työpaikkaa pari kk sitten, jonne työmatkaa tulee nyt 4 x sen verran mitä edelliseen. Tuolla kaupungissa sattumoisin asuu miehen "perhetuttu", jonka kanssa ollut seksisuhde joskus 5 v sitten. En toki tiedä onko sen jälkeenkin. Sanoin miehelle tuolloin työpaikan vaihtumisen aikaan olevani huolissani siitä, että se nainen on siellä. Kuulema ei ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä. Mies oli vielä aiemmassa suhteessaan tuolloin kun se nainen alkoi lähetellä "imartelevia" viestejä ts. lähennellä. Ja eipä siitä sitten aikaakaan kun miehelle ja exälle tuli asumusero ja mies muutti tuonne kaupunkiin missä se naikkonenkin asuu. Sitä huvia kuulema kesti puolisen vuotta, en ole varma.
Aiemmin keväällä ja sitä ennen suhteemme aikana miehelläkin oli tapana lähettää aamulla lässynlää "huomenta rakas" -viestejä, useammin taisin kuitenkin minä olla se aloittaja silloinkin. Tuo viestittely loppui kuin seinään myöskin tuolloin kesäkuussa. On kuitenkin omien sanojensa mukaan paljon puhelimessa päivän aikana, yleensä työkavereitten kanssa, tai mistäs minä tiedän kenen. Muttei minun ainakaan. Mies tekee siis pitkää työpäivää ja välillä nähdään vain parin tunnin ajan hereillä ollessa illalla, joten minusta on ollut aiemmin kiva kun saanut edes jonkinlaisen viestin.
Kesäkuun jälkeen oon sitten ollut aina se eka aamuviestin laittaja, joihin mies vastaa sitten kun huvittaa ilmeisesti, välillä näkee viestin heti mutta vastaa vasta joskus ja välillä vastaa heti jollain kuvalla työpaikaltaan. Yhtään "rakas" viestiä ei oo enää tullut. Nyt tällä viikolla oon sitten ottanut sen kannan etten laita viestiä minäkään. Oon aina ollut ihmissuhteissa se aloitteentekijä ja kovin yksipuoliselta onkin tuntunut koko yhteydenpito AINA, ja niin taitaa sitten nykyään näin parisuhteessakin olla. Miestä ei ole lisäksi kiinnostanut oma-aloitteisesti kysyä jos olen käynyt neuvolassa/ultrassa päivän aikana, että miten meni. Jos kuolisin päivän aikana niin miehelle asia valkenisi vasta sitten kun tulee töistä.
Samalla tapaa ovat loppuneet myös kasvokkain sanotut hellyydenosoitukset, joita aiemmin tuli lähes päivittäin, välillä monesti päivässä, nykyään ei mitään. Oon tästäkin miehelle sanonut ja tietää kyllä ylipäätään että oon tästä nykytilanteessa hieman huolissani ja surullinen. Kun asia on ollut esillä niin mies ei ole mitään sanonut, vasta ajatuksia kysyessäni sanoo "en tiedä mitä pitäisi sanoa". Välillä töistä tullessaan mies on etäinen ja viettää aikansa puhelimella, välillä taas kun tulee kotiin niin tuntuu ihan kuin yrittäisi jotain hyvitellä.
Long story short, en aio olla enää se jolle valehdellaan jos oikeasti asiat on niin päin helv.... kuin itse koen niitten olevan. Ehkä eniten tässä tuntuisi pahalta se että mies sanoo jotain muuta kuin oikeasti sitten tekee.
ap
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Etsi sen toisen naisen puh.numero ja tallenna puhelimeesi.
Sitten näet ovatko Whatsapissa aina yhtäaikaa. Tällä konstilla sain omille epäilyksille vahvistuksen. Mies ja "naikkonen" lähes aina täysin minuutilleen linjoilla.
Nyt vit*tu oikeasti. Mieti nyt vähän. Ei tuo kerro mitään ja moni on ottanut asetuksista tuon pois niin ettei muut näe.
Jeesus.
Jätä se sika, niin ei tarvitse enempää asiaa pähkiä.
Olisin sinkku tuon sekoilusi takia alle viikossa. En ikinä viestittele pitkin päivää, koska en ole mikään teini enää.
Juttelemme ja panemme illalla työpäivän jälkeen.
Ja mies ei ole muuttanut sinne toiselle paikkakunnalle, ajaa sinne töihin ja tulee yöksi kotiin. On sanonut ettei ikimaailmassa haluis enää sinne muuttaa.
Ja montako kymmentä vuotta pitäisi sitten olla suhteessa ennen lapsen hankkimista??
Ap
Niin, ei se tietysti 100% kerro totuutta, mutta jos lähes aina identtiset kellonajat whatsapissa ja ei pahemmin muuta liikennettä oke, voi siitä jotain päätellä.
Illalla kun miehelle kilahtaa viesti ja näet, että "daami" just käväsi samaan kellonaikaan whatapissa, herättää se nyt ainakin pientä mielenkiintoa.
Ja näitä "yhteisaikoja" vaan liikaa, ei mene vaan mitenkään ssttuman piikkiin - tilastollinen mahdottomuus.
Jos ette ole olleet vielä kovin pitkään yhdessä, sanoisin, että tuo on aika tyypillistä miehille, siis tuo, että viestit vähenevät, jopa loppuvat kokonaan. Olen itse paininut samanlaisten ongelmien kanssa useammassakin suhteessa. Itse sitä on vaikea ymmärtää, kun itselle ne pienet viestit merkitsevät paljon ja ovat huomioimisen merkkejä, mutta miehet eivät selvästi ajattele samalla lailla, eivätkä varsinkaan ymmärrä miten suuri merkitys niillä viesteillä voisi naiselle olla. Ja vaikka siitä kuinka sanoisi, ei tilanne parane.
Sinuna unohtaisin nyt sen toisen naisen mahdollisuuden. Uskoisin, että teillä on vaan kyse suhteen "arkipäiväistymisestä". Miehellä on suht uusi työ, ja tunnetusti miehet eivät ole hyviä ajattelemaan useaa asiaa yhtä aikaa, eli miehen ajatukset ovat nyt työssä. Muuttuuko tilanne yhtään paremmaksi sitten, kun mies tottuu uuteen työhönsä, en tiedä. Ja onko sinulla nyt muuta vaihtoehtoa kuin vain yrittää sietää tilannetta ja totutella olemaan ilman niitä viestejä, en oikein tiedä sitäkään. Kivaa se ei ole, sen tiedän, ja helposti ongelmaa tulee paisuteltua oman pään sisällä. Tsemppiä Ap!
Jos on lapsi tulossa, saisi mies kyllä huomioida myös asiaa ja olla aktiivisesti kiinnostunut esim. neuvola-kuulumisista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole olleet vielä kovin pitkään yhdessä, sanoisin, että tuo on aika tyypillistä miehille, siis tuo, että viestit vähenevät, jopa loppuvat kokonaan. Olen itse paininut samanlaisten ongelmien kanssa useammassakin suhteessa. Itse sitä on vaikea ymmärtää, kun itselle ne pienet viestit merkitsevät paljon ja ovat huomioimisen merkkejä, mutta miehet eivät selvästi ajattele samalla lailla, eivätkä varsinkaan ymmärrä miten suuri merkitys niillä viesteillä voisi naiselle olla. Ja vaikka siitä kuinka sanoisi, ei tilanne parane.
Sinuna unohtaisin nyt sen toisen naisen mahdollisuuden. Uskoisin, että teillä on vaan kyse suhteen "arkipäiväistymisestä". Miehellä on suht uusi työ, ja tunnetusti miehet eivät ole hyviä ajattelemaan useaa asiaa yhtä aikaa, eli miehen ajatukset ovat nyt työssä. Muuttuuko tilanne yhtään paremmaksi sitten, kun mies tottuu uuteen työhönsä, en tiedä. Ja onko sinulla nyt muuta vaihtoehtoa kuin vain yrittää sietää tilannetta ja totutella olemaan ilman niitä viestejä, en oikein tiedä sitäkään. Kivaa se ei ole, sen tiedän, ja helposti ongelmaa tulee paisuteltua oman pään sisällä. Tsemppiä Ap!
Kiitos tästä, tuntuu että pää räjähtää ajatellessani vuoronperään että se toisen naisen olemassaolo siellä ja heidän historiansa ei haittaa ja että saavat olla kavereita (tunteneet toisensa miehen lapsuudesta asti, nainen on vanhempi ja ymmärtääkseni hänkin suhteessa), mutta vuorollaan tulee näitä ahdistuksia tilanteen takia, koska omassa historiassani olen kokenut paljon hylätyksi tulemista.
Mies on joo semmoinen mies, välillä mörökölli ja välillä nallekarhu joka juoksentelee pitkin kämppää ilman housuja tehden norsuääniä. Ehkä minun ois hyvä taas rauhoittua ja sitten se on sen ajan murhe ja (minun mielestäni) miehen menetys jos jotain pöljyyksiä menee tekemään ja lähen hänen elämästään pois. Ollaan puhuttu myös siitä miten pettäminen on pers..stä eikä kumpikaan sellaista toivo niin itseltään kuin toiseltakaan. Sanat on aina vaan sanoja ja joskus kun on tullut petetyksi niin hankala tämmösiä asioita sitten niellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä, tuntuu että pää räjähtää ajatellessani vuoronperään että se toisen naisen olemassaolo siellä ja heidän historiansa ei haittaa ja että saavat olla kavereita (tunteneet toisensa miehen lapsuudesta asti, nainen on vanhempi ja ymmärtääkseni hänkin suhteessa), mutta vuorollaan tulee näitä ahdistuksia tilanteen takia, koska omassa historiassani olen kokenut paljon hylätyksi tulemista.
Mies on joo semmoinen mies, välillä mörökölli ja välillä nallekarhu joka juoksentelee pitkin kämppää ilman housuja tehden norsuääniä. Ehkä minun ois hyvä taas rauhoittua ja sitten se on sen ajan murhe ja (minun mielestäni) miehen menetys jos jotain pöljyyksiä menee tekemään ja lähen hänen elämästään pois. Ollaan puhuttu myös siitä miten pettäminen on pers..stä eikä kumpikaan sellaista toivo niin itseltään kuin toiseltakaan. Sanat on aina vaan sanoja ja joskus kun on tullut petetyksi niin hankala tämmösiä asioita sitten niellä.
Ap
Tiedän hyvin, että ne aiemmat petetyksi tulemiset ynnä muut jättävät sen verran pahat arvet, ettei niistä kai koskaan ihan täysin toivu. Sen olen kuitenkin todennut, että on tavallaan aivan turhanpäiväistä murehtia moisia, koska ne asiat eivät vain murehtimalla muutu miksikään. Voit pilata oman päiväsi, viikkosi, elämäsi murehtimalla, että pettääkö se mies, tai sitten olla ajattelematta koko asiaa ja elellä elämääsi onnellisena. Lopputulema on kuitenkin sama (oli se sitten mikä oli), sinun omat murehtimisesi eivät siihen vaikuta. Tämän jälkimmäisen olen itse opetellut ja elämä on paljon helpompaa niin.
Mulle yksi mies kerran kertoi, että miehet yleisesti ottaen inhoavat viestittelyä. Yllätyin, koska kyseinen mieskin oli mielestäni ihan aktiivinen viestittelijä. Ilmeisesti miehet viesittelevät innokkaasti siihen asti, kunnes tuntevat olonsa hyväksi ja turvatuksi parisuhteessa, jolloin ei enää niin tarvitse panostaa siihen puoleen. Meitä naisia, tai minua itseäni ainakin, sellainen harmittaa aika lailla, eikä sitä tosiaan voi ymmärtää miten se voi olla niin vaikeaa, lähettää päivän aikana viesti tai pari. Mutta kaikki tämä elämänkokemus on osoittanut, että ei kannata laittaa liikaa painoarvoa niille viesteille!
t. Tuo aiempia neuvoja antanut :)
Pahat merkit ilmassa.
Tiedän kyllä varsin hyvin, että joissain parisuhteissa kommunikointi on aktiivisella tasolla - oli töissä tai ei. Omassakin suhteessa puhutaan puhelimitse pari-kolme kertaa työpäivän aikana ja lisäksi viestitellään. Yhdessä oltu yli 2v. Toisille normaalia, toisille hyvin vierasta.
Vaihdatteko päivän kuulumisia? Sitä kannattaisi tehdä. Ja ihan helposti voit huijausta/hyvittelyä epäillessäsi kommentoida, että "tuntuu, että valehtelet minulle jostain. Se on ikävä tunne."
Vaikka oletkin raskaana (kuten minäkin), ei se ole mikään tae, että jäisit surkeaan suhteeseen. Itse ainakin vaihtaisin maisemaa ja nopeasti, jos edes jotain pientä paljastuisi. Miehesi varmaan kuvittelee toisin.
Nainen taitaa olla itse paras arvioimaan suhteensa tilaa miehensä kanssa. Intuituoon kannartaa luottaa.
Tuossa on monta kieltämättä epäilyttävää juttua. Mies on pettänyt jo aiemmin. Mies on muuttanut käytöstään puolisoaan kohtaan. Puoliso on raskaana ja moni pettäminen tapahtuu silloin, kun nainrn muuttuu miehen silmissä pyhäksi äitihahmoksi eikä ole enää ennenkaikkea seksiobjekti eli kuuluisa madonna-h. ra-syndooma joillain miehillä.
Välttämättähän se mies ei petä sen saman vanhan naisen kanssa, luultavammin on joku uusi kuvioissa. Se vanhahan on jo nähty, uuden valloittaminen on aina kiinnostavampaa.
Seuraa tilannetta ja luota vaistoosi. Rakenna elämäsi itsenäiseksi niin, että pärjäät mahdollisen eron jälkeenkin. Minulla on monta kertaa eronnut mies, johon en luota täysin, on eri sukunimet ja olen pitänyt raha-asiat täysin erillään ja ostin mm asuntommekin yksin, eli ei ole mitään vaikeasti purettavia yhteisomistuksia.
Täällä moni vähättelee ap:n miehen viestittelyn hiipumista. Vaikka moni muu ei viestittelisi yhtään, niin onhan se kuitenkin ilmeinen muutos heidän suhteessaan.
Veikkaan, että mies on alkanut pitää ap:ta enemmän itsestäänselvyytenä nyt, kun suhde on vakiintunut niin, että hän on raskaanakin. Ja tässä uudessa mielentilassa mies on vaihtanut uuteen mielenkiintoiseen työhön uudelle paikkskunnalle uusiin haasteisiin. Eli hän on alkanut keskittyä enemmän itseensä kuin ap:hen ja luottaa siihen, että ap on kyllä varmasti aina siellä taustalla pikkuvaimona. Eli onhan siinä periaatteessa aukeama myös mahdollisdnpettämisen kehittymiseen, koska mies on aiemmassa suhteessaan toiminut näköjään samoin.
Vierailija kirjoitti:
Asumme yhdessä. Mies lähtee töihin niin aikaainsin että oon vielä nukkumassa ja tosiaan klo 18-19 aikoja yleensä kotona, josta pian alkaa/aletaan nukkumaan jo. Itse koen tärkeänä edes muutaman viestin verran yhteydenpitoa sen päivän aikana. Mies kuitenkin rallattaa ne päivät pitkät tuttujensa kanssa puhelimessa joka päivä, niin eikö senkin pitäisi ahdistaa?
Ap
Meillä on ihan sama juttu ja mies tulee välillä myöhemminkin kotiin. Jos mies on poissa yötä työmatkalla niin yleensä sitten soittaa lyhyen puhelun tai laittaa viestiä illalla, mutta muuten ei, jos ei täydy sopia jotain. Edellisessä suhteessa mies laittoi kokoajan viestiä, mutta nykyinen ei vaan jaksa niitä. Näillä mennään ei voi mitään, onneksi hänellä on muita korvaavia hyviä puolia. Tuo kotona käyttäytyminen taas on hieman huolestuttavampi asia :/ Oletko kysynyt mieheltä onko sillä stressiä töistä tai esim. tulevasta vauvasta? Oletko kysynyt kenelle tekstaa niin ahkerasti, kun tulee kotiin? Reaktiosta voi jo päätellä paljon.
Jos en pystyisi luottamaan ettei toinen kävis höyläämässä jotain vanhaa panoaan, niin eiköhän se ois siinä.
Tosin ihmettelisin muutenkin motivaatitota lähteä tuollaisen ”perhetutun” kanssa samaan työpaikkaan jonnekin naapuripaikkakunnalle... varsinkin jos on vauva tulossa, niin luulisi priorisoivan kotonaoloaikaa.
Voihan se olla että perhe-elämä pelottaa ja siksi ottaa etäisyyttä. Uusi tilanne kaikille.
Ei kannata olla suhteessa jos hysteerisesti pelkää pettämistä ja kyttää kaikkia "merkkejä".
Mies on just pankissa joten pitäisikös nyt laittaa sille viestiä ettei se vaan pane sitä pankkivirkailijaa?
Törkeetä kun mies ei varmaan ajattele minua juuri nyt. Herran jumala sentään ei siinä puolisossa tarvitse roikkua 24/7/365. Antakaa toisillenne tilaa hengittää!
Miksi ihmeessä päätitte tehdä lapsen jos suhteenne on tuolla tasolla?
Olen noin viisikymppinen mies, ja huomannut että vaistoon kannattaa luottaa. Elämä on opettanut. Miehesi äkillinen etääntyminen sinusta kertoo suhteesta toiseen naiseen.
Minä ihan luulin että aikuiset ihmiset menee sinne töihin tekemään töitä eikä viestittelemään pusipusi-viestejä puolisolle.
Mitä se väkisin puristettu pusipusi-viesti joka päivä muka merkkaa. Estääkö se pettämästä?
Jos puoliso pettää niin sitä ei voi estää vaikka kuinka vahtisi ja kyttäisi! Päin vastoin vainoharhaisuus ja liika mustasukkaisuus nostaa vain lapsellista uhmaa ja kyttäyksen kohde alkaa miettiä että ihan sama vaikka pettäisi kun siitä joka tapauksessa syytetään.
Miksette muuttaneet sinne yhdessä ja miksi ihmeessä hankit näin nopeasti lapsia noin hetken kestäneessä suhteessa?