Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen muuttunut käytös parin kk aikana - pitkä

Vierailija
16.08.2018 |

Olen nyt pohtinut näitä asioita yksin sen verran kauan että oon jo niin sekasin että teen tänne tästä keskustelun, toivoen jonkinlaista apua ajatuksiini. Olen myös raskaana, joten hormonihyrräyslisähän tässä on, mutta minun hormonit eivät kyllä selitä miehen muuttunutta käytöstä ja sen ajankohtaa.

Mies vaihtoi työpaikkaa pari kk sitten, jonne työmatkaa tulee nyt 4 x sen verran mitä edelliseen. Tuolla kaupungissa sattumoisin asuu miehen "perhetuttu", jonka kanssa ollut seksisuhde joskus 5 v sitten. En toki tiedä onko sen jälkeenkin. Sanoin miehelle tuolloin työpaikan vaihtumisen aikaan olevani huolissani siitä, että se nainen on siellä. Kuulema ei ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä. Mies oli vielä aiemmassa suhteessaan tuolloin kun se nainen alkoi lähetellä "imartelevia" viestejä ts. lähennellä. Ja eipä siitä sitten aikaakaan kun miehelle ja exälle tuli asumusero ja mies muutti tuonne kaupunkiin missä se naikkonenkin asuu. Sitä huvia kuulema kesti puolisen vuotta, en ole varma.

Aiemmin keväällä ja sitä ennen suhteemme aikana miehelläkin oli tapana lähettää aamulla lässynlää "huomenta rakas" -viestejä, useammin taisin kuitenkin minä olla se aloittaja silloinkin. Tuo viestittely loppui kuin seinään myöskin tuolloin kesäkuussa. On kuitenkin omien sanojensa mukaan paljon puhelimessa päivän aikana, yleensä työkavereitten kanssa, tai mistäs minä tiedän kenen. Muttei minun ainakaan. Mies tekee siis pitkää työpäivää ja välillä nähdään vain parin tunnin ajan hereillä ollessa illalla, joten minusta on ollut aiemmin kiva kun saanut edes jonkinlaisen viestin.

Kesäkuun jälkeen oon sitten ollut aina se eka aamuviestin laittaja, joihin mies vastaa sitten kun huvittaa ilmeisesti, välillä näkee viestin heti mutta vastaa vasta joskus ja välillä vastaa heti jollain kuvalla työpaikaltaan. Yhtään "rakas" viestiä ei oo enää tullut. Nyt tällä viikolla oon sitten ottanut sen kannan etten laita viestiä minäkään. Oon aina ollut ihmissuhteissa se aloitteentekijä ja kovin yksipuoliselta onkin tuntunut koko yhteydenpito AINA, ja niin taitaa sitten nykyään näin parisuhteessakin olla. Miestä ei ole lisäksi kiinnostanut oma-aloitteisesti kysyä jos olen käynyt neuvolassa/ultrassa päivän aikana, että miten meni. Jos kuolisin päivän aikana niin miehelle asia valkenisi vasta sitten kun tulee töistä.

Samalla tapaa ovat loppuneet myös kasvokkain sanotut hellyydenosoitukset, joita aiemmin tuli lähes päivittäin, välillä monesti päivässä, nykyään ei mitään. Oon tästäkin miehelle sanonut ja tietää kyllä ylipäätään että oon tästä nykytilanteessa hieman huolissani ja surullinen. Kun asia on ollut esillä niin mies ei ole mitään sanonut, vasta ajatuksia kysyessäni sanoo "en tiedä mitä pitäisi sanoa". Välillä töistä tullessaan mies on etäinen ja viettää aikansa puhelimella, välillä taas kun tulee kotiin niin tuntuu ihan kuin yrittäisi jotain hyvitellä.

Long story short, en aio olla enää se jolle valehdellaan jos oikeasti asiat on niin päin helv.... kuin itse koen niitten olevan. Ehkä eniten tässä tuntuisi pahalta se että mies sanoo jotain muuta kuin oikeasti sitten tekee.

ap

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme yhdessä. Mies lähtee töihin niin aikaainsin että oon vielä nukkumassa ja tosiaan klo 18-19 aikoja yleensä kotona, josta pian alkaa/aletaan nukkumaan jo. Itse koen tärkeänä edes muutaman viestin verran yhteydenpitoa sen päivän aikana. Mies kuitenkin rallattaa ne päivät pitkät tuttujensa kanssa puhelimessa joka päivä, niin eikö senkin pitäisi ahdistaa?

Ap

Ei ihme jos työpäivät venyy kun päivät rallattaa puhelimessa tuttavien kanssa ja pitäs sullekin vielä vakuutella rakkautta. Eihän se millään ehdi töitään hoitamaan

Vierailija
42/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin viisikymppinen mies, ja huomannut että vaistoon kannattaa luottaa. Elämä on opettanut. Miehesi äkillinen etääntyminen sinusta kertoo suhteesta toiseen naiseen.

Ei välttämättä vielä suhteesta, mutta toosen päänsisäisistä ajatuksista ja toiveista ja haaveista, jotka voivat johtaa aikanaan pettämään. Ensin tapahtunee henkinen etääntyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap päivisin töitä tai muuta tekemistä vai oletko kotosalla? Kokemuksesta tiedän, että jos itsellä on tekemistä liian vähän, voi jokin ajatus alkaa kasvaa ihan huomaamatta ja valloittaa pikku hiljaa suhteettoman suuren osan ajatuksista. Raskaushormonit saattaa vielä pahentaa, kuten itsekin sanoit (jopa koiramme oli tiineenä ollessaan hyvin erilainen kuin yleensä, hyvin hellyydenkipeä : )

Minusta sinun pitäisi sanoa miehellesi vielä kerran, millaiset ajatukset sinua vaivaavat, ja kertoa, ettet enää halua tuntea mustasukkaisuutta tai pelkoa pettämisestä. Ja että miehen pitää auttaa sinua siinä, ettei tilanne ajaudu hallitsemattomaksi. Mies kertokoon, jos pettää, ja tietäköön, että sinä voit poistua parisuhteesta myös raskaana ollessasi tai vauvan kanssa.

Vierailija
44/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin aina, että jos puoliso ei anna katsoa kännykkäänsä koska vain ja vie sen mukanaan suihkuunkin, niin asia on selvä. Pettää. Näin meillä tehtiin, mutta kun en mitään todisteita saanut, niin luotin.

Eräänä päivänä puhelin jäi auki ja katsoin viestejä. Puolen vuoden suhde toiseen. Nyt en ole enää sinisilmäinen.

Vierailija
45/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä päätitte tehdä lapsen jos suhteenne on tuolla tasolla?

Siinä vaiheessa kun tämä asia kävi minun näkökulmastani ongelmaksi niin olin jo raskaana ja se tietysti tavallaan hankaloittaa tämän tilanteen jaksamista.

Tästä keskustelusta on ollut apua, vaikka näitä turhan provojakin joukossa on ollutkin. En näe miestä sellaisena minkä suurimmasta osasta viesteistä saattaisi kuvitella. Otan asian taas puheeksi, että onko jokin syy miksi hänen käyttäytymisensä on muuttunut. Ikinä se ei ole minua mitenkään kehunut esim. ulkonäöllisesti, edes silloin kun koetan parhaani mukaan laittautua pois tästä arkilookista, itse sanon sellaisia asioita lähes päivittäin mutta vastakaikua ei ole koskaan ollut.

Ei mies ns. kylmä ole tai tunteeton, joko en vain ole tarpeeksi hyvä että minuun pitäisi kohdistaa mitään huomiota tai mikäpä lie miehen ominaisuuspiirre kun on tosiaan vakiintuminen jo tapahtunut hyvän aikaa sitten ja olen osoittanut kyvykkyyteni hoitaa kotona asiat niin ettei hänen juuri tarvitse mitään tehdä.

Itsestäänselvyytenä oleminen on todennäköistä, mutta että kun olen kertonut näistä ajatuksistani ja peloistani eikä mikään ole muuttunut niin kaipa se jostain sekin kertoo.

Ap

Vierailija
46/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näiden edellä mainittujen tulkintojen pohjalta voidaan todeta pettäminen, niin minä ja vaimoni olemme pettäneet toisiamme koko 25 vuotta kestäneen liittomme ajan. Toisaalta, mitäpä siitä sitten kun meillä on yhdessä ihan mukavaa.

Vierailija
47/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aiemmin joutunu petetyksi, niin mun mieskin, mutta luotan 100% häneen.

Me myös laitamme päivällä viestiä toisillemme, mies laittaa aamulla kahvin keittimen valmiiksi, ettei minun tarvitse kuin herätessä laittaa se päälle.

Teemme illalla yhdessä työeväät valmiiksi seuraavalle päivälle ja menemme tuntia ennen nukkumaan menoa sänkyyn ja juttelemme.

Päivän aikana töissä jos kuulen hyviä uutisia, soitan miehelle töihin ja kerron ne, mies tekee samaa minulle.

Ei se yks viesti päivän aikana niin aikaa vievää ole vaan se on mukava ele toista kohtaan ja osoittaa, että hän on ajatuksissa.

Myös vanhempani (latasivat vasta whats apin) laittavat viestiä toisilleen päivän aikana.

Ennen laittoivat tekstiviestejä.

Isä laittaa äidille turhiakin viestejä kun on niin innoissaan siitä, ettei se maksa mitään.

Vanhempani aloittivat seurustelun nuorina, olivat yhdessä n. 5 vuotta, menivät kihloihin kun odottivat minua, naimisiin kun pikkuveli syntyi ja ovat olleet naimisissa nyt 23vuotta.

Vierailija
48/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme yhdessä. Mies lähtee töihin niin aikaainsin että oon vielä nukkumassa ja tosiaan klo 18-19 aikoja yleensä kotona, josta pian alkaa/aletaan nukkumaan jo. Itse koen tärkeänä edes muutaman viestin verran yhteydenpitoa sen päivän aikana. Mies kuitenkin rallattaa ne päivät pitkät tuttujensa kanssa puhelimessa joka päivä, niin eikö senkin pitäisi ahdistaa?

Ap

Meillä on ihan sama juttu ja mies tulee välillä myöhemminkin kotiin. Jos mies on poissa yötä työmatkalla niin yleensä sitten soittaa lyhyen puhelun tai laittaa viestiä illalla, mutta muuten ei, jos ei täydy sopia jotain. Edellisessä suhteessa mies laittoi kokoajan viestiä, mutta nykyinen ei vaan jaksa niitä. Näillä mennään ei voi mitään, onneksi hänellä on muita korvaavia hyviä puolia. Tuo kotona käyttäytyminen taas on hieman huolestuttavampi asia :/ Oletko kysynyt mieheltä onko sillä stressiä töistä tai esim. tulevasta vauvasta? Oletko kysynyt kenelle tekstaa niin ahkerasti, kun tulee kotiin? Reaktiosta voi jo päätellä paljon.

Minun mies tekee reissuhommia ja pitkiä päiviä silloin.

Laittaa viestiä aina kun kerkeää, mutta yleensä töiden jälkeen saattaa soittaa jopa kahdentunnin pituisen puhelun.

Soittaa myös hyvän yön puhelun ennenkuin alkaa nukkumaan.

Vierailija
49/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytös muuten muuttunut? Pukeutuuko "paremmin"? Ostaa uusia vaatteita? Ylitöitä? Puhelin mukana koko ajan tai lukossa?

Vierailija
50/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asutte kuitenkin yhdessä? Ei useimmat parit mitään viestejä lähettele kesken päivän jos ei ole asiaa. On ihan normaalia, että "jos toinen kuolee niin sen huomaisi vasta kotiin tullessa". Minua ainakin ahdistaisi ihan hitosti, jos pitäisi muistaa joka ikinen päivä viestiä monta kertaa päivässä pusipusiviestejä puolisolle, jota kuitenkin näkee joka päivä 😑.

Mitä siitä mitä useimmat parit tekee, tällä parilla viestittely on kuulunut asiaan. Joten outoa kun se loppui yhtäkkiä, ei edes vähitellen. Pahalta kuulostaa tilanne kokonaisuudessaan.

Vierailija
51/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No voi kyynel nyt suoraan sanottuna. Oletko pikkulapsi jos et päivää kestä ilman kontaktia? Pari tuntia yhteistä aikaa arkena on täysin normaalia sekin.

Ja on ihan eri asia viestiä vapaaehtoisesti, kuin pakon edessä peläten että muuten emäntä taas suuttuu. Toinen on kivaa, toisesta tulee ikävä velvollisuus.

Kasva aikuiseksi, teille on tulossa lapsi. Et voi käyttäytyä enää kuin viisivuotias.

Ap kuulostaa hyvinkin aikuiselta ja pohtii kypsästi asioita monelta kantilta.

Vierailija
52/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit saavat kyllä naisen kupolin aivan sekaisin. Huutonaurua tälle mielikuvitusdraamalle.

Miksi mies käyttäytyisi "hyvittävästi" jos ei salattavaa. Ikävä kyllä kuulostaa että jotain on tekeillä.

Vierailija
53/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole olleet vielä kovin pitkään yhdessä, sanoisin, että tuo on aika tyypillistä miehille, siis tuo, että viestit vähenevät, jopa loppuvat kokonaan. Olen itse paininut samanlaisten ongelmien kanssa useammassakin suhteessa. Itse sitä on vaikea ymmärtää, kun itselle ne pienet viestit merkitsevät paljon ja ovat huomioimisen merkkejä, mutta miehet eivät selvästi ajattele samalla lailla, eivätkä varsinkaan ymmärrä miten suuri merkitys niillä viesteillä voisi naiselle olla. Ja vaikka siitä kuinka sanoisi, ei tilanne parane.

Sinuna unohtaisin nyt sen toisen naisen mahdollisuuden. Uskoisin, että teillä on vaan kyse suhteen "arkipäiväistymisestä". Miehellä on suht uusi työ, ja tunnetusti miehet eivät ole hyviä ajattelemaan useaa asiaa yhtä aikaa, eli miehen ajatukset ovat nyt työssä. Muuttuuko tilanne yhtään paremmaksi sitten, kun mies tottuu uuteen työhönsä, en tiedä. Ja onko sinulla nyt muuta vaihtoehtoa kuin vain yrittää sietää tilannetta ja totutella olemaan ilman niitä viestejä, en oikein tiedä sitäkään. Kivaa se ei ole, sen tiedän, ja helposti ongelmaa tulee paisuteltua oman pään sisällä. Tsemppiä Ap!

Tuskin ne viestit olivat pääasia...eikö sinusta huolestuttavaa jos ei tuleva lapsi kiinnosta.

Vierailija
54/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuutamo on pimentynyt

Vierailija
55/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta miehen käytös, ei siitä pääse mihinkään.

Vierailija
56/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain teinin touhulta. Miksei laita viestiä, nyt se ei enää rakasta mua. Sillä on takuulla toinen. Voi ei, ei vieläkään viestiä

Vierailija
57/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ihme jos työpäivät venyy kun päivät rallattaa puhelimessa tuttavien kanssa ja pitäs sullekin vielä vakuutella rakkautta. Eihän se millään ehdi töitään hoitamaan

Ilmeisesti on vielä koeajalla jos on juuri aloittanut uuden duunin. Saattaa kohta olla vapaa-aikaa halailla vaimoa kaiket päivät

Vierailija
58/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmeisesti on vielä koeajalla jos on juuri aloittanut uuden duunin. Saattaa kohta olla vapaa-aikaa halailla vaimoa kaiket päivät

Kaikki ei tee työtään s-marketin kassalla kuten tämä yksi viisastelija. Ap ei kerro miehen työtä mutta pitkät työpäivät ja vapaus olla puhelimessa, ei jäänee kauheasti vaihtoehtoja

Vierailija
59/59 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo näin miehenkään näkökulmasta kovin hyvältä vaikuta. Jotenkin outo tuo miehen vastauskin, "en tiedä mitä pitäisi sanoa". Minä sanoisin noin, jos en tosiaan olisi ihan varma että mitä tunnen naistani kohtaan. Muussa tapauksessa tietysti vakuuttaisin että rakastan häntä ja kaikki on kunnossa ja keksisin jotain kivaa piristystä meille.

Kun tämä vanha liekkikin vielä sattuu olemaan siellä missä mies päivittäin pyörii, siihen on vanhalla pettäjällä kovin helppo sortua uudestaan, jos kotona alkaa ahdistaa vaikkapa raskaus..

Ikävä sanoa näin, toivottavasti ei ole tästä kyse mutta halusin vain sanoa että kaikki ei välttämättä ole mitään hormoniharhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän