Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä ahdistus, mies vei vuosien arkaluontoiset paperit tavalliseen paperinkeräykseen :(

Vierailija
15.08.2018 |

Lomalla aloitin raivausoperaation ja sain eilen illalla viimein valmiiksi. Oli tarkoitus viedä ne tänään työpaikan silppuriroskikseen (työnantajani kuuluu onneksi siihen koulukuntaan, jolle ei tulisi mieleenkään nillittää tällaisesta parin sentin lisämenosta, jonka itsekkyyttäni aiheutan), mutta suunnitelmiin tuli muutos ja meninkin auton sijaan pyörällä, joten paperikassillinen jäi eteiseen. Mies oli sitten vienyt sen kaupan pihalla olevaan molokkiin, vaikka eilen erikseen sanoin, mitä kassissa on :(.

Sinne meni nyt asuntolainatarjouksia, palkkakuitteja monelta vuodelta, lääkärin käyntitekstejä, paperisia reseptitositteita, vakuutuspapereita, vanhoja veroehdotuksia ja -päätöksiä... Käytännössä kaikki meidän perheen arkaluontoiset tiedot on nyt siellä paperinkeräyslootassa, sieltä selviää tulot ja menot ja asuntolainat ja hetut sun muut.

Hetken kävi jo mielessä, että pitääkö se molokki käydä sytyttämässä tuleen perhana. Ainoa lohtu on se, että miehen mukaan keräysastia oli lähes tyhjä, ja tavarat menivät niin pohjalle, että niitä pitää ihan jollain apuvälineellä mennä sinne tonkimaan jos tahtoo. Mutta kai noitakin on tapahtunut :( Luottokiellot laitoin jo meille molemmille, niin ei ainakaan pikavippejä nimissämme oteta, mutta onhan niitä tuhansia muitakin kieroja tapoja...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sinne altaaseen keräämään. Tikapuut ja taskulamppu mukaan. Jos olet kiva niin jäät paikanpäälle katsomaan, ettei päälle heitetä uutta tavaraa, jos vähän tylympi niin annat mennä opetuksena senkin.

Vierailija
2/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molookkihan tyhjennetään ylös alas joten tyhjennyksen jälkeen ne kaikki teidän paperit jää päällimäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molookkihan tyhjennetään ylös alas joten tyhjennyksen jälkeen ne kaikki teidän paperit jää päällimäiseksi.

Niin mutta eikö ne sitten mene jo kierrätykseen, ei kai niitä mihinkään uuteen paikkaan laiteta levälleen? Kierrätystyyppeihin luotan enemmän kuin satunnaisiin molokintonkijoihin. 

Vierailija
4/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omaehtoinen luottokielto on sitten ihan sama asia kuin jokin toinen taho olisi hakenut sinulle luottokieltoa eli nyt olette käytännössä 2v ajan luottotiedottomia ettekä saa tiettyjä asioita (esim asunto, laina, puhelinliittymä, vakuutus jne) hankittua ollenkaan. Tämä tiedoksi miehellesi jos ei ollut selvää ennemmin. Voi Luoja noita miehiä, ja niiden typeryyttä. Korvat sulkeutuu heti kun nainen puhuu. Toivottavasti paperinkeräyksessä jatkokäsittely on niin automatisoitua että kukaan ei pääse papereihinne käsiksi. Itse varmaan ottaisin yhteyttä paperinkeräys.fi sivuston kautta ja kyselisin miten jatkokäsittely on järjestetty. Eihän se maksa paljonkaan jos kysyy, saat ehkä mielenrauhan.

Vierailija
5/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti näin vainoharhainen? Kyllä sotuja saa kaikkialta. Ex aina repi laskutkin silpuksi ennen kuin vei roskiin. Minua se ärsytti ja heitin kaikki paperit sellaisenaan. Meillä on kontti jota kuka tahansa pervo saa käydä tonkimassa jos jaksaa nähdä vaivaa.

Vierailija
6/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö... Mä oon kyllä aina laittanu kaiken paperijätteen, myös ne ”arkaluontoisen” meidän omaan lehtileräyslaatikkoon (okt), jonka joku firma sit tyhjentää jonnekkin?! Eikä oo ikinä tullu mieleen, että joku niitä väärinkäyttäis...eikä kylläntietääkseni ookkaan

Vierailija
7/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti näin vainoharhainen? Kyllä sotuja saa kaikkialta. Ex aina repi laskutkin silpuksi ennen kuin vei roskiin. Minua se ärsytti ja heitin kaikki paperit sellaisenaan. Meillä on kontti jota kuka tahansa pervo saa käydä tonkimassa jos jaksaa nähdä vaivaa.

Itse asetettu luottokielto on vähän extremeä, mutta kyllä, jotkut oikeasti penkovat roskiksista ihmisten henkilötietoja. Ei toki kauhean yleistä, ja noihin molok-astioihin luottaisin kyllä.  

Vierailija
8/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo omaehtoinen luottokielto on sitten ihan sama asia kuin jokin toinen taho olisi hakenut sinulle luottokieltoa eli nyt olette käytännössä 2v ajan luottotiedottomia ettekä saa tiettyjä asioita (esim asunto, laina, puhelinliittymä, vakuutus jne) hankittua ollenkaan. Tämä tiedoksi miehellesi jos ei ollut selvää ennemmin. Voi Luoja noita miehiä, ja niiden typeryyttä. Korvat sulkeutuu heti kun nainen puhuu. Toivottavasti paperinkeräyksessä jatkokäsittely on niin automatisoitua että kukaan ei pääse papereihinne käsiksi. Itse varmaan ottaisin yhteyttä paperinkeräys.fi sivuston kautta ja kyselisin miten jatkokäsittely on järjestetty. Eihän se maksa paljonkaan jos kysyy, saat ehkä mielenrauhan.

Ei ole. Älä jaksa höpöttää.

Vierailija
9/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten urpo mies! Toivottavasti jatkossa mietit voiko tuollaiseen tolleroon luottaa lainkaan. Onko hän ihan aikuinen ihminen?

Vierailija
10/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö... Mä oon kyllä aina laittanu kaiken paperijätteen, myös ne ”arkaluontoisen” meidän omaan lehtileräyslaatikkoon (okt), jonka joku firma sit tyhjentää jonnekkin?! Eikä oo ikinä tullu mieleen, että joku niitä väärinkäyttäis...eikä kylläntietääkseni ookkaan

Oletko käynyt muuta kuin peruskoulun vai mistä tuo on peräisin?

Vierailija
11/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule ihan omakohtainen kokemus tämä että en höpötä lämpimikseni. Sitä ei mitenkään erotella onko luottokielto itse haettu vai jonkun toisen tahon, lopputulos on kuitenkin sama, olet luottotiedoton hetken aikaa.

Vierailija
12/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tuli pyörittyä nisti ja juoppoporukoissa.

Heille ihan arkipäivää penkoa paperiroskiksista papereita joista sai ihmisten henkilötiedot. Niitä sitten käytettiin vääriin tarkoituksiin.

Vierailija
13/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule ihan omakohtainen kokemus tämä että en höpötä lämpimikseni. Sitä ei mitenkään erotella onko luottokielto itse haettu vai jonkun toisen tahon, lopputulos on kuitenkin sama, olet luottotiedoton hetken aikaa.

Suomen Asiakastiedon sivuilta:

"Oma luottokielto -tilaus on voimassa kaksi vuotta kerrallaan. Voit halutessasi keskeyttää tilauksen milloin tahansa."

Eli on kaksi vuotta voimassa ellet itse lopeta sitä aiemmin.

Vierailija
14/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkinnän voi poistaa koska tahansa. Lisäksi saat todistuksen omaehtoisesta luottomerkinnästä, jonka esittämällä saat kyllä vakuutukset, luottokortit yms.

Vierailija
15/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien palkkakuitit???

Miksi sä niitä oot säilytellyt?

Mulla on vaan kesä- ja heinäkuun kuitit tuolla hyllyllä...

Vierailija
16/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen arkaluontoisia papereita hävittänyt yleensä niin, että olen tunkenut ne paperit silputtuna sekajätettä täynnä olevaan muovipussiin. En usko, että kovin moni sieltä käy tonkimassa. Toki jotkut tiedot ovat oikeasti arkaluontoisia, mutta en olisi noin huolissani kuin ap, enkä miestäkään nyt mitenkään idioottina pidä, on sieltä Molokista aikamoinen kaiveleminen...

Vierailija
17/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molokki

Puhuttaisi suomea

Vierailija
18/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen arkaluontoisia papereita hävittänyt yleensä niin, että olen tunkenut ne paperit silputtuna sekajätettä täynnä olevaan muovipussiin. En usko, että kovin moni sieltä käy tonkimassa. Toki jotkut tiedot ovat oikeasti arkaluontoisia, mutta en olisi noin huolissani kuin ap, enkä miestäkään nyt mitenkään idioottina pidä, on sieltä Molokista aikamoinen kaiveleminen...

Itse olen silpunnut yksittäisiä papereita ja laittanut ne biojätteen sekaan. Yleensä pyrin viemään paperit vanhempien luo poltettavaksi.

Vierailija
19/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkaan tai revin osoite- ja hetukohdat tai muun arkaluonteisen tiedon pois ja silppuan sekajätteeseen. Loppuosa paperista menee paperinkeräykseen.

Vierailija
20/31 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KETÄÄN ei kiinnosta tulosi, lainasi, peräpukamasi, sairaslomasi jne. Älä siis huoli.