Pomo laskuttaa työhuoneesta 59,90e/kk!
Pomo laskuttaa 60 euroa työhuoneesta, jossa voi tehdä töitä. Sanoo myös, että tulee yt-neuvottelut jos tuota työhuonemaksua ei suorita, sillä muualla ei voi täällä toimistossa työskennellä. Työhuoneeseen ei sisälly mitkään työkalut tai tietokoneet, vaan ne täytyy itse ostaa ja tuoda sinne. Itse olen vuokrannut paikan päältä työkoneen 30 euron kuukausihintaan. Internetin kyllä saan käyttööni työhuoneen maksun yhteydessä.
Menee jotakuinkin paljon rahaa tähän työntekoon.
Kommentit (23)
Assburger kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Meillä firma laskuttaa sisäisesti yksikköämme 350€/kk jokaisesta toimistopaikasta. ei sitä tosin itse makseta, mutta se rasittaa yksikkömme tulosta. Ehdotimmekin jo pomolle, että voimme kaikki lähteä etätöihin. Saamme niitä kyllä tehdä nytkin, mutta se ei sisäistä laskutusta kuulemma lopeta.
Jos minä olisin toimitusjohtaja, lähettäisin kaikki kynnellekykenevät etätöihin ja säästäisin puolet kiinteistökuluista.
Tuo laskutus voi olla firman sisäistä kikkailua, jolla savutetaan jotain etua.
Joo, eihän työntekijältä voi laskuttaa työhuoneesta, jos hän on todella työntekijä, eikä alihankkija.
En oikein usko mihinkään kikkailuun. Mielestäni on ihan ymmärrettävää, että firman yleikulut jyvitetään tulosta tekeville yksiköille. En vain työkaverideni kanssa ymmärrä, miksi meillä pitää olla niin hienot, isot ja kalliit tilat.
Mielummin firma saisi pienentää kuluja, parantaa tulosta ja maksaa siitä siivun työntekijöillekin. Mutta kai se on imagoasia, josta tällainen harvoin toimistolla käyvä riviasiantuntija ei mitään ymmärrä.
Piensijoittaja kirjoitti:
Meillä firma laskuttaa sisäisesti yksikköämme 350€/kk jokaisesta toimistopaikasta. ei sitä tosin itse makseta, mutta se rasittaa yksikkömme tulosta. Ehdotimmekin jo pomolle, että voimme kaikki lähteä etätöihin. Saamme niitä kyllä tehdä nytkin, mutta se ei sisäistä laskutusta kuulemma lopeta.
Jos minä olisin toimitusjohtaja, lähettäisin kaikki kynnellekykenevät etätöihin ja säästäisin puolet kiinteistökuluista.
Näin on meillä jo tehty. Työpöytiä on 40 % henkilöstömäärästä. Tehtävänkuviin toki kuuluu viikottaiset matkat ja monet kokoukset eli väki ei ole juuri paikalla, mutta osin lasketaan myös etätöiden varaan, joita tehdään 1-2 per nenä per viikko.
Kukaan ei ole vielä kertonut miksei voisi laskuttaa? Mussutusta vain.