Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli tiedossa yksi ihan kiva yksityisen vuokraama kämppä, mutta...

Vierailija
14.08.2018 |

Kävi häiritsemään, kun vuokraemäntä kyseli liikaa henkilökohtaisuuksia. Ymmärrän, että sitä kysellään tuloista ja elämäntavoista ym. mutta tuo nainen uteli multa mitä sairauksia mulla on ollut (kun sivulauseessa mietin onko hissittömyys ongelma kun joudun leikkaukseen talvella) ja kyseli lapseni isästä, että tavataanko ollenkaan, kun sanoin että asun kaksin lapsen kanssa. Vastailin noihin kysymyksiin, mutta jälkeenpäin mulle tuli tosi väsynyt ja pahoinvoiva olo siitä, kun tuntui että olen paljastanut ihan liikaa ihan vieraalle ihmiselle. Koska halusin sitä asuntoa, niin en pistänyt ajoissa rajoja ja stoppia kyselylle. Mun mielestä se oli vähän epäreilua vuokranantajalta hänen asemansa vuoksi. No, asunto olisi voinut olla hyvä, mutta peruin näytön ja en ole pystynyt enää palaamaan asiaan. Varsinkin tuo sairastelu on mulle aika traumaattinen asia eikä ole mitenkään kivaa että kaikenlaisia ihmisiä kiinnostaa se, kun hoitohenkilökunnan kanssa saa jo ihan riittävästi jauhaa.
Mitä mieltä? Olenko vaan liian herkkä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vuokranantajaa kiinnosta sairaudet sen takia, että kuinka potentiaalisesti pystyt työskentelemään, joka taas vaikuttaa tulotasoon. Ja taas lapsen isä kiinnosti siksi, että oletteko eronneet vai muuten vain asutte erillään eli tuleeko mies mahdollisesti muuttamaan asuntoon.

Periaatteessa ihan normaaleja kysymyksiä.

Ajattelin, että tämän opiskelupaikan perusteella pääsisi asumaan jakamatta koko elämäntarinaansa. Huokaus. Ap

Huom! Sinä ITSE otit tautisi esille!

Lapsen isän kohdalla sinun kannattaa varautua tuohon kysymykseen jatkossakin ja miettiä valmiiksi vastaus. ”Ei olla tekemisisssä. Asuu toisella puolella Suomea” tms etkä sen jälkeen kerro mitään enempää.

Ihmiset ovat uteliaita mutta valmiiksi ajatellutkaan vähän epätarkoilla kestovastauksilla tukit suut ja pysäytät

Keskustelun siirtymisen sinulle epämieluisaan asiaan.

Hyvä on myös miettiä valmiiksi tuollaisiin tilanteisiin joku ’vastahyökkäys’ (esim tuossa vuokraustilantessa ”onko talossa paljon meteliä iltaisin” / ”miten tuo lasten leikkipiha / lähin puisto” tmv)

Vierailija
22/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä nyt vaan on tapana kysellä ja jutella ja olla uteliaskin, ihan inhimillistä tuo on. Ota vaan yhteyttä ja kysy onko asunto jo vuokrattu ja miten pitkäksi aikaa. Voit yrittää olla sulkeutuneempi omien asioittesi suhteen jatkossa ja "antaa takaisin". Sanot itse, ettei asunnon saanti ole nyt helppoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajan ei ole niin helppoa saada asuntoa yksityisiltä markkinoilta. Koska itse kerroit, kyseli lisää. Mutta varmaankin se meni jo, unohda koko juttu, varsinkin kun ahdistaa.

Vierailija
24/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan itse otit nuo aiheet ensin puheeksi, joten... Olit turhan herkkä.