Millainen ihminen haaveilee jatkuvasti käyvänsä ulkomailla, festareilla ja laivalla mutta ei koskaan käy?
Aina saa kuulla purnutusta siitä miten joskus olisi kivaa käydä ulkomailla, laivalla tai festareilla. Tämä kaveri siis ei ole koskaan käynyt eikä ole tällänäkymin tapahtumasskaan että tämä laittaisi kerrankin haaveensa todeksi. Aina löytyy jotain syytä kuten "yksin ei viitsi", "rahaa ei ole" ja "säästää kestää kauan." Kai tuo viihtyisi niissä kun niin paljon puhuu ja haaveilee niistä, mutta itseäni ei voisi pahemmin kiinnostaa. Olen kyllä sanonut kaverilleni ettei sinne festareille ja ulkomaille ole mikään pakkl menna vaan kaikkea kivaa tekemistä voi järjestää kotonakin, mutta joko minua ei vain uskota tai sitten kaverini on vain niin laiska. Olen esim ehdottanut että lähdettäisiin kansallispuistoon patikoimaan tai pyöräillään fillareilla Päijänteen ympäri, bolderointia kallioilla ja muuta sellaista mutta kaveria ei oikein tunnu kiinnostavan.
Kommentit (56)
Tarkoitatko erästä keski-ikäistä kaljuuntuvaa neitsytsetää joka kirjoittelee aktiivisesti suomi24:ssä?
Sellainen, joka kyllö oikeasti haluaisi tehdä noita asioita, mutta esim. juurikin sitä rahaa ei ole niin paljoa, että voisi niin tehdä milloin tahansa, jolloin myös säästäminen voi tuntua turhauttavalta ja hankalalta, jos saa vaan tyyliin muutaman kympin kuussa säästöön. Ja ymmärrän senkin, että joku ei halua yksinään ainakaan ekaa kertaa lähteä mihkään reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon.
Jatkan. Nimittäin välillä ottaa päähän ja muutenkin väsyttää kun toiselle saa saarnata siitä että miten välillä on paljon mukavampaa olla omissa oloissaan ja viettää aikaa itsekseen. Ettei tarvitse seurata myita kuin vaan lammas ja mennä sopulilauoman mukana, vaan tehdä täysin oman pään mukaan ja luoda itselleen täysin oman näköinen elämä. Taitaa vain olma että hyvät neuvoni menee kuuroille korville.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko erästä keski-ikäistä kaljuuntuvaa neitsytsetää joka kirjoittelee aktiivisesti suomi24:ssä?
Ai Darkfear vai?
En tiedä, mutta mä oon haaveillut muutosta kauan mutta silti asun vielä samalla paikkakunnalla useita vuosia myöhemmin. Esteet on olleet todellisia, mut yksi niistä uskalluksen puute. Harmittaa.
Joskus se haaveilu ja mielikuvissa eläminen voi olla parempaa kuin se itse toiminta josta unelmoi - ja ihminenhän tarvitsee unelmia jaksaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. Nimittäin välillä ottaa päähän ja muutenkin väsyttää kun toiselle saa saarnata siitä että miten välillä on paljon mukavampaa olla omissa oloissaan ja viettää aikaa itsekseen. Ettei tarvitse seurata myita kuin vaan lammas ja mennä sopulilauoman mukana, vaan tehdä täysin oman pään mukaan ja luoda itselleen täysin oman näköinen elämä. Taitaa vain olma että hyvät neuvoni menee kuuroille korville.
Ap
No ehkä siitä toisesta ei ole mukavaa olla yksinään, eikä se että haluaa käydä festareilla, ulkomailla ja laivalla tarkoita että ihminen olisi muita seuraava lammas vaan ehkä se ihan itse tykkäisi noista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minusta vähän tuntuu että se suurempi ongelma on sinussa, ei kaverissasi. Sinun on vain liian vaikeaa ymmärtää kaveriasi.
Minä. MS-tauti. Aina en jaksa edes haaveilla enää.
Köyhä, työtön, omaan asuntoon tai johonkin tärkeeseen säästävä?
Outo toi ei koskaan käy, käy sitten ehkä harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ehkä siitä toisesta ei ole mukavaa olla yksinään, eikä se että haluaa käydä festareilla, ulkomailla ja laivalla tarkoita että ihminen olisi muita seuraava lammas vaan ehkä se ihan itse tykkäisi noista asioista.
Aika moni haluaa tehdä noita vain siksi että koska muutkin tekevät niitä. Mennään massan mukana.
Minä, ei ole kaveria jonka kanssa mennä, ja yksin ei uskalla.
Ajan ja rahan puute. Miksi ne eivät mielestäsi kelpaa syiksi? Itse esim olin 10 vuotta töissä kaupan alalla ja lähes aina viikonloppuisin töissä. Ei siinä ihan oikeasti festareille pääse, jos olet töissä.
Miksi kysyt että mitä millainen? Kuitenkin Tunnut tietävän vastauksen.
Saamattomat valittajat. Että minä inhoan tuota ihmistyyppiä! Tiedän parikin ihmistä, jotka haluaisivat opiskella tiettyjä juttuja. Koskaan he eivät ilmottaudu kursseille aiheen tiimoilta. Ehkä sitten lähtisivät, jos itse menisin seuraksi. Haluan kuitenkin käydä eri kursseja kuin he, enkä muutenkaan ehkä uudessa ryhmässä halua jämähtää vanhan tuttavan seuraan vaan tutustua uusiin ihmisiin.
Tietenkään ei siis tarvitse mennä mihinkään, eikä tehdä mitään, jos ei halua. Mutta sitä en käsitä, että vuosikausia marmatetaan ja valitetaan että olis niin kuva, mutta kun ei. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa! Eihän ne kurssitkaan maksa edes montaa kymppiä, kyllä nyt vähintään puolessa vuodessa sellaisen saa säästettyä vaikka olisi mikä tilanne (ja nämä ovat lapsettomia ihmisiä, huom.).
Uskalluksen puute-nuo nyt ei edes ole isoja eikä kalliita suunnitelmia. Ystävänä rasittavaa kuunneltavaa...
Näin yli viisikymppisenä, paljon nähneenä ja kokeneena ulkosuomalaisena toivoo rauhaa ja paikalleen asettumista joten lienevät myös ikäriippuvaisia, haaveet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis sanot, että tämä henkilö ei koskaan käy missään, mutta ihmettelet, miksei välillä voi olla vaan kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika moni haluaa tehdä noita vain siksi että koska muutkin tekevät niitä. Mennään massan mukana.
Kuinka moni aikuinen muka oikeasti menee tollasissa asioissa massan mukana? Että lähdetään ulkomaille vastentahtoisesti vaan siksi että muutkin? En ole itse ainakaan hirveästi sellaiseen toimintaan törmännyt. Itse olen paljon kotona viihtyvä introvertti mutta rakastan myös festareita, risteilyitä ja ulkomaanmatkoja koska ne tuo kivaa vaihtelua muuten aika tylsään elämääni, ja koska en oikein "normaaleissa tilanteissa" jaksa nähdä ihmisiä tai käydä missään. Tosin suurimmaksi osaksi olen noissakin asioissa juuri se tyyppi joka vain haaveilee ja valittaa ettei pääse koska rahaa ei ole.