Millainen ihminen haaveilee jatkuvasti käyvänsä ulkomailla, festareilla ja laivalla mutta ei koskaan käy?
Aina saa kuulla purnutusta siitä miten joskus olisi kivaa käydä ulkomailla, laivalla tai festareilla. Tämä kaveri siis ei ole koskaan käynyt eikä ole tällänäkymin tapahtumasskaan että tämä laittaisi kerrankin haaveensa todeksi. Aina löytyy jotain syytä kuten "yksin ei viitsi", "rahaa ei ole" ja "säästää kestää kauan." Kai tuo viihtyisi niissä kun niin paljon puhuu ja haaveilee niistä, mutta itseäni ei voisi pahemmin kiinnostaa. Olen kyllä sanonut kaverilleni ettei sinne festareille ja ulkomaille ole mikään pakkl menna vaan kaikkea kivaa tekemistä voi järjestää kotonakin, mutta joko minua ei vain uskota tai sitten kaverini on vain niin laiska. Olen esim ehdottanut että lähdettäisiin kansallispuistoon patikoimaan tai pyöräillään fillareilla Päijänteen ympäri, bolderointia kallioilla ja muuta sellaista mutta kaveria ei oikein tunnu kiinnostavan.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen, nelikymppinen sinkku. Minä! Paitsi etten edes jaksa enää visioida.
Ja lisättäköön tähän, että minä käyn paljon yksin harrastuksissa, baarissa jne. Suosittelen varautumaan sääliviin katseisiin etenkin baarissa, sillä juuri mitään surkeampaa ei muiden ihmisten mielestä ole kuin baarissa yksin pälyilevä henkilö. Noloa on se, kun jo portsarikin tunnistaa ja katsoo siten, että ai, sä tulit taas, mitähän sä täältä haetkaan... Etenkin yksinäiset naisihmiset herättävät ihmisissä kummastusta.
En pysty kuvittelemaan, että festareilla voisi olla kovinkaan hauskaa kuunnella yksin toisten naurua ja muuta hauskanpitoa. Kenelle edes näytellä huonoja tanssimuuveja, typerää festariroinaa tai tehdä artisista havaintoja, jos ei kaverille? Toki festareille voi mennä ns. suorittamaan ohjelman kanssa ja kuunnella vain keikkoja yksi toisensa jälkeen, mutta se ei kyllä ole festareilla käymisen ydintä.
Kun on festareilla yksin niin voi löytää samoista bändeistä tykkääviä tai muuten vaan hyvää bileseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloinen, nelikymppinen sinkku. Minä! Paitsi etten edes jaksa enää visioida.
Ja lisättäköön tähän, että minä käyn paljon yksin harrastuksissa, baarissa jne. Suosittelen varautumaan sääliviin katseisiin etenkin baarissa, sillä juuri mitään surkeampaa ei muiden ihmisten mielestä ole kuin baarissa yksin pälyilevä henkilö. Noloa on se, kun jo portsarikin tunnistaa ja katsoo siten, että ai, sä tulit taas, mitähän sä täältä haetkaan... Etenkin yksinäiset naisihmiset herättävät ihmisissä kummastusta.
En pysty kuvittelemaan, että festareilla voisi olla kovinkaan hauskaa kuunnella yksin toisten naurua ja muuta hauskanpitoa. Kenelle edes näytellä huonoja tanssimuuveja, typerää festariroinaa tai tehdä artisista havaintoja, jos ei kaverille? Toki festareille voi mennä ns. suorittamaan ohjelman kanssa ja kuunnella vain keikkoja yksi toisensa jälkeen, mutta se ei kyllä ole festareilla käymisen ydintä.
Kun on festareilla yksin niin voi löytää samoista bändeistä tykkääviä tai muuten vaan hyvää bileseuraa.
Kaipa sekin on mahdollista, vaikka omalla kohdallani nelikymppisenä en pidä kovinkaan todennäköisenä tätä. Enkä näe, että mulla olisi asiaa pistää nenääni kaksi-kolmekymppisten bileporukkaan. Mun mielestä muutenkin festareilla jengi on aika pitkälti omissa porukoissaan. Tietty telttaporukka jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei aivan pidä paikkansa. Menin kerran juttelemaan yhden festariporukan kanssa ja kyselin pääsenkö mukaan, lopputulos oli se että sain kuohuviinit niskaan ja haukkuivat humalassa horoksi.
Minä olen haaveillut matkasta jonnekin naapurimaita kauemmaksi vuosia. Mutta kun oli pätkätyökierre, piti olla valmiina ottamaan vastaan työtä kuin työtä ja sitten kun töitä sai, ei ollut lomia. Työttömänä ei oikein ollut rahaa ja halusin olla valmiudessa päästä töihin heti. Sitten oli se ajan puute. Nyt kun on toistaiseksi voimassa oleva työ, olisi varaa ja on säännölliset talvilomat. Nyt on sitten tullut arkuus, mies ei lähde, kavereita ei oikein ole kenen kansa haluaisi lähteä ja yksin pelottaa mennä.
Eli lyhyesti: rahan puute, ajan puute, arkuus lähteä
Ensi talvilomalla kyllä menen jonnekin, kunhan ajankohta selviää. Valitettavasti meillä talviloman ajankohdat päätetään vasta joulukuussa työtilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon.
Jatkan. Nimittäin välillä ottaa päähän ja muutenkin väsyttää kun toiselle saa saarnata siitä että miten välillä on paljon mukavampaa olla omissa oloissaan ja viettää aikaa itsekseen. Ettei tarvitse seurata myita kuin vaan lammas ja mennä sopulilauoman mukana, vaan tehdä täysin oman pään mukaan ja luoda itselleen täysin oman näköinen elämä. Taitaa vain olma että hyvät neuvoni menee kuuroille korville.
Ap
Siis sanot, että tämä henkilö ei koskaan käy missään, mutta ihmettelet, miksei välillä voi olla vaan kotona?
Kun en sitäkään ymmärrä että pitää tietentahtoen olla samanlainen pässinpää kuin muut ja mennä massa mukana kuin aivottomat lampaat. Jokaiselle tekisi hyvää irrottautua massasta ja tehdä jotain muuta jotain omannäköistä.
Ai eli ongelma ei ollutkaan se, ettei tee haluamiaan asioita, vaan se, että haluaa mielestäsi vääriä asioita? No sehän on sitten ainoastaan sinun ongelmasi.
Haluaa, mutta ei kuitekaan niin paljon, että tekisi asialle jotain.
Minä minä, paitsi aiemmin matkustellut, mutta yksilläkään festareilla en ole käynyt, enkä ihan rinnastaisi noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, mutta elämäntilanne pakottaa lykkäämäön festarit ja reissut myöhemmäksi elämässä. Eniten pelottaa se eetä nyt olisin vielä nuori mutta olenko sitten myöhemmin jo liian vanha tekemään näitä asioita.
Mikä on sun mielestä vanha festareille?
Kun olin 20-vuotias, mielestäni yli 30-vuotiaat olivat ihan, siis todellakin, kääpiä ja toinen jalka haudassa. Mitä hittoa sen ikäiset jossain festareilla hilluu? Tanan namusedät.
Nyt olen 39 ja kuljen vieläkin festareilla :D
Ja matkoilla. Ja ihan missä haluan.
Vielä lohdutuksen sana, olin katsomassa erästä 70-luvulta tuttua hevibändiä ja olin varmaan nuorin. Siellä 70-vuotiaat joras täysillä ja eräällä vanhuksella oli saattaja 😂😂 ja kaikkihan luki ovat lukeneet uutisen eläkeläisistä jotka karkasivat hevifestareille.
Ruisrokkiin muuten pääsee eläkeläiset ilmaiseksi, ikäraja jotain 65-70 v.
Tätä minäkin mietin. Miten vanha on liian vanha festareille? Minä olen 51-vuotias ja käyn edelleen festareilla. En tunne itseäni ollenkaan liian vanhaksi niille.
48 jatkaa. Ja laivalla käynti. Mitä hitt... Laiva on minulle kulkuväline. Ei niin kiinnosta se biletys sielläkään.
Huono talouden hallinta tai sitten ei oikeasti halua, mutta esittää haluavansa (koska "pitää")
Vierailija kirjoitti:
48 jatkaa. Ja laivalla käynti. Mitä hitt... Laiva on minulle kulkuväline. Ei niin kiinnosta se biletys sielläkään.
En minäkään käy laivalla biletgämässä vaan risteilyllä. Valitettavasti Karibian risteilyt on sen verran kalliita ja kaukana että toistaiseksi ollaan tyydytty Vikinglinen Gracella. Pääasiassa se onkin että rentoudutaan, shoppaillaan ja syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käy laivalla biletgämässä vaan risteilyllä. Valitettavasti Karibian risteilyt on sen verran kalliita ja kaukana että toistaiseksi ollaan tyydytty Vikinglinen Gracella. Pääasiassa se onkin että rentoudutaan, shoppaillaan ja syödään.
Kuitenkin vain ryyppäämässä.
Syyslomalla lähdetään Karibialle koko perhe. Pidetään sekä lomaa että ollaan aktiiviristeilyllä. Ollaan jo kyselty lapsilta mitä he haluavat tuoda tuliaisiksi luokka kavereilleen ja mitä he haluaisivat tehdä reissussa. Ei ole mikään ryyppyreissu.
Ainakin minä haaveilin vielä muutama vuosi sitten. Olen siis käynyt niin ulkomailla, laivalla kuin festareillakin mutta yksin ja haaveilin tuollaisista reissuista jonkun kaverin kanssa. Nykyisin olen jo lakannut toivomasta etten olisi yksinäinen loppuikääni.
N41
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä haaveilin vielä muutama vuosi sitten. Olen siis käynyt niin ulkomailla, laivalla kuin festareillakin mutta yksin ja haaveilin tuollaisista reissuista jonkun kaverin kanssa. Nykyisin olen jo lakannut toivomasta etten olisi yksinäinen loppuikääni.
N41
Siihen on ratkaisu. Lopetat yksin kotona istumisen ja alat sosialisoimaan. Menet ihmisten luo. Harrastuksiin, minne vain Kukaan ei tule sinun kotio ystävystymään. On myös olemassa fb-ryhmä 'matkustuskumppanit' tai vastaava, sieltä voi bongata mukaan lähtijöitä.
Olen "yksinäiset yhteen" fb-ryhmässä. Ihmettelen miten siellä voivotellaan yksimäisyyttä mutta samaan hengenvetoon kerrotaan viihtyvän kotona neulomassa. Nämä lauseet nyt ei oikein sovi yhteen. Ei mitään vikaa jos kotona viihtyy mutta älä itke yksinäisyyden perään jos et asialle mitään yritä tehdä!